Ispunjen život

Joga i prehrana: Kako doći do unutarnjeg mira putem prehrane?

Imate li kronični osjećaj težine, tromosti i razdražljivosti te vam je životni stav 'ne da mi se', vjerojatno bi bilo dobro promisliti o novom načinu prehrane

Joga i prehrana: Kako doći do unutarnjeg mira putem prehrane?

 

 

 

Kaže se da se u društvu nikada ne treba raspravljati o politici, ukusu i vjeri. Ja bih dodala, ni o izboru prehrane. Ljubitelji mesa kolutaju očima kad vegan počne nametati svoje recepte sa sjemenkama i kokosovom vodom, a istovremeno vegetarijanci se ne mogu prestati čuditi mesojedima i manjku njihove svijesti.

No ni tu priči nije kraj, s obzirom na to da se neslaganja o idealnoj prehrani mogu vidjeti i između vegetarijanaca samih, tj. onih koji su vjerni makrobiotici i te onih koji su zaljubljeni u raw food i lakto-vegetarijanstvo. Pitanje zdrave prehrane sve više podsjeća na on-line rat između različitih stavova liječnika, nutricionista, sportaša, osobnih trenera i svih dostupnih kontradiktornih informacija. Međutim, uz čitavo izobilje informacija, još uvijek nam nije poznato je li na kraju kokosovo ulje zdravo ili ne (pa tako i čitav niz drugih pitanja)

Bez obzira na opću zbunjenost kad je riječ o prehrani, jedno je sigurno, a to je da je prehrana vrlo delikatna tema i jedinstvena za svaku osobu te je usko povezana s našim psihofizičkim stanjem, razinom energije i, naravno, s kulturom u kojoj živimo. Na primjer, odbijanje riže u Aziji smatra se nepristojnim, iako imate izgovor da ste na low-carb dijeti. U Čileu i Argentini, roštilj je najčešći način druženja s obitelji i prijateljima. Ono što društvo nameće, ponekad je teško nadići kako bi pronašli za sebe najzdraviji način prehrane.

Ali na osobnoj razini, bez daljnjeg uplitanja u razne vrste prehrane, možete vrlo lako prepoznati da li se zdravo hranite.

Ako se osjećate lagano i smireno, ali s dovoljno energije „za osvajanje svijeta“, vrlo vjerojatno činite dobar odabir prehrambenih namirnica. No imate li kronični osjećaj težine, tromosti i razdražljivosti te vam je životni stav „ne da mi se“, vjerojatno bi bilo dobro da sa stručnom osobom pronađete novi način prehrane.

Joga i prehrana: Kako doći do unutarnjeg mira putem prehrane?

Vrlo je zanimljiv pogled joge i sestrinske znanosti, Ayurvede, prema odnosu prehrane i našeg tijela. Naime, kaže se da prehrana koja podupire praksu joge mora biti satvička. Satva se odnosi na suptilnu kvalitetu koja se nalazi u prirodi. Čitava materija se sastoji od 3 kvalitete, poznate kao gune - satva, tamas i rajas. Može se reći da gune u prehrani funkcioniraju prema načelu "Vi ste ono što jedete".

Satva

Stoga, satvička hrana promiče jasan um, dobar metabolizam, radost, osjećaj lakoće i visoke razine vitalne energije. Satvička dijeta sastoji se od svježe i hranjive vegetarijanske hrane, kuhane ili sirove, ali uvijek lako probavljive i pripremljene s ljubavlju. Također, ne sadrži aditive i konzervanse, a uključuje povrće, voće, mahunarke, cjelovite žitarice, med, sjemenke i svježe sokove.

Tamas

Tamas je stanje tame, inercije, neaktivnosti i materijalnosti. Tamasična hrana uključuje konzervirano meso, gljive, alkohol, kolače, kruh i uglavnom sve kemijski obrađene i rafinirane namirnice. Tamasična dijeta uništava sposobnost tijela da se samo izliječi i dugoročno je vrlo štetna. Na mentalnoj razini, potiče lijenost, inerciju, ljutnju i nedostatak mentalne jasnoće. Prejedanje je primjer tamasičnog ponašanja.

Rajas

Rajas je stanje energije, djelovanja, promjene i kretanja. Priroda rajasa je povezana privlačnošću, ovisnošću i vezivanju te nas snažno povezuje s egom i svim njegovim ambicijama. Rajasička hrana uključuje prženu, začinjenu i stimulativnu hranu poput chilija, češnjaka, čokolade, kofeina, šećera, mesa, ribe i dr. Duhan također spada u kategoriju rajasa. Rajasička hrana povećava ego, agresiju, tendenciju kontroliranja drugih, nesanice itd.

Joga i prehrana: Kako doći do unutarnjeg mira putem prehrane?

Da zaključimo, satva je stanje sklada, ravnoteže, radosti i inteligencije. Da biste povećali satvu, smanjite rajas i tamas, jedite satvičku hranu i uživajte u aktivnostima i okruženjima koja stvaraju radost i pozitivne misli. Ono što sam shvatila nakon dugogodišnje prakse joge jest, da bi došli do suptilne percepcije o tome kako hrana utječe na naše raspoloženje, fizičko i mentalno tijelo, moramo se „vratiti” u sadašnji trenutak. Tek u sadašnjem trenutku možemo čuti i primijetiti signale koje nam tijelo i um šalju.

A ta pomnost se povećava kroz kontinuiranu i posvećenu praksu joge, borilačkih vještina te sporta koji zahtjeva duboko osvješćivanje našeg tijela.

suvitayogabienestar.com

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se