Nutricionizam

Kako se udebljati?

Prevelika mršavost je stvarni problem na kojeg nas je uputila jedna od naših vjernih čitateljica – njoj i svim osobama sa sličnim problemima donosimo savjete kako se udebljati

Kako se udebljati?

Iako pitanje iz naslova kod većine žena vjerojatno izaziva podsmjehivanje, ne radi se o šali već o stvarnim problemima. U svijetu dijeta, liposukcija i raznih tretmana za mršavljenje zapostavlja se činjenica da veliki broj žena pati od obratnog problema - kako povećati kilažu.

Ako sad počnete ˝vrtjeti˝ u glavi slike svih vaših poznanika, vjerojatno ćete uočiti da poznajete barem jednu osobu za koju se može reći da je premršava. Većina žena koje se vječno bore s viškom kilograma na takvo što zasigurno ne gledaju kao na problem - naprotiv, izgladnjela manekenska figura trenutno je ˝in˝.

Koliko god ironično bilo, premršave osobe nalaze se u sličnim problemima kao i one pretile. Teško pronalaze odjeću koja ima ˝savršeno˝ stoji, nisu previše zadovoljne svojim izgledom, a premršavost kao i pretilost može ostaviti štetne posljedice na njihovo zdravlje.

Vrijeme je da čujete priču jedne naše vjerne čitateljice (N.K.) koja nam se obratila s ovim problemom i podijelila s nama svoja iskustva, na čemu smo joj jako zahvalni: 

˝Dakle, da imam “problem” shvatila sam već u osnovnoj školi, gdje sam uz par ružnih nadimaka kao što su ˝daska˝ i ˝kostur˝ nepovratno izgubila samopouzdanje. Bila sam 100% sigurna da će taj problem nestati s godinama, tako su me barem tješili. Međutim, moja vaga baš nikad nije prešla brojku 52 (osim mnogo godina kasnije, tijekom trudnoće). Čak sam i nakon poroda, kad na sve normalne žene trudnoća i porod ostave barem taj specifičan trag - kile, polako ali sigurno padala na svoju staru kilažu, koja je dugi niz godina iznosila 42 kg.

Bilo je perioda kad sam stvarno imala veliku volju i ˝trpala˝ sve i svašta u sebe, ali sve je propalo kad sam shvatila da nema pomaka. Pokušala sam s raznim vitaminskim pripravcima, ali ni od toga nisam imala neku pretjeranu korist, čak je i pregled štitnjače pokazao je da je sve u redu. Na kraju se uvijek se vratim u taj začarani krug - izgubim apetit i na hranu gledam kao na nešto što zapravo mrzim. Tako je već godinama; imam osjećaj da me hrana "ne voli", pa više ne volim ni ja nju.

Od svega me ipak najviše u očaj baca činjenica da o problemu kao što je moj nitko ne govori. Mediji se isključivo bave temom skidanja kilograma. Kada malo bolje pogledate - postoji 1001 dijeta, stotine raznih krema protiv celulita, razni čajevi, shake-ovi i tablete za mršavljenje. Pišu se knjige, članci, a plastični kirurzi odlično zarađuju na ovoj temi. Međutim, o problemu mršavih -niti jedno slovo.

Trenutno sam na brojci od 49 kilograma. Znam da više od toga i ne trebam očekivati. Odavno sam se prestala opterećivati time što mi svaka majica ružno stoji i što ne mogu naći ˝trapke˝ koje mi neće biti prevelike. Mnogo više me brine to što je i moje zdravstveno stanje ugroženo. Bila bih najsretnija da netko konačno napravi te famozne tablete od kojih ću postati sretna ˝debeljuca˝. Neka se farmaceuti malo potrude i oko nas - sigurna sam da nas ima mnogo, samo nikome nismo zanimljivi.˝

Savjeti kako povećati kilažu:

• Češće jedite - podijelite dnevnu količinu hrane u 5 - 6 manjih obroka koje ćete konzumirati tijekom cijelog dana.

• Izaberite hranu s pojačanim nutritivnim vrijednostima - češće koristite kruh, tjesteninu i pahuljice sačinjene od cjelovitih žitarica; voće i povrće; mliječne proizvode; sjemenke i orahe.

• Isprobajte tekuće obroke kao što su smoothie i shake - nemojte tekućinu nadomještavati samo dijetnim sokovima, kavama i drugim pićima s niskom nutritivnom vrijednošću. Umjesto toga, pokušajte s napitcima poput smoothie-a i shake-a od obranog mlijeka i svježeg voćnog soka, a dodati možete i sjemenke lana. Obavezno, tekućinu unosite 30 minuta prije ili poslije jela, nikako tijekom hranjenja, kako biste izbjegli osjećaj sitosti.

• Dodajte grickalice bogate kalorijama - što češće grickajte orašaste plodove, maslac od kikirikija, suho voće i avokado, pojedite nešto od ovoga i prije spavanja.

• ˝Podebljajte˝ svoje obroke - obogatite svoje obroke dodatcima kao što su: sir, jaja, maslac i vrhnje.

• Zasladite se zdravo - čak i kad ste premršavi, trebate biti oprezni s povećanim unosom šećera. Zasladite se zdravim namirnicama kao što su: voćne pite, integralni muffini, jogurti i tamna čokolada.

• Vježbajte - redovita tjelovježba, pogotovo vježbe snage mogu vam pomoći da razvijete svoje mišiće. Osim toga, nakon što se dobro izmorite lakše će vam se otvoriti apetit.

• Konzultirajte kvalificiranog nutricionistu koji će osmisliti specifičan prehrambeni plan prilagođen vašim potrebama

 

 

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se