Advertisement
Ispunjen život

Kako naučiti mozak da svijet promatra kroz pozitivnu, a ne negativnu leću?

Naš mozak vidi svijet kroz negativnu leću – traži ono loše i ignorira ono dobro. Rijetko ćete to svjesno primijetiti jer se događa na mehaničkoj razini, ali dobra vijest je da je moguće istrenirati mozak da misli pozitivno

Kako naučiti mozak da svijet promatra kroz pozitivnu, a ne negativnu leću?
 





Naš mozak nije stvoren za kreiranje sreće, koliko god mi to željeli. Naš je mozak evoluirao kako bi osigurao preživljavanje. On čuva „sretne kemikalije“ (kao što su dopamin, serotonin i oksitocin) za trenutke borbe za preživljavanje, a oslobađa ih u kratkim mlazovima koji se brzo metaboliziraju. To nas motivira da nastavimo poduzimati korake koji će stimulirati otpuštanje tih „sretnih kemikalija“. No, možete završiti s mnogo nesretnih kemikalija u mozgu u svojoj potrazi za stimuliranjem sretnih, posebno blizu kraja stresnog radnog dana.

Kroz negativnu leću

Postoji nekoliko razloga zašto se vaš mozak fokusira na negativno, objašnjava dr. sc. Loretta Breuning, profesorica menadžmenta na California State University i autorica knjiga The Science of Positivity i Habits of a Happy Brain.

Naime, mozak je evoluirao kako bi tražio probleme i vješt je u njihovom pronalaženju kad se na to usmjeri. Naslijedili smo mozak koji je pomagao našim precima da na vrijeme uoče prijetnje. Stoga smo i mi vješti u pronalaženju prijetnji, čak i kad tražimo nagrade.

Kortizol koji preplavi organizam ima svoju svrhu kad je riječ o čistom preživljavanju. Upozorava na prepreku na putu do zadovoljavanja vlastitih potreba kako biste mogli „skrenuti“ prema dobrim osjećajima. Ali kada to učinite, vaš mozak već pronalazi sljedeću prepreku i dovodi do neželjenog rezultata - osjećat ćete se poprilično loše ako samo pratite svoj mozak u modeu za preživljavanje gdje god vas vodi.

Kako naučiti mozak da svijet promatra kroz pozitivnu, a ne negativnu leću?

Srećom, moguće je riješiti se te „prirodne“ negativnosti. Baš kao i svaka druga navika koju vaš mozak uči ponavljanjem, ako često prakticirate i „vježbate" pozitivne misli, vaš će mozak biti „istreniran“ u njihovom stvaranju.

Fokus na pozitivno


Negativnost će vas progutati ako sami ne izgradite pozitivan krug. Da biste to učinili, provedite jednu minutu fokusirajući se na pozitivne stvari, tri puta dnevno kroz četrdeset pet dana. To će istrenirati mozak na promatra svijet u pozitivnom svjetlu, na isti način na koji je naučio tražiti negativno.

Možda mislite da nema dovoljno pozitivnih stvari u svijetu oko vas. Ali ne morate spašavati siročad iz zapaljene zgrade da biste kreirali pozitivnost. Bilo koji pozitivni rezultati, bez obzira na to koliko se čine mali, izgradit će put koji traži i očekuje pozitivne rezultate. Možda se čini isforsirano tražiti pozitivne stvari kad su negativne tako očite, ali zahvaljujući načinu na koji je mozak evolucijski „uštiman“, vaša sadašnja leća je neispravna i potrebna joj je korekcija.

Vaš mozak sisavaca želi trčati kamo i ostatak stada. U prirodi, već biste završili u čeljustima grabežljivca ako biste ignorirali signale koje šalju članovi grupe i čekali da vidite prijetnju svojim očima. Sisavci se povezuju oko zajedničkih prijetnji, a ako zanemarite signale, vjerojatno ćete to i  platiti. Pozitivnost ima svoju cijenu, ali korist je veća.

Kako naučiti mozak da svijet promatra kroz pozitivnu, a ne negativnu leću?

Kad kortizol poraste

Kada gradite svoj krug pozitivnosti, oslanjate se na osoban angažman i realistična očekivanja. Osoban angažman donosi zadovoljstvo izbora sljedećeg koraka. Iako ne možete predvidjeti rezultate, uvijek možete odabrati sljedeći korak koji vas vodi prema zadovoljavanju vaših potreba.

Realistična očekivanja su alternative koje generirate kada vaše tijelo preplavi kortizol. Iako je prirodno osjećati se ugroženo kad vaš trud ne donese neposredne vidljive nagrade, možete se podsjetiti da vaš opstanak zapravo nije ugrožen. Većina ljudskih postignuća rezultat je napora koji nisu odmah donijeli vidljive nagrade. Kada su vaši rezultati razočaravajući, možete prilagoditi svoja očekivanja i učiniti sljedeći korak.

Realistična očekivanja vode do osobnog djelovanja – time ćete sami stimulirati vlastite sretne kemikalije umjesto da se nadate da će ih svijet stimulirati za vas.

Pročitaj i ovo:

Službeno je: Sreća zaista može poboljšati vaše zdravlje
Što nas to doista usrećuje?
Optimizam se može naučiti - zato istrenirajte svoj mozak i vježbajte pozitivne misli

 



 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se