Ljetujte s Naturalom

Iskoristite godišnji i riješite se stresa

Prebacite se trenutačno u mod godišnjeg odmora i ostavite stres za sobom

Iskoristite godišnji i riješite se stresa

Ed Harrold inspirativni je vođa, trener, uz to i stručnjak u znanosti disanja koje pravilnom tehnikom može utjecati na gubitak težine, smanjenje stresa, ali i sveukupno zdravlje i dobrobit čovjeka. Harrold trenira jogu te smatra kako pomoću joge tijelo dolazi do balansa između protoka energije i svjesnosti disanja. Pranayama u prijevodu označava „svjesno disanje“ i tim se balansom postiže povezivanje tijela s umom.  

Pranayama uključuje udisanje, izdisanje te suspenziju među njima, a ako se pravilno izvodi, pomaže pri sprečavanju razvoja raznih bolesti.
Bez pravilnog disanja, joga bi bila sasvim obično vježbanje. Disanje je alat koji povezuje tijelo s umom. Kada se disanje poveže s pokretom, postiže se utjecaj na trajanje, dubinu i mirnoću udisaja i izdisaja te se takvom sinkronizacijom postiže balans u tijelu.
 
U šest koraka do smirenja
 
Kako biste treninge joge doveli na višu razinu, Ed Harrold preporučuje vježbu u šest koraka koju je potrebno izvesti jednom dnevno kroz period od mjesec dana.
 
1. Potrebno je odabrati najdražu joga pozu sjedenja i osjećati se sigurno u toj pozi.
2. U sljedećem koraku nužno je zatvoriti oči i prirodno disati. Puls se prilikom toga usporava te dolazi do svjesnosti o mirnoći tijela i uma nakon čega se čovjek polako povezuje s cijelim svojim bićem.
3. Ovaj korak uključuje produbljivanje disanja, udišući kroz trbuh prema prsima. U tom stadiju, osoba postaje svjesna svoje unutarnje snage.
4. Polako i kompletno izdisanje kroz nos pomaže pri smirenosti i oslobađanju zraka.
5. U istoj pozi, potrebno je duboko disati oko 90 sekundi. U tom trenutku, podiže se i razina topline u tijelu te se na taj način tijelo detoksira i čisti.
6. Takvo stanje osobi omogućava primjećivanje svih nemira i osjeta u tijelu. Dolazi do osjećaja nelagode, kao da ego želi „iskočiti“ iz tijela. Svaki udisaj postaje vrijedan izvor informacija.
 
Slobodniji protok misli
 
Pranayama je također dobar način za postizanje svjesnosti i pomnosti. Ljudski mozak dnevno broji 40.000 do 60.000 misli. Upravo je tehnika disanja bitan faktor pri broju misli koje čovjek doživi kroz jedan dan. Većinu vremena mozak ponovo reproducira misli iz prošlosti ili zamišlja kako bi se stvari trebale odigrati u budućnosti. Takav ponavljajući krug misli dovodi do emocionalnog punjenja. Sve one negativne misli porobljavaju ljude u negativne i ustaljene obrasce nesvjesnog ponašanja. U jogi se takvi slučajevi nazivaju Samskaras. Koliko dugo su te emocije u ljudskim mislima i željama, čovjek će i dalje biti pod njihovim utjecajem na nesvjesnoj razini. 
 
Smislenim disanjem do vitalnosti
 
Disanje je važno za transformaciju i prevencija je bolesti. Sve što postoji jest trenutak u sadašnjosti koji omogućuje svjestan izbor i transformaciju iznutra prema van. Svakodnevno korištenje prakse Pranayame izvor je cjelokupnog zdravlja. Smisleno disanje dovodi do podizanja energije u tijelu na višu razinu prilikom čega se tijelo opušta i donosi osjećaj vitalnosti. Za kraj, Ed Harrold preporučuje jutarnje Pranayama vježbe u trajanju od 5 minuta nakon kojih ćete osjećati unaprjeđenje prilikom tjelovježbe, osjećati se bolje izvana i iznutra te naposljetku - reducirati stres. 
 
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.