Fitness i joga

Jogom do dugovječnosti

Piše: Vlatko Mišković. Saznajte sve o čudesnom djelovanju joge na dugovječnost

Jogom do dugovječnosti

Još je početkom ovog stoljeća, svojim senzacionalnim eksperimentom na pilećem embriju (koji je trajao točno 34 godine!) francuski nobelovac Dr. Alexis Carrel dao svijetu bezmjernu nadu u besmrtnost, koja se, nažalost, ugasila vrlo brzo, baš kao i mnoge prije i poslije toga. Danas se u znanosti najavljuje pomicanje dobne granice na 400 godina početkom idućeg milenija, ali bez stvarnih argumenata koji bi to garantirali.

Ne ulazeći sada u podrobnu analizu pojedinih sustava drevne Indije, Kine ili Japana, općenito se može reći kako sve one nude mogućnost praktički beskrajnog produženja ljudskog života ili, u najmanju ruku, ljudski vijek neusporedivo duži od sadašnjeg. Za pojedine se mudrace ili gurue tvrdi da su doživjeli nevjerojatnih 300 ili 600 godina starosti prije nego li su odlučili "napustiti ovo tijelo". Za prosječnog čovjeka ova konstatacija, međutim, teško da može biti utjeha kad se nađe pred zidom ograničenosti ovozemaljskog života.

Ipak, mnogo toga sami možemo učiniti kako bismo produžiti svoj život. Joga je sasvim sigurno jedan od dobrih pokazatelja kako je to zaista moguće. 

Jogom do dugovječnosti
 

Čudesno djelovanje joge na dugovječnost

Vježbe, samo vježbe u bilo kojem sustavu Kine ili Indije nikada nisu dovoljne! I svako pojednostavljeno svođenje recepta dugovječnosti na pet, deset ili 850 vježbi, vodi u zabludu i neuspjeh.

Joga je tu mnogo određenija. Čuveni jogi Svami Vishnu Devananda rekao je jednom svojim učenicima:

- Slijediti put joge ne znači samo vježbati. Jogu morate nositi u svojoj duši, u svom srcu, morate njome ispuniti svaku svoju misao, svaku svoju akciju. Samo će vam tako ona dati sve svoje plodove.

Mnogi klasici joge smatraju najidealnijom kombinaciju vježbi, meditacije i mirnog života, bez sukoba, stresova, ali i bez nerealnih ambicija. I dok se katkada u teoriji i praksi nude brojne jogijske vježbe koje „garantiraju dugovječnost“ ili nabrajaju savjeti o mentalnim tehnikama kojima svoje tijelo i svoj duh činite otpornim na sve ono što skraćuje naš život, čini se da je koncept idealnog dugog života u savršenom skladu niza komponenti koje nas okružuju.

Umjesto teoretiziranja, evo pregleda 10 temeljnih savjeta drevnih indijskih jogija na temu postizanja dugovječnosti. Skupio ih je i u svojoj malo poznatoj knjizi „Kako živjeti 200 godina“ objavio još u prošlom stoljeću američki putopisac Gary Terrel, sistematizirajući temeljne savjete jogija koje je skupio putujući uzduž i poprijeko indijskim potkontinentom tijekom 12 godina. Evo njegovog popisa jogijskih savjeta: 

Jogom do dugovječnosti
 

Kako doživjeti 200 godina

● Živite jednostavan i miran život, skromno i bez velikih  želja.

● Provodite što više vremena s dobrim ljudima, izbjegavajte svađe, sukobe i dugotrajne rasprave, čak i kad ste u pravu.

● Ne bavite se svjetskim problemima; svijet će se kretati svojim putovima, neovisno o vašim nastojanjima.

● Vodite računa o svome tijelu, ne unosite u njega otrove hranom, tekućinom, ali ni mislima, niti razgovorima.

● Vježbajte redovito, ali umjereno i bez natjecanja s drugima ili samim sobom.

● Odvojite svakodnevno neko vrijeme za trenutke potpunog mira, tišine ili meditacije.

● Radite posao kojeg volite, a promijenite posao koji vas ne raduje i ne oplemenjuje.

● Ne opterećujte se brigama o nečemu što tek treba doći, niti razmišljajte o onome što ste propustili učiniti.

● Volite ljude i pružajte im svoju dobrotu, ali ne vežite se ni uz koga.

● Ne tražite sreću u velikim stvarima koje tek trebaju doći, nego u malima koje su oko vas ovdje i sada.

 

Vlatko Mišković, mag.iur.
Medical Yoga Centar
 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.