dr. med. Meri Bura

Ispunite svoj život stresom

Ako sami ne napravimo izbor i ne kažemo “ne”, onda će to napraviti naše tijelo. Pa će se zasigurno dogoditi da ćemo polomiti nogu ako idemo u situaciju koju svakako želimo izbjeći ili će nas boljeti koljena ako smo u nečemu protiv naše volje ili će nas boljeti glava ako…

Ispunite svoj život stresom

Kako drugačije?! Kad ste se već odlučili da će vam život biti stresan, pomoći ću vam da bude još stresniji. Niste odlučili da bude stresan? Pa otkud stres? Ima jedna poslovica koja kaže: "Kad spoznaš istinu, postat ćeš slobodan da radiš što želiš". Ali, ako je stres svakodnevica, gdje naći prostora za spoznaje?

Što je to stres?
Stres je kontinuirano rušenje vlastitog samopoštovanja i samopouzdanja.
A bez ta dva “samo” ne možemo stići na cilj. Bilo koji.

Po mojem iskustvu, ljudi najčešće kažu da stres za njih predstavlja: 

-1) prevelik zahtjev okoline

Antistres: naučiti reći "ne"
Postoje načini da se kaže "ne" bez dodatnog stresa.
Naime, radi se o izboru. Ako sami ne napravimo izbor i ne kažemo “ne”, onda će to napraviti naše tijelo. Pa će se zasigurno dogoditi da ćemo polomiti nogu ako idemo u situaciju koju svakako želimo izbjeći ili će nas boljeti koljena ako smo u nečemu protiv naše volje ili će nas boljeti glava ako…

2) neodlučnost (povisuje razinu kortizola)

Antistres: napisati SWOT analizu (prednosti i mane nove odluke) i odlučiti se! I držati se donesene odluke barem 3 tjedna. Dakle, učiti se donositi odluke. I učiti se disciplini da se ostane pri donesenoj odluci barem neko vrijeme.

3) nedostatak vremena

Antistres: razdijeliti hitno od bitnog. Definirati bitno, te uvijek započeti dan sa zadacima koji su bitni, a ne hitni. 
Ako je novac na prvom mjestu, onda se najprije posvetite aktivnostima koje donose novac.
Ako je odnos na prvom mjestu, poklonite pažnju, vrijeme, srce tom odnosu.
Inače ćete kao pas gristi sami sebi rep. I ostati gladni!

Pravi temeljni izvor stresa kod svakog pojedinca proistječe iz odgoja ili neodgoja (neznanja roditelja, staratelja) u djetinjstvu.
No, ako nešto niste sistematski učili, ne možete to znati.
Ako niste učili kako svirati klavir, nećete znati svirati klavir. Ako vas roditelji nisu sistematski odgajali, radili su greške.
Njihovo neznanje stvorilo je stresne krute predrasude (pročitajte knjigu Transakcijska analiza od Erica Berna) koje mogu biti važan sastavni dio svakog našeg dana, cijeli naš život. Nažalost.

Tko zna odgajati djecu? Koji roditelj čita knjige o odgoju djece?
Jesu li vaši roditelji znali i znaju li danas sve o vama?
Poznajete li vi sebe?
Jeste li svjesni što su vaši pokretači, a što “goniči”?
Jeste li svjesni gdje leže vaši strahovi?
Znate li što vam uopće stvara stres!? Vjerujte, ne znate. Jer ispod onoga što vi mislite skriva se nešto drugo.

Ali postoje neki univerzalni izvori stresa za svakoga.

Dakle, ako želite više stresa, preporučujem:

1. Da ujutro ustanete u posljednji čas, tako da već kasnite čim ste se probudili. Da izgledate izbezumljeno, nedisciplinirano i nesavršeno.
To vam naravno ruši samopoštovanje i samopouzdanje.

Tako nećete nikome biti vjerodostojni. Niti na šalteru, niti kod doktora, niti na sudu, ni u banci, a kamoli na svojem poslu. Jer nećete biti vjerodostojni sebi.
Jer nemate disciplinu.
Čovjek bez discipline nije potpun čovjek. Zaista.
Lijenost nije slučajno jedan od smrtnih grijeha.

2. Da sjedite cijeli dan i ne vježbate niti noge, a kamoli druge dijelove tijela
Tijelo koje se ne pokreće. Nema cirkulacije, naravno. Hladne noge, šuplja glava, nedostatak koncentracije, blokada srca i komunikacije, nedostatak svjesnosti o suprotnom spolu oko nas, nema “drivea” niti kompeticije na poslu, Spora krv, sklona zgrušavanju, sklonost moždanom udaru, sklonost depresiji. Obješena koža, nedefinirani mišići. Ruši samopoštovanje I samopouzdanje.

3. Da odgađate seks (kad budete u penziji?)
Dobro, ne da vam se, umorni ste? Ono što se ne prakticira, zaboravi se. U medicini postoji izreka da samo funkcija spašava funkciju i promiče strukturu (mišić). Dakle, što više upotrebljavate neke mišiće, oni su u boljem stanju, kondiciji, izgledu, raspoloženju. Bolje rade i bolje izgledaju.
Jesu vaši bokovi u dobrom raspoloženju?
Ovako to ide - bokovi, oči, srce.

Valjda ste već čuli da ljudi u starosti ili na samrti ne žale za ničim što su napravili, zabrljali... Žale samo za onim stvarima koje nisu napravili, pokušali! U slučaju izbjegavanja ili zaobilaženja seksa nećete ni primijetiti koliko vam je samopoštovanje i samopouzdanje narušeno te nećete svjesno povezati ovu povezanost.

Što čekate? Imate posla? Možeš misliti važnijeg posla od dobre hrane i seksa.
Kad su pokojnu gospođu Žuži Jelinek u poznim godinama upitali žali li što je imala sve te muškarce, rekla je: "Dušo, žalim za svima onima koje sam odbila". Žena s vječnim osmijehom.

4. Da nemate prioritete
Rješavate hitne stvari.
Kako odrediti prioritete?
Što vam je najvažnije? Obitelj, karijera, sloboda, kreativnost, prijatelji, djeca, putovanja, sport??
Meni je uspješan dan ako sam dobro jela i ako sam provela dan u dobrom društvu. Što je jelo finije i društvo zanimljivije, to je moj dan uspješniji. To mi grije dušu, čini me zadovoljnom, potiče mi kreativnost, daje mi motivaciju za akcijom. To je moj dnevni prioritet.
Moj tjedni prioritet je kreativan rad.
Moj životni prioritet je zdravi život i zdravi odnosi – svakodnevno.

Ako ste odrasli, a ne znate što su vam prioriteti, nesvjesno imate osjećaj da ste izgubljeni. Što i jeste.
Plutate. A samopoštovanje i samopouzdanje pada. Sa svakim novim valom života koji niste vi izazvali.
Slijedi začarani krug.

5. I na kraju, vrlo važno.
U kojem gradu živite?
Kakva je energija tog grada? Podržava li vas ta energija?
Liz Gilbert je odlično primijetila da svaki grad ima neku svoju “riječ”.
Ključna riječ za New York je uspjeh, za Rim seks… Koja je ključna riječ vašeg grada?
Slaže li se s vama?

Ako to nije usklađeno, osjećat ćete se nemoćni. Na rubu.
Ako vam je važna karijera, a živite negdje na selu, padat će vam samopoštovanje i samopouzdanje.
Da, možete raditi od kuće, ali okolina ne podržava karijeru. Nije atmosfera, ioni u zraku vas ne podržavaju, riječi ljudi vas ne podržavaju (fama volat), prodavaonice, kina, konobarice vas ne podržavaju.

Jednako tako ako živite u Zagrebu, a težite za mirnim obiteljskim životom u prirodi, nakon nekog vremena dogodit će vam se rascijepljenost uma, pa tijela. To se zove lagana "shizofrenija". To su one temperature 37,1, kada krenete istraživati kod liječnika koja je to viroza. A ono viroza - “kriva odluka i kukavičluk”. Ajmo, pokret! Nećete živjeti 200 godina. Cirkulirajte. Nemojte piti tablete za cirkulaciju. Ne mogu vas tablete preseliti.

Kao što vidite, postoje neke opće situacije koje većini ljudi izazivaju stres.
Jednako tako, postoje neke prihvaćene “dobre prakse” da se čovjek riješi stresa.
Kad se budete htjeli riješiti stresa, vjerujte brzo ćete doći do informacija.

Eto, pametnom dosta.
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.