Hrana za mozak

Zaboravili ste godišnjicu braka ili se ne možete sjetiti kako se zove supruga vašeg prijatelja? Pogledajte koje prehrambene namirnice mogu pomoći da se sjetite

Ovo je opis
Objavljeno: 31.08.2011.


Veliki broj osoba nakon 40 godine  iskusi u nekim segmentima svog života, mali ili značajniji gubitak pamćenja. 

Za našu su memoriju važni neurotransmiteri, kemikalije koje prenose informacije od neurona do neurona. Kako starimo, razine tih neurotransmitera u mozgu se smanjuju što dovodi do slabljenja memorije i misaonog procesa.  Ponekad  i hormonalne promjene i ateroskleroza mogu uzrokovati problem s memorijom, jednako kao i toksini iz okoliša, stres  i premalo sna.

Emocionalni stress stimulira produkciju hormona kortizola koji je toksičan za neurone u većim količinama – svi ti faktori, više ili manje značajno utječu na našu memoriju . Za razliku od Alzheimerove bolesti koja je vrlo ozbiljno stanje, privremeni gubici memorije kod osoba nakon četrdesete, mogu rezultirati zaboravljanjem nekih imena, osoba, važnih datuma i laganom smušenošću koju često opravdavamo preopterećenošću s poslom i svakodnevnim obavezama, što, naravno, nije daleko od istine.

Međutim, osim nekih mentalnih tehnika kojima se mogu povećati naši memorijski kapaciteti – valja znati da i hrana i neke namirnice mogu odigrati određenu ulogu u povratku dobrog pamćenja.

Jedite hranu za mozak
 
Balansirana prehrana bogata esencijalnim aminokiselinama, omega masnim kiselinama, mineralima i vitaminima pomoći će vratiti oštrinu vašem pamćenju.
 
1. Izaberite složene ugljikohidrate –  izaberite smeđu rižu, leću, ječam, zob, grahorice i cjelovite žitarice u svojoj prehrani koje će osigurati vašem mozgu dovoljno energije i povećati vaše memorijske sposobnosti
 
2. Jedite voće i povrće – voće i povrće prepuno je korisnih antioksidansa i pomaže vam u vraćanju moždanih kapaciteta. Jedite voće puno antioksidansa kao što su borovnice, višnje, rajčice, a od povrća tikvice i paprike, brokulu, kelj i kupus.
 
3. Uzimajte omega-3 masne kiseline – postoje dokazi da omega-3 masne kiseline blagotvorno djeluju na moždano zdravlje. Bogat izvor omega-3 masnih kiselina je riba, pogotovo losos, tuna, haringa, pastrva i sardine. Bademovo ulje, riblje ulje, sezamovo ulje, maslinovo i laneno bogati su izvor omega-3 masnih kiselina  i dobar izbor za zdravlje mozga. Istraživanja su pokazala da visoki udio nezasićenih masnih kiselina u prehrani smanjuje rizik od Alzheimerove bolesti, dok zasićene masti i trans-masne kiseline povećavaju taj rizik.
 
4. Modrozelene alge – Spirulina i Chlorella su vrsta modrozelenih algi koje se lako probavljaju, bogati su izvor proteina i energije te pomažu dobro funkcioniranje mozga. Korisno ih je uzimati u obliku praha koji se umješa u sokove ili druge napitke. 
 
5. Orašasti plodovi, sjemenke i suho voće– bogat su izvor esencijalnih masnih kiselina, karotenoida i antioksidansa koji podupiru zdrave moždane funkcije. Izaberite lješnjake, bademe, pinjole, sjemenke sezama, sjemenke bundeve, goji bobice, suhe marelice i borovnice.
 
 
Izvor: National Institutes of Health (NIH)
 
Naturala.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Nokia | Twitter | Facebook





Komentari
Da biste mogli komentirati članke morate biti registrirani korisnik. Registrirajte se ovdje.

Komplementarna medicina

Zmajeva krv za svaku
Iako joj ime sugerira, ova smola koja se od davnina koristi u... više
 
Ono ste što (ne)
Prije 95 dana Osluškujte svoje tijelo kako i sami ne biste postali pacijenti... više
Selovir – novi pristup
Prije 101 dana Osjećate da vam izbija herpes na usnama? Postoji novi pristup njegovom površinskom... više

Relaksacija i duhovni rast

Sve što ste oduvijek
Deepak Chopra otkriva tajne meditacije... više
 
Umorni ste? Napeti? Vrijeme
Prije 96 dana Kronična mišićna napetost posljedica je lošeg držanja i višesatnog sjedenja, bez puno... više
Blaganska idila u Termama
Prije 131 dana Posjetite Terme Olimia i priuštite sebi i svojim bližnjima zasluženi odmor povodom... više

Manualne tehnike

Kardiolozi objašnjavaju – zašto
Redovita masaža snizuje krvni tlak i broj otkucaja srca te održava... više
 
6 prednosti redovite masaže
Prije 154 dana Tek kod redovite masaže možete računati na ispoljavanje svih njenih blagotvornih djelovanja... više
Masaža da, ali samo
Prije 199 dana Po odgovore što je sve moguće postići masažom i u kojim se... više
Da li netko od vas ovdje pati od tjeskobe, pretjerane bri...
14.03.2014. | 19:21 | by Indigont
Evo da vam napišem ponešto o željezu. ...
14.03.2014. | 12:01 | by Indigont
Škola samoostvarenja ...
04.03.2014. | 13:29 | by romanadekic
Kolumne
Vaši članci
Pošalji svoj tekst i objaviti ćemo ga na portalu u rubrici Vaš kutak
pogledaj sve
Naturala Anketa

Koja sladila koristim?