Zdravlje žene i muškarca

Inkontinenciju je moguće smanjiti, čak i u predoperativnoj fazi

Istraživanje je dokazalo pozitivan učinak redovitog vježbanja Body tehnike na inkontinenciju – u samo osam tjedana ispitanicama se umanjila inkontinencija u prosjeku za 33 %, a zadovoljstvo seksualnim životom poraslo za 38 %

Inkontinenciju je moguće smanjiti, čak i u predoperativnoj fazi

U neformalnoj atmosferi Velvet Caféa, predstavnici PBS Centra sportske izvrsnosti danas su predstavili rezultate ispitivanja o učinku vježbi Body tehnike na smanjenje inkontinencije kod žena.

Ispitivanje je provedeno na uzorku od 24 žene, a u suradnji s renomiranim liječnicima ginekolozima te predstavlja pilot - projekt na čijoj će se bazi sprovesti sveobuhvatnije istraživanje na razini cijele Hrvatske, koje je trenutno u pripremi. Cilj je u budućnosti primijeniti interdisciplinarni pristup, odnosno uključiti po prvi puta tri struke (liječnici, kineziolozi i fizioterapeuti) te ih ujediniti oko jednog problema, ističu u PBS-u.

O problemu inkontinencije te rezultatima ovog istraživanja danas su govorili doc. dr. sc. Ivan Fistonić, mr. spec. kineziologije i osnivačica PBS centra Ana-Marija Jagodić Rukavina te dipl. kineziologinja i Body instruktorica u PBS centru Adrijana Stričević. Na svjetskoj razini, inkontinencija pogađa oko 200 milijuna ljudi, od kojih je oko 65 milijuna žena (i to sa stresnom urinarnom inkontinencijom). Prema svjetskim statistikama, pogađa svaku sedmu ženu, a u Hrvatskoj svaku četvrtu u aktivnoj dobi, između 35. i 45. godine. Inkontinencija se vrlo često javlja već u vrlo mladoj dobi, nakon prvog poroda, a više od 30% žena starijih od 60 godina pati od nekontroliranog ispuštanja mokraće. Činjenica je da većina žena ne želi ili ne zna kako potražiti pomoć, s obzirom da je inkontinencija još uvijek svojevrsna tabu tema pa čak i kad žena potraži pomoć obično to biva prekasno.

Rješenja ima više, ali jedno od novijih su ciljane vježbe Body tehnike, koju je razvila mr. kineziologije Ana-Marija Jagodić Rukavina, a koje u vrlo kratkom vremenu postižu rezultate, čak i kod žena kojima je jedina opcija bila kirurška intervencija. Upravo na temelju tih uspjeha pokrenut je pilot - projekt koji je trajao osam tjedana, a ispitanice - u dobi od 34 do 78 godina - su u PBS centar dolazile jednom tjedno i dobivale upute i smjernice za vježbe koje su morale redovito ponavljati kod kuće. Rezultati su se mjerili inicijalnim i završnim ICIQ upitnicima (International Consultation on Incontinence Questionnaire) koji su priznati od svjetske zdravstvene organizacije, uz inicijalni i završni pregled kod liječnika ginekologa.

Jedno od ključnih pitanja u inicijalnom upitniku bilo je i „ Kada Vam "pobjegne" nešto urina?“. Odgovori zaista ukazuju na velik i učestali problem koji je tijekom vremena nadišao mogućnost kontrole te je predstavljao uistinu i velik izazov u osmišljavanju vježbi koje mogu pomoći. Naime:
• kod 28,56 % žena „pobjegne" prije nego što stignu na WC,
• kod 3,57 % "pobjegne" nakon male nužde i poslije oblačenja,
• a kod 14,28 % "pobjegne" bez posebnog povoda i u svako doba.

Nakon samo osam tjedana rezultati su uistinu bili odlični! Ispitanicama se umanjila inkontinencija u prosjeku za 33 %. Mlađe su ispitanice, kao i one koje su se i prije bavile nekim oblikom tjelovježbe, imale bolje rezultate, a razlog tome je što su jednostavno lakše osvijestile to duboko mišićje.

Također, zanimljivi su rezultati dobiveni i u Upitniku o utjecaju urinarne inkontinencije na seksualnu funkciju. Naime, sam je upitnik sadržavao i niz pitanja o seksualnom životu ispitanica i njihovih partnera, a odgovori se odnose na posljednjih šest mjeseci.
• ispitanice su općenito bile zadovoljnije seksualnim životom za 38 %,
• spolna želja (podrazumijeva želju ili planiranje za spolnog odnosa) se povećala za 28 %, a spolno uzbuđenje tijekom odnosa za 11 %.
• konkretan problem inkontinencije tijekom spolnog odnosa smanjio se za 16 %, dok se bol koja se pojavljivala tijekom odnosa smanjila za čak 30 %.
• ispitanice su usporedile i orgazme koje su doživljavale u prošlosti s orgazmima koje doživljavaju u posljednjih 6 mjeseci i u inicijalnom upitniku odgovorile da se intenzitet orgazama smanjuje (njih 46 %), dok je u završnom upitniku njih 82 % odgovorilo da osjećaju orgazme istog intenziteta kao u prošlosti, njih 9 % je izjavilo da osjeća orgazme većeg, a drugih 9 % čak mnogo većeg intenziteta.

U usporedbi s odgovorima u inicijalnom upitniku, zanimljivi su i rezultati dobiveni u završnom upitniku, a na pitanja „ Kada Vam "pobjegne" nešto urina?“
• kod 16 % žena „pobjegne" prije nego što stignu na WC,
• kod 0 % "pobjegne" nakon male nužde i poslije oblačenja,
• a kod 6% "pobjegne" bez posebnog povoda i u svako doba.

Zaključak se nameće sam od sebe: ciljane vježbe Body tehnike uvelike utječu na kvalitetu života s inkontinencijom, te u konačnici zaobilaze bilo kakva druga invazivna rješenja. Zdjelično dno je moguće voljno kontrolirati, ali selektivno aktiviranje i otpuštanje je ono koje osvještava same mišiće. Vježbama Body tehnike učvršćuje se muskulatura zdjelice, djeluje na dubinsku vezu između svih dijafragmi našeg tijela, između najdubljih mišićnih slojeva same kralježnice. To je čini pogodnom i za žene koje odluče ostati trudne, koje imaju hormonalnih problema, a žele zdravu trudnoću.

- Žene su emocionalno puno osjetljivije od muškaraca i istraživanja pokazuju da imaju četiri puta više obveza u danu od muškaraca. U odnosu na muškarce, žene imaju i 30% više moždanih vlakana koji povezuju lijevu i desnu hemisferu mozga, što znači da mogu primiti puno više informacija u jedinici vremena. Samim time puno su više pod opterećenjem, okolina, obveze i očekivanja ih pritišću, a na tom životnom putu vrlo lako se poskliznuti i zapostaviti sebe. Emocionalna labilnost vrlo često se manifestira zatvaranjem u sebe i odbijanjem traženja pomoći. Stoga nije toliko važno kada se inkontinencija javlja, već kako će žena reagirati na tu pojavu. Apsolutno treba biti otvoren za taj trenutak i u najvećoj mogućoj mjeri ga prevenirati - zaključila je Ana-Marija Jagodić Rukavina.

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.