Dario Mišković

Joga vježbe za mršavljenje

Iako ne topi masne stanice, joga itekako ima pozitivan utjecaj na proces mršavljenja

Joga vježbe za mršavljenje

Čitajući stare zapise o jogi, primijetio sam kako niti za jednu vježbu ne piše da djeluje na mršavljenje. Koliko je to čudno, procijenite sami, nakon što pročitate i ovo da neke vježbe djeluju protiv mnogih bolesti i liječe tijelo od svega. Ne karikiram... doslovno tako piše... od svega! Pa u tom društvu vježbi koje djeluju „protiv svega i za sve“, kako to da baš niti jedna ne djeluje na mršavljenje?

Odgovor je zapravo vrlo jednostavan. Jogijima mršavljenje nije bilo potrebno jer su se u tadašnje vrijeme većina njih hranili zdravo, živjeli skoro bez stresa, svakodnevno prakticirali jogu, šetali u prirodi, nisu imali McDonalds i ostale fast foodove i samim time nije bilo potrebe navoditi djelovanje vježbe na mršavljenje.

No, kako je joga dolazila na zapad, tako je dolazila i u ona podneblja koja su malo drugačije funkcionirala. Stres, obaveze koje su onemogućavale osobama da skuhaju i jedu u miru domaću zdravu hranu, loša termički obrađena hrana po niskim cijenama na svakom uglu... sve je to uvjetovalo da se ipak riječ mršavljenje uključi u jogu.

Počet ću sa: Kako ne mršavimo jogom?

Ne mršavimo jogom na način sagorijevanja viška masnih stanica. Istraživanje koje sam nedavno pročitao sadržavalo je, među ostalim parametrima istraživanja i potrošnju kalorija u: sjedenju na stolici, izvođenju joge (Vinyasa joge – vrsta dinamične joge) i hodanju na pokretnoj traci 5,6 kilometara na sat u trajanju od 30 minuta. Vježbači su u pola sata dinamične joge potrošili duplo više kalorija od sjedenja u stolici i duplo manje kalorija od hodanja po traci. Vježbači joge potrošili su 66,9 kalorija. Prema U.S. Surgeon General, svaka aktivnost trebala bi, želimo li da bude učinkovita, potrošiti minimalno 250 kalorija po jednom vježbanju. To bi značilo da se ovakva vrsta joge, kako bi zadovoljila minimum, trebala prakticirati 112 minuta. Što je previše. Radije lagano potrčimo 20 minuta do pola sata, vozimo bicikl ili otplivamo. Uštedimo vrijeme i brže dobijemo bolje rezultate. Ako želimo nekom aktivnošću baš „topiti masne stanice“!

Kako, dakle, mršavimo jogom?

Mršavimo sekundarno. I tu je čar joge! Vježbanje joge potiče i poboljšava probavu. Tim poticanjem vraćamo probavni tijek u normalu ako smo imali neke probleme kao što su konstipacija, nadutost, nedovoljno lučenje probavnih sokova i slično. Kada smo uspostavili zdrav probavni sustav važno ga je iskoristiti unosom kvalitetnih i zdravih namirnica.

Joga učinkovito smanjuje i uklanja stres. A znanost o prehrani (i stresu) nas uči: jedemo... ili previše ili premalo u stresnim situacijama. Pa uklanjanjem stresa uravnotežujemo i potrebu za unosom hrane. Korak drugi gotov. Imamo kvalitetan probavni sustav i umjeren unos hrane.

Sljedeći i zadnji korak nam je unos kvalitetne hrane u tijelo. I tu joga pomaže! Vježbanjem djelujemo, kako na fizičku, tako i na psihičku komponentu pa ako kontinuirano vježbamo jogu i jedemo nezdravo, kad-tad će prevagnuti onaj osjećaj grižnje savjesti nakon nekvalitetnog obroka. Također, ono što je najbitnije - kada smo „popravili“ probavni sustav i uravnotežili prehranu, tijelo samo od sebe počne negativno reagirati na tešku, masnu i nezdravu hranu, a počne jako pozitivno reagirati na zdravu i kvalitetnu. Pa samim time - ako nam nešto ne odgovara, to odbacimo, a ono što paše ostavimo.

I eto! S jogom u samo tri koraka, djelovali smo na mršavljenje. Vjerujte mi, bolje je mršavjeti s jogom nego samo s trčanjem ili ostalim sličnim aktivnostima, jer joga, uz to što normalizira ostale dijelove probavnog sustava, usporedno djeluje i na još mnogo mnogo drugačijih načina, čineći nas zdravijom i sretnijom osobom. I ono što je najvažnije - poboljšava opće životne navike što nam daje dugoročnije zdravo tijelo. A u zdravom tijelu je i zdrav duh!

www.medical-yoga.com

 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.