Nutricionizam

Kako hrana utječe na raspoloženje?

Piše: dr. Meri Bura. Raspoloženje nam često ovisi i o hrani

Kako hrana utječe na raspoloženje?
 Kako hrana utječe na raspoloženje?

 

 

Koliko nam hrana može utjecati na raspoloženje? Elisabeth Gilbert kaže da svaki grad ima svoju riječ. To je tajno razumijevanje ljudi u tom gradu. To je riječ koja ga određuje, koja određuje identitet većine njegovih stanovnika. Većina sugrađana misli istu misao.

 

Koja je riječ Rima? Seks. Svi redom, po cijele dane, razmišljaju samo o seksu. Čak i u Vatikanu? Ne, njihova riječ je moć. Koja je riječ New Yorka? Postići. Koja je riječ Zagreba? Uspjeti. Koja je tvoja riječ? Tvoja osobna riječ? Ono što misliš, što stalno misliš?

Ako živiš u Zagrebu, a „uspjeti“ nije tvoja riječ, ona nalijeće na tebe, odbija se, ne ostavljajući ni traga. Ako ne sudjelujete u toj riječi, onda tu i ne živite potpuno. Samo osjećate da grad ima nešto što ne pripada vama, ali ne razlučujete što je točno posrijedi.

Koja je riječ Splita? Ljepota. Uživanje u ljepoti ljepotica, ljepoti mora, ljepoti lijepog vremena...Teorija je uvrnuta, nedokaziva, ali mi se nekako sviđa, kaže Elisabeth. Ja se slažem. Životna motivacija i misao stvara određenu kvalitetu energije.

Takva energija zahtijeva i unošenje određene vrste hrane (energije) koja hrani tu energiju (motivaciju). Zato, postoje razlike u prehrambenim navikama sjevera, juga, istoka... Dalmatinci jedu laganu mediteransku hranu, treba im lagana energija koja daje prostora uživanju u ljepoti. Zagrepčani trebaju više energije, koju crpe i iz hrane, kako bi mogli uspjeti.

 

Kako hrana utječe na raspoloženje?

 

Osim te bazične postavke i načina života koji ima najveći utjecaj na našu ishranu i zdravlje, postoje individualne razlike. Pa, pojedine namirnice zaista mogu imati važan utjecaj. Iz aminokiselina koje su sastavni dio proteina, u mozgu i u crijevima se sintetiziraju kemijski spojevi neurotransmiteri.

Jedan od njih je serotonin, koji utječe na dobro raspoloženje. Najviše ga ima u mesu životinja koje slobodni pasu na pašnjacima. A najveći dio (80%) se sintetizira u crijevima. Zato je važno da je crijevna sluznica zdrava. Najbolji način da je održavate zdravom je da redovito uzimate kefir, kiseli kupus, probiotike, namirnice s niskim glikemijskim indeksom.

Namirnice s niskim glikemijskim indeksom su one koje se polagano razlažu, pa ne osjećate snažne navale gladi, nervozu, pospanost. To su grejp, jabuka, trešnja, naranča, zob, amarant, kvinoja, grah, grašak, leća, jogurt...

Pobrinite se da se u vašem trbuhu proizvodi dobro raspoloženje. Pobrinite se da ste u istom raspoloženju sa svojim gradom.

 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.