Nutricionizam

Jedi lan - gubi kilograme

Sjemenke lana i ulje lanenih sjemenki ubrzat će metabolizam, zasititi vas, ali i vašoj koži podariti sjaj

Jedi lan - gubi kilograme

Lan je jedna od najstarijih i najzanimljivijih kultiviranih biljaka. Njezine pogodnosti prepoznali su još drevni Egipćani pa ne čudi što se upotreba lana u zdravstvene svrhe koristi i danas. Ljekoviti dio biljke su lanene sjemenke od kojih se dobiva ulje koje se koristi u medicinske i dijetalne svrhe. Sjemenke su bogate nutritivnim vrijednostima i redovitom uporabom donose brojne prednosti za zdravlje.

Puno omega-3 masnih kiselina

Natural Therapy Pages navodi zanimljiv podatak kako lanene sjemenke sadrže duplo više omega-3 masnih kiselina u odnosu na riblje ulje. Sjemenke lana također su bogat izvor vlakana, proteina, kalcija, vitamina B, željeza, cinka, magnezija i fosfora.

Omega-3 za zdravlje i ljepotu

Omega-3 masne kiseline iz lanenih sjemenki održavaju nokte, kosu i kožu zdravima. Isto tako, Natural Therapy Pages navodi kako omega-3 masne kiseline sprečavaju pojavu nekih upalnih procesa u tijelu, smanjuju mogućnost obolijevanja od astme i pojave artritisa. Konzumiranje lanenih sjemenki i ulja lanenih sjemenki preporuča se vegetarijancima jer se na taj način unosi omega-3, ali i druge nutritivne vrijednosti koje vegetarijanci ne unose u dovoljnoj količini u svoj organizam.

Jedi lan – gubi kilograme

Lanene sjemenke i laneno ulje pomažu pri gubitku kilograma upravo zato što hrana bogata esencijalnim masnim kiselinama ubrzava rad metabolizma. Brži rad metabolizma pomaže vašem tijelu pri uspješnijem sagorijevanju kalorija, što dovodi do bržeg gubitka kilograma. Dodavanjem sjemenki lana vašoj prehrani, tijelu osiguravate visok postotak vlakana koji će vas zasititi pa ćete smanjiti unos hrane, odnosno kalorija, u vaš organizam. Uz to, sjemenke lana djeluju i laksativno pa je to i dodatni bonus.

U dresingu i smoothijima


Lanene se sjemenke mogu uključiti u dijetalni program na više načina. Ulje iz lanenih sjemenki može se dodati kao dresing na salate i u smoothije. Sjemenke također možete pomiješati s jogurtom, juhama, žitaricama ili kao dodatak salatama. Ukoliko nemate sjemenke lana, možete uzimati i kapsule koje također sadrže sve navedene prednosti. Što se tiče ulja, obavezno ga morate držati na hladnom mjestu jer će se u protivnom pokvariti. University of Maryland Medical Center preporuča kapsulu ili dvije dnevno, a ako koristite ulje, žlicu do dvije na dan.

Nedostatak omega-3 masnih kiselina u organizmu može uzrokovati povećanu lomljivost noktiju te suhu kožu i kosu, ali redovito uzimanje lanenih sjemenki moglo bi spriječiti te pojave. No, klinika Mayo naglašava oprezno korištenje lanenih sjemenki u prehrani jer prevelika konzumacija bez pijenja dovoljno tekućine može uzrokovati opstrukciju crijeva. University of Maryland Medical Center također upozorava kako lanene sjemenke usporavaju apsorpciju određenih lijekova ukoliko ih uzimate u isto vrijeme. Zbog toga je veoma važno savjetovati se s liječnikom ako vam je propisana određena terapija.

 


 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.