Nema zime s Naturalom

Četiri vitamina za podizanje imuniteta

Iako vitamini ne mogu izliječiti gripu, svaka pomoć imunološkom sustavu je dobrodošla

Četiri vitamina za podizanje imuniteta

Gripa je virusna infekcija koja pogađa gornji dio dišnog sustava i uzrokuje simptome kao što su začepljeni nos, kašalj, glavobolja, groznica, zimica i umor. Radi se o vrlo zaraznoj bolesti koja se širi zrakom pa iako vitamini ne mogu izliječiti gripu, oni mogu pomoći ojačati funkciju imunološkog sustava te smanjiti rizik od pojave gripe. 

Vitamin C

Vitamin C spada među najpoznatije vitamine koji se koriste za poboljšanje učinkovitosti vašeg imunološkog sustava. Prema Phyllis Balch, autorici knjige  "Prescription for Nutritional Healing", ovaj vitamin može stimulirati razinu interferona kojeg proizvodi vaše tijelo, kemikalije koja pomaže uništiti virusne infekcije.  Također može povećati broj bijelih krvnih stanica čime štiti tijelo od infekcije gripe.

Povećajte unos vitamina C konzumiranjem hrane bogate ovim vitaminom, kao što su kivi, šipak, borovnice, jagode, špinat, limeta, limun i naranča. Budući da vaše tijelo zahtijeva velike količine vitamina C za obranu od gripe, razmislite o suplementima kako biste dodatno povećali unos tog vitamina. Preporučena dnevna doza je 75 mg ovog vitamina, ali u vrijeme gripe svakako pripazite na to da povećate unos – možete uzimati čak do 1 g vitamina C dnevno.

Vitamin B-5

Vitamin B-5, također poznat kao pantotenska kiselina, može stimulirati rad nadbubrežne žlijezde čime osigurava vašem tijelu hormone potrebne za pojačani rad imunološkog sustava. Kako navodi Phyllis Balch, on također može povećati proizvodnju antitijela koja napadaju i uništavaju virus gripe. Navedeni vitamin poboljšava i razgradnju ugljikohidrata i proteina iz izvora hrane koje vaše tijelo koristi za energiju i zdravlje imunološkog sustava. Ovaj se vitamin nalazi u suplementima vitamina B-kompleksa te namirnicama kao što su gljive, raž, integralni kruh…

Vitamin  D

Vitamin D je neophodan vitamin kojeg vaše tijelo proizvodi kad je koža izložena sunčevim UV zrakama. Međutim, ovaj je vitamin također dostupan u obliku dodatka prehrani, ali i iz hrane kao što su jaja, mliječni proizvodi, tuna, losos, skuša i iverak. Prema Harvard School of Public Health, može poboljšati sposobnost vašeg imunološkog sustava za proizvodnju proteina koji se bore protiv mikroba uzročnika bolesti. Japanska studija na djeci koja su dobivala 1200 i.j. D vitamina pokazala je kako su djeca su bila 40 posto manje osjetljiva na virus gripe tipa A u odnosu na placebo skupinu.

Vitamin A

Kao i vitamin C, i  vitamin A može stimulirati proizvodnju bijelih krvnih stanica koje uništavaju virus gripe. Usto je i snažan antioksidans koji može spriječiti oštećenja gornjih dišnih putova uzrokovanih toksinima i slobodnim radikalima. Ovaj se vitamin obično nalazi u multivitaminskom dodatku prehrani, a dostupan je i kao samostalni dodatak. Unos  vitamina A moguće je povećati konzumiranjem hrane kao što su mrkva, goveđa jetra, brokula, dinja, lišće maslačak i kajenski papar. Svakako provjerite sa svojim liječnikom prije nego što povećate dozu vitamina A za obranu od gripe jer više od 10.000 UI dnevne doze može biti opasno za vašu jetru.

 

 

 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.