Advertisement
Događanja

Kako do uspjeha u sportu otkrivaju stručnjaci skupa Know-How razmjena

Sportska prehrana i suplementacija, mentalna i kondicijska priprema sportaša bit će teme novog stručnog skupa Know-How razmjena na temu sporta

Kako do uspjeha u sportu otkrivaju stručnjaci skupa Know-How razmjena
 





Za uspjeh vrhunskih i rekreativnih sportaša važne su kondicijska priprema, nutritivna podrška i mentalna stabilnost. Od navedenih komponenta, ona koju je najjednostavnije unaprijediti jest prehrana. Sportska prehrana mora se prilagoditi nutritivnim i energetskim potrebama pojedinca.  Glavna preporuka je uravnotežena i raznovrsna prehrana u optimalnim količinama, kako bi se unijeli svi bitni mikronutrijenti- vitamini i minerali. Kod intenzivnijih napora, mogu se uvesti i specifični dodaci prehrani. Dokazani su korisni učinci suplementacije vitamina D, magnezija, te omega-3 masnih kiselina.

Najčešće spominjani makronutrijent među sportašima su svakako bjelančevine, i to ne bez razloga. Sudjeluju u izgradnji mišićnog sustava i osobama koje se bave sportom preporučuje se unositi namirnice bogate bjelančevinama u svim dnevnim obrocima.  Ne smiju se zanemariti ni ostali makronutrijenti, ugljikohidrat i masti, važni izvori energije. Primarni izvor energije definira se ovisno o sportskoj disciplini. Povećanu potrebu za ugljikohidratima imaju sportaši u disciplinama koje se baziraju na jakosti i eksplozivnosti, primjerice atletska disciplina sprint ili ekipni sportovi poput rukometa, vaterpola ili nogometa. Masnoće su dobar energetski izvor za discipline u kojima je važna izdržljivost, kao što je maraton.

Par korisnih savjeta za sportaše i rekreativce

Energetske potrebe su individualne i ovise o vrsti sporta, dijelu sezone te ciklusu treninga. Uz pomoć stručne osobe, odredite adekvatan unos hrane s obzirom na svoje potrebe u određenom trenutku.

Bjelančevine unosite u sklopu obroka tri do pet puta u danu. Kod intenzivnog bavljenja sportom, svakim obrokom osigurajte barem 20 grama proteina, a po potrebi se može i povećavati doza. U sportovima višeg intenziteta povećajte unos ugljikohidrata prije i nakon tjelesne aktivnosti. U sportovima nižeg intenziteta u kojima je potrebna veća izdržljivost unosite zdrave masti poput omega-3 masnih kiselina prije tjelesne aktivnosti.

Za dodatne smjernice oko prehrane ili suplementacije radije se savjetujte s nutricionistom specijaliziranim za prehranu sportaša. Tako dugoročno doprinosite svom zdravlje i sportskom uspjehu.

Kako do uspjeha u sportu otkrivaju stručnjaci skupa Know-How razmjena

Više o sportskoj prehrani i suplementaciji, ali i kondicijskoj i mentalnoj pripremi sportaša možete čuti od istaknutih stručnjaka na Stručnom skupu Know-How razmjena: Sport, namijenjenom svim stručnjacima koji rade s rekreativnim i stručnim sportašima.

Skup se održava 10. svibnja 2019. godine u Zagrebu, na adresi Petračićeva 6 u prostorima HUB385. 

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se