Fitness i joga

Intervju: Julie Montagu – Vinyasa Flow jogom i vježbama disanja do zdravlja

Za Julie, Vinyasa Flow joga puno je više od pukih asana, to je otpuštanje blokiranih emocija, otvaranje srca, stvaranje prostora između svake misli, pruža brojne benefite vezane uz tjelesno zdravlje...

Intervju: Julie Montagu – Vinyasa Flow jogom i vježbama disanja do zdravlja
Zagreb je nedavno posjetila zvijezda zdrave prehrane, popularna učiteljica joge, poduzetnica i autorica bestselera „Superhrana“ Julie Montagu, koja je ujedno i zvijezda novog zabavnog programa američke mreže Bravo Ladies of London. Pored svega toga, ona je utemeljiteljica i voditeljica Flexie foodie akademije te kreatorica vlastite linije energetskih međuobroka.
 
Što još reći za nju, osim da je prava inspiracija i ikona moderne žene: ima zavidnu karijeru, neumorno „drži tri kuta kuće“, mama je četvero divne djece koje unatoč tome što ima plemićku titulu jer je udata za Luka vikonta od Hinchingbrookea, nasljednika grofa od Sandwicha, odgaja u skromnom, građanskom duhu. Kako sve to stigne, pročitajte u našoj prvoj priči o njoj.
 
 
Julie, osim što je skoro pa super-žena, ona je i super-kulerica jer je utemeljiteljica flexie foodie pristupa prehrani, što ukratko znači: nastojte jesti zdrave i hranjive namirnice kada god možete, a kada ne – ne živcirajte se, već uživajte i u nezdravim zalogajima. No, iskreno probala sam specijalitete iz njezine kuharice i ne znam tko bi pored tako ukusne i slasne hrane jeo čips, salame i hrenovke koje imaju okus po spaljenom kartonu nakon što probate Julieinu superhranu.
 
Intervju: Julie Montagu – Vinyasa Flow jogom i vježbama disanja do zdravlja
 
Julieini satovi joge iznimno su posjećeni, a u jednoj prostoriji zna se okupiti i do 80 ljudi. Bila sam na njezinoj „Vinyasa Flow - nahrani duh i tijelo energetskim obiljem radionici“ i shvatila zašto – ona se u potpunosti posveti svakome polazniku dajući mu formulu kako u potpunosti postati bolji i snažniji čovjek.
 
Iako se satovi joge koje ja držim većinom baziraju na snazi i izdržljivosti (Movement Yoga), priznajem da sam se dobrano uznojila tijekom svakog pojedinog slijeda. Meditacija i vježbe disanja bili su jednako intenzivni poput tog dinamičkog dijela. Nakon treninga, zamolila sam Julie da mi objasni o kakvoj se jogi ustvari radi na njezinim radionicama.
 
Objasnite, molim, našim čitateljima što je Vinyasa Flow joga?
- Vinyasa Flow je svojevrsni modernizirani oblik joge. Ona potiče iz Ahtanga Joge koja je dinamičan sustav joge, a čini je niz asana (položaja) koje su uvijek povezane u isti slijed kojih ima ukupno šest. Najprije se nauči jedan slijed, pa se prelazi na kompliciraniji. Mi u Vinyasa Flow jogi uzimamo elemente iz Ashtanga joge i stavljamo ih zajedno kako god želimo da bismo stvorili neki slijed. Dakle, osnovna razlika je u tome da je u Ashtanga jogi taj slijed strogo određen, a  kod Vinyase je proizvoljan te ovisi o temi sata, dobnoj skupini i fizičkoj spremi polaznika. Slijed počinjemo s Pozdravom suncu te s njegovim varijacijama gdje prevladavaju pretkloni prema naprijed ili natrag, otvaranje kukova i sl. Sve se to izvodi neprekidno bez pauze u tzv. „flowu“ kroz koji je disanje sjedinjeno s pokretom tijela, slično plesu.
 
Intervju: Julie Montagu – Vinyasa Flow jogom i vježbama disanja do zdravlja
 
Što smo sve radili na današnjoj četverosatnoj radionici?
- Prvo smo radili Vinyasa Flow jogu, tj. sljedove asana koji su prilagođeni svim dobnim skupinama i fizičkim mogućnostima pojedinca, neko predznanje o jogi uopće nije bilo bitno. Zatim smo meditirali, pa radili Pranayama jogu (vježbe disanja) koju smo počeli s jednostavnim vježbama nakon čega smo prešli na Nadi Shodhanau tj. naizmjenično nosno disanje. Također, održala sam malo predavanje na temu kako u svakodnevicu ukomponirati malo vremena za sebe, kako pri tome njegovati svoje tijelo, um i duh. Radionicu smo završili s Yoga Nidrom tzv. jogom spavanja ili blaženom relaksacijom. Kažu da jedan sat Yoga Nidre zamjenjuje četiri sata spavanja.
 
Zašto su vježbe disanja toliko važne da ste im posvetili najviše vremena tijekom radionice?
- Vježbe disanja trebali biste raditi svaki dan kad god možete bez obzira radite li asane (položaje) ili ne. Svi znate da autonomni živčani sustav regulira automatske tjelesne funkcije (rad srca, pluća, crijeva i dr.) te da se dijeli na simpatički (odgovoran je za ubrzani rad organa) i parasimpatički živčani sustav (odgovoran je za njihovo usporavanje). Ta dva sustava trebaju biti u ravnoteži, što je danas modernom čovjeku na žalost jako teško izvedivo jer većina nas živi u tzv. Fight-or-Flight response (borba- ili-bijeg odgovor) stanju pa je naš simpatički živčani sustav pod velikim stresom. Vježbe disanja aktiviraju parasimpatički sustav te na taj način vraćaju naš živčani sistem u ravnotežu, što dovodi do brojnih benefita: eliminacije stresa, depresije, nesanice, jačanju imuniteta i dr.. Stoga, trebate naći barem deset minuta dnevno vremena za sebe i vježbe disanja.
 
Zašto prakticirate i podučavate Vinyasa Flow jogu, a ne neku drugu jogu?
- Ja osobno najviše volim Vinyasa Flow jer se ne radi o statičnoj jogi, već se moje tijelo giba cijelo vrijeme. Odmah nakon prvog sata, shvatila sam da je to moja joga. Za mene, ona je puno više od pukih asana, to je otpuštanje blokiranih emocija, otvaranje srca, stvaranje prostora između svake moje misli, pomaže mi kod prakticiranja Mindfulness meditacije, a benefite vezane uz tjelesno zdravlje da i ne spominjem.
 
Intervju: Julie Montagu – Vinyasa Flow jogom i vježbama disanja do zdravlja
 
Ako nemamo vremena, koje asane bi trebali raditi, a koje vježbe disanja?
- Ako nemate vremena, trebali biste raditi barem pet Pozdrava suncu (Surya Namaskar) dnevno i – to je to! Za to vam treba samo pet minuta i osjećat ćete se puno bolje. A što se Pranayama joge tiče: samo se pobrinite da vam je izdah duži od udaha te da dišete kroz nos. Vježbe disanja radite svakodnevno, kad god možete: dok hodate, vozite bicikl, automobil, kad ste u šopingu itd.
 
Je li, po vama, dobro da zdrava osoba izbaci gluten iz svoje svakodnevne prehrane?
- Po meni, ako ne bolujete od celijakije ili ne patite od intolerancije na gluten, ne biste taj protein trebali izbaciti iz prehrane. Naime, postoji toliko zdrave hrane koja sadrži u sebi gluten i sasvim je u redu konzumirati ga jer nutritivni benefiti koje ćete time dobiti su nevjerojatni. Ljudi ga izbacuju iz prehrane jer im je netko rekao „gluten je loš“, no to nije istina. Problem je jedino ako konzumirate previše glutena iz industrijski prerađene hrane. Flexie foodie koncept temelji se na ideji da morate biti fleksibilni u onome što jedete, nastojite jesti zdravo kad god možete, a kad ne - nemojte se radi toga frustrirati jer tako štetite sami sebi.
 
Koji vam je projekt najdraži do sada?
- To je projekt kojega sam nedavno lansirala, a zove se Truly Julie. Radi se o internetskom wellness portalu za žene. Svaki mjesec raspravljamo o drugoj temi. Recimo, ako je tema mjeseca stres menadžment, onda dobijete popis joga položaja, vježbi disanja, načina meditacije i slično koji će vam u tome pomoći.
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.