Vlaho Šapro, dr. med. vet., fitoaromaterapeut

Kako ubrzati metabolizam?

Piše: Vlaho Šapro, dr.med.vet., fitoaromaterapeut. Kako ubrzati organizam i lakše doći do željene figure?

Kako ubrzati metabolizam?

 

Kako ubrzati metabolizam?

 sapro.hr

 

 

Usporeni metabolizam svakako je jedan od ključnih čimbenika u nastanku debljine i jedan od otežavajućih faktora kada se želimo riješiti viška kilograma. Postoji niz načina kojima možemo ubrzati metabolizam, a jedan od najlakših i vrlo učinkovitih je konzumacija određenih namirnica koje osim što obiluju nizom visoko kvalitetnih nutrijenata mogu znatno ubrzati metabolizam.

Proteini


Prema studiji objavljenoj u “Journal of the American College of Nutrition” za probavu, apsorpciju i eliminaciju visoko proteinske hrane organizam troši puno više kalorija u odnosu na ugljikohidratne namirnice. Konkretno, za proteine troši 20 do 35% energije dok za ugljikohidrate samo 5 do 15% energije.

Studija je također pokazala da visoko proteinska jela mogu povećati razinu sitosti i daju osjećaj punoće za razliku od nisko proteinskih jela. Teoretski to bi moglo smanjiti unos kalorija što bi onda rezultiralo mršavljenjem.

Hrana bogata proteinima su: piletina, puretina, nemasna junetina i svinjetina, zečetina, nemasni mliječni proizvodi kao što su mladi sir i jogurt. Vegani i vegeterijanci proteine mogu dobiti iz tofua, tempha, graha, orašastih plodova itd.

Ugljikohidrati s visokim udjelom vlakana

Ovi ugljikohidrati također za svoju probavu iziskuju puno više energije i na taj način stimuliraju metabolizam. Ugljikohidrati s visokim udjelom vlakana su zobena kaša, cjelovite žitarice, integralni kruh i tjestenina, smeđa riža, slatki krumpir, brokula, špinat, kupus, kelj, zelena salata, šparoge, grejp, jabuke, borovnice, kruške, dinje i naranče.

Zeleni čaj

Zeleni čaj se često spominje kao pojačivač metabolizma. Takvo mišljenje je potvrđeno od strane studije objavljene u ”American  Journal of Clinical Nutrition“ koja pokazuje da kofein iz zelenog čaja može stimulirati i termogenezu i oksidaciju masti u kratkom roku. Povećana oksidacija masti rezultira povećanjem kisika u mišićima za fizičku aktivnost što pak uzrokuje naknadno sagorijevanje masnoća.

Isto tako, zeleni je čaj bogat katehinima, a oni inhibiraju enzime koji razgrađuju norepinerfin. Ovaj proces može ubrzati živčani sustav i moždanu aktivnost, a time i povećati tjelesnu aktivnost i sagorijevanje tjelesne masti.

Maslačak

Bilo da ga koristite kao salatu ili od njega pripremate čaj, maslačak će zasigurno imati utjecaj na vaš metabolizam. On definitivno može potaknuti metabolizam i zaustaviti žudnju za slatkim namirnicama.

Đumbir

Ovaj svestrani začin koji se koristi za razne probleme od probavnih nemira, mučnina, migrene do artritisa izuzetno je termički aktivna namirnica koja također doprinosi ubrzanju metabolizma.

Kapsaicin

Kapsaicin se nalazi u mnogim ljutim papričicama, čiliju i daje im karakterističan okus. Također, u jednoj studiji objavljenoj u ”American  Journal of Clinical Nutrition“ pokazalo se da ovaj ljuti prirodni spoj povećava potrošnju energije i sagorijevanje masnoća. Studija koja je rađena na štakorima pokazala je da je konzumacijom kapsaicina smanjena razina masnoća dok je istovremeno povećana energija te metabolizam lipida kod testiranih životinja.

Psyllium ili indijski trputac


Ova biljka se često koristi u mršavljenju jer pomaže tijelu da se riješi masnoća čisteći debelo crijevo. Nakon svake redovite stolice vaš će se  metabolizam ubrzati. Zbog visokog udjela vlakana psyllium vam daje osjećaj sitosti, a kao rezultat toga ćete sigurno u manjoj mjeri posezati za hranom.

 
Reference

1. Journal of the American College of Nutrition : The Effects of Hight Protein Diets on Thermogenesis, Satiety and Weight Loss: A Critical Review
2. Journal of the American College of Nutrition . Green tea catechin plus caffeins suplementation to a high-protein diet has no additional effect on body weight maintenance after weight loss
3. Journal of the American College of Nutrition : Effects of chili consumption on postprandial glucoze, insulin, and energy metabolism

 



 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.