Nema zime s Naturalom

Kako ojačati imunološki sustav prije zime?

Imunološki sustav treba potrebno pojačanje, a tu na snagu stupaju sljedeće namirnice

Kako ojačati imunološki sustav prije zime?

Imunološki sustav, odnosno unutarnja sposobnost našeg tijela da se brani od bakterija, virusa i bolesti,  vitalni je aspekt naše biološke strukture. Osim prehrane, nasljednih bolesti i čestih izlaganja zaraznim bolestima, on svaki dan biva dodatno oslabljen stresom kojeg uzrokuje čitav niz vanjskih čimbenika.

Konstantno bombardiranje imuniteta slabi obranu organizma, osim ako zdrava prehrana, redovito vježbanje i dovoljno sna nisu uključeni u vaš već preopterećeni 24-satni dan. Imunološki sustav treba potrebno pojačanje, a tu na snagu stupaju sljedeće namirnice.

Astragalus

Ova moćna kineska biljka surađuje s vašim imunološkim sustavom na staničnoj razini - astragalus ili kozlinac ima tradiciju staru više od 1000 godina kad je riječ o zaštiti tijela od oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima koji kruže u krvotoku, kao što to navodi University of Maryland Medical Center. Tradicionalno, članovi kineskih kućanstava piju pripravak od vrućeg astragalusa svaki dan tijekom zime, kada imunološki sustav treba dodatnu zaštitu.

Ehinacea

Klinička ispitivanja ispituju djelotvornost pripravaka Echinacea u liječenju prehlade (početak primjene unutar 24 sata od prve pojave simptoma), ali i u preventivne svrhe. Sudionici kliničkih ispitivanja su oboljeli pacijenti ili zdravi pacijenti koji su skloniji virusnim infekcijama (oboljeli od prehlade barem tri puta u zadnjih 12 mjeseci). Velika većina rezultata provedenih ispitivanja je pokazala veliku djelotvornost pripravaka ehinacee, i u liječenju i u prevenciji, u odnosu na placebo.
 
Dokazan je učinak na sve simptome prehlade (upaljenost grla, začepljenost nosa, kihanje, groznica, iscrpljenost, curenje iz nosa itd.) i na značajno skraćenje trajanja oboljenja. Rezultati su također pokazali da su najdjelotvorniji pripravci dobiveni iz svježeg biljnog materijala vrste E. purpurea, koji su standardizirani, i primijenjeni u što ranijoj fazi oboljenja.

Češnjak

Još jedan drevni dodatak prehrani s pozitivnim djelovanjem na imunološki sustav jest češnjak, koji datira iz vremena Egipćana. Češnjak pridonosi održavanju zdravog kardiovaskularnog sustava i smanjuje rizik od srčanih bolesti, navodi University of Maryland Medical Center.

Vitamin A

Važan za zdravlje očiju, njegova antioksidativna svojstva štite organizam od mnogih vrsta raka te osnažuju imunološki sustav. Balch navodi kako vitamin A usporava proces starenja i pomaže tijelu u održavanju jakog imuniteta.

Vitamin   D

Vitamin D je neophodan vitamin kojeg vaše tijelo proizvodi kad je koža izložena sunčevim UV zrakama. Međutim, ovaj je vitamin također dostupan u obliku dodatka prehrani, ali i iz hrane kao što su jaja, mliječni proizvodi, tuna, losos, skuša i iverak. Prema Harvard School of Public Health, može poboljšati sposobnost vašeg imunološkog sustava za proizvodnju proteina koji se bore protiv mikroba - uzročnika bolesti. Japanska studija na djeci koja su dobivala 1200 i.j. D vitamina pokazala je kako su djeca su bila 40 posto manje osjetljiva na virus gripe tipa A u odnosu na placebo skupinu.

Vitamin C

Vitamin C još je jedan vrijedan alat u jačanju slabog imunološkog sustava. Pomaže u proizvodnji imunološkog proteina, interferona, kao i u proizvodnji hormona protiv stresa. Također se veže s otrovnim metalima te sprječava njihovo ometanje normalnih tjelesnih procesa. Mnoge su studije pokazale njegovu sposobnost jačanja imunološkog sustava – jedna je južnoafrička studija zaključila kako je kod ispitanika koji su uzimali 1,000 mg vitamina C dnevno zabilježen porast od 20 posto u proizvodnji antitijela koja pomažu tijelu u obrani od stranih tvari, prenosi US National Library of Medicine.

Vitamin E

Snažna antioksidativna svojstva vitamina E čine ga važnim saveznikom imunološkog sustava. Bilo da se bori protiv raka ili obnavlja oštećene živce, njegova sposobnost da uništiti slobodne radikale i štiti stanice čini ga važnim dodatkom prehrani kad je riječ o jačanju imunološkog sustava.

Koenzim Q10

Smatran bliskim srodnikom vitamina E, koenzim Q10 stimulira imunološki sustav sudjelovanjem u raspodjeli i cirkulaciji stanične energije. Kako navodi Balch, japanska ga medicina uključuje u liječenje srčanih bolesti.

Glutamin

Jedan od važnih proteina imunološkog sustava te svakako najbogatija aminokiselina u tijelu, glutamin pomaže u izgradnji zdravih stanica koje su u stanju izdržati napad  virusa i bakterija.

Cink

Još jedan antioksidans koji štiti tijelo od slobodnih radikala, cink također pomaže u povećanju apsorpcije vitamina A te održavanju odgovarajuće razine vitamina E u krvi, navodi Balch. Bitan je i  kao pomoć u stvaranju T limfocita, bijelih krvnih stanica koje se bore protiv infekcija. Srećom, manjak cinka moguće je riješiti uzimanjem tableta dostupnih u većini drogerija i ljekarni, a također dolazi u visokim dozama i u mnogim namirnicama, kao što su jetra, pšenične klice, govedina i kikiriki.

Probiotici

Probiotici su organizmi koji prirodno nastaju kao proizvod našeg probavnog sustava, a mogu se pronaći u mliječnim proizvodima, od kojih su najpoznatiji jogurt i neke vrste sira. Studija objavljena u zdravstvenom časopisu "Postgraduate Medicine" otkrila je da probiotici jačaju sposobnost tijela za obranu od virusa gripe, što je važno otkriće ako se uzme u obzir da 200.000 Amerikanaca godišnje završi u bolnici zbog gripe, od čega umre 36.000 godišnje.

 

 

 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.