Vlaho Šapro, dr.med.vet.

Kako jesti za vrijeme blagdana, a ne udebljati se

Piše: Vlaho Šapro, dr.med.vet. Blagdansko vrijeme prepuno je ukusnih iskušenja kojima je teško odoljeti, a to često dokazuju suvišni kilogrami koje u to doba godine dobijemo. Kako uživati u blagdanima, ali ne nauštrb vitke linije?

Kako jesti za vrijeme blagdana, a ne udebljati se

Pred nama su blagdani, vrijeme okupljanja, druženja i uživanja u raznovrsnim delicijama. Blagdanski stolovi prepuni su raznih specijaliteta koji ne samo da lijepo izgledaju, nego su i ukusni, ali nažalost obično i prepuni kalorija. Zaista, teško je odoljeti takvim iskušenjima, a moramo i priznati, malo je nas koji će snagom svoje volje okrenuti glavu od stola i reći „ja to neću“ i jednostavno ignorirati sva svoja čula.

No, je li zaista potrebno tako se rigorozno kažnjavati? Hoće li to donijeti rezultat koji priželjkujemo ili će možda samo povećati frustracije i gorki, ali gladni okus u ustima jer smo zakinuti i za blagdanskim stolom? Mi u Sapro Slimming Clinicu mislimo da to nije potrebno te vam stoga predlažemo nekoliko trikova kojima ćete pomoći sami sebi da savladate blagdanska prenatrpavanja hranom i pićima, a da pri tome uživate u raznovrsnim delicijama.

Izbjegnite aperitive i koktele


Aperitivi i kokteli obično su visokokalorična pića i sigurno nam neće pomoći da se nakon obroka osjećamo sitijima. Štoviše, još će nam pojačati apetit. Ovakva pića obično su vrlo visokoga glikemijskoga indeksa i zapravo rade pravi atak na našu gušteraču da u kratkom vremenu izluči puno inzulina, a to je pravi recept za debljanje.

Predjelo

Uvijek birajte ono predjelo koje na sebi nema vidljivih masnoća ili ih uklonite prije konzumiranja. Opredijelite se za sušenu govedinu, pureću šunku, dimljeni losos ili karpačo od tune. Ako volite pršut, ne morate ga izbjegavati, ali svakako prije konzumacije uklonite onaj masniji dio pršuta. Uz to birajte cjeloviti integralni kruh, a slobodno se poslužite i kiselim krastavcima, paprikama ili ljutim feferonima. Ukoliko ne možete odoljeti tradicionalnoj francuskoj salati, ni ona nije zabranjena, samo je nastojte pripremiti s manjim udjelom majoneze, a većim udjelom nemasnoga jogurta.

Juhe

Juhe su prava blagodat za vaš organizam jer ih većina ne sadrži puno kalorija, jako su hranjive, a usto i dobro nam popunjavaju gladni želudac. Naravno, potrebno je izabrati bistre juhe bez tjestenine s komadićima povrća u sebi. Ako se radi o mesnim juhama, svakako prije konzumacije odstranite suvišnu masnoću koja pliva na površini i onda slobodno uživajte u finom mirisu i okusu iz vašega tanjura

Glavno jelo

Za koje god se jelo odlučili, uvijek imajte na umu činjenicu da je općenito zdravo jesti mršave proteine, složene ugljikohidrate i dobre masnoće. Možete se bez straha poslužiti kuhanim, pečenim, pirjanim ili mesom s roštilja kojemu morate odstraniti vidljive masnoće. Slobodno se poslužite i svim vrstama povrća spremljenim na bilo koji način i začinjenim s malo maslinova ulja. Maksimalno izbjegavajte krumpir ili ga zamijenite slatkim krumpirom, ali ništa se neće dogoditi ako posegnete i za jednim manjim kuhanim krumpirićem. Izbjegavajte preljeve koji su napravljeni s masnim umacima od pečenja i vrhnja, ali zato slobodno uživajte u umacima koji su napravljeni od istoga toga pečenja iz čijega je umaka odstranjena masnoća te dodan nemasni jogurt i senf.

Kako jesti za vrijeme blagdana, a ne udebljati se



Salate


U izboru salata gotovo da nema ograničenja, osim što vas savjetujemo da izbjegavate kuhanu i konzerviranu ciklu jer ima visoki glikemijski indeks. Što jedete više salate, to unosite više vlakana u organizam i samim time povećavate osjećaj sitosti. Vlakna nam također jako doprinose kontroli šećera u krvi, a time uspostavljamo i kontrolu nad vlastitim kilogramima. Salate prelijte s malo maslinova ulja i sokom limuna ili octom, a svakako izbjegavajte neke masne ili zašećerene preljeve.

Desert

Uvijek birajte desert koji u sebi sadrži puno voća. Naravno, obratite pažnju da u to voće nije dodano puno šećera ili da je kolač napravljen od smeđega šećera, ali pripazite da ni njega nema u velikoj količini. Ako je moguće, birajte kolače od integralnoga brašna. Sve u svemu, za desert radije odaberite svježe voće jer ćete tako udovoljiti želji za slatkim, a usto napraviti i jako dobru stvar za svoj organizam. Izbjegavajte banane, ali zato slobodno jedite jabuke, kivije, naranče, mandarine i ne bojte se jer jedna šalica svježeg voća poput brusnice sadrži samo 46 kalorija, stoga ne oklijevajte i uživajte u voću.

Pića

Slobodno se poslužite čašom vina iza ručka jer jedna čaša vina sadrži malo alkohola, a puno antioksidansa. Dobra je za probavu i blagdansko raspoloženje, ali nikako ne pijte više od jedne čaše jer onda ćete poništiti sve benefite vina. Pijte puno vode i biljnih čajeva jer ćete tako napuniti želudac, ali i ubrzati metabolizam i sagorijevanje kalorija.

Dakle, kao što vidite, ne morate se za vlastitim stolom u vlastitoj obitelji osjećati kao stranac ili uljez. Dovoljno je samo malo pripaziti i nema nikakvih bojazni oko toga da ćete se zbog blagdana udebljati ili pokvariti već započeti proces mršavljenja. Zapamtite, nikada nemojte reći sve ili ništa jer to nije nikako dobro i sigurno će vas kad-tad dovesti do neuspjeha i frustracija. Mršavljenje i način jedenja proces je koji mora sazreti u vašoj svijesti, ali i vašem organizmu treba vrijeme da mu se pokrene metabolizam i izreguliraju hormoni, i onda se ni kilogrami više neće "lijepiti" i nećete baš tako morati paziti na svaki zalogaj.

Dotada uživajte u hrani, uživajte u blagdanima i uživajte u svojoj obitelji. Na kraju još jedna bitna stvar – ako i „zgriješite“, ne opterećujte se time, odmah sve zaboravite i već se sljedeći dan vratite osnovnim postulatima fitometaboličke prehrane i nitko ništa neće primijetiti, pa čak ni najrigoroznija vaga.

www.sapro.hr

 

 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.