Marija Andrijašević

Hrana za mozak poboljšava koncentraciju

Piše: Marija Andrijašević. Određene namirnice poboljšavaju raspoloženje i koncentraciju

Hrana za mozak poboljšava koncentraciju

Različite masne grickalice i druge namirnice koje bi se zahvaljujući svojoj niskoj nutritivnoj vrijednosti mogle staviti pod zajednički nazivnik – junk food stvaraju ovisnost sličnu onoj kakvu stvara droga. Takve namirnice imaju negativan utjecaj na zdravlje, koncentraciju i ponašanje te dolazi do razvoja debljine poput epidemije.

Kako bi koncentracija i raspoloženje ostali na optimalnoj razini, potrebno je osigurati dovoljan i stabilan unos kalorija tijekom dana. Koncentracija ovisi o održavanju komunikacije među moždanim stanicama, a to se postiže živčanim vlaknima koji poput električne žice prenose impulse i osiguravaju nesmetan protok signala. Mijelin je tvar prijeko potrebna našem mozgu, a njegovu produkciju osiguravaju omega-3 masne kiseline kojih ima u ribi, orasima te lanenim sjemenkama. Riblje ulje također može pojačati dječje memorijske sposobnosti, iako se u vezi takvog stava javljaju brojne kontroverze.

Zdrava hrana i snackovi za vrijeme fizičkih aktivnosti mogu biti zdrave energetske pločice (raw food), orašasti plodovi poput lješnjaka, badema, oraha, indijskih oraščića i kikirikija, zdravi tortilja čipsi s pripremljenim umakom od svježih rajčica bez puno začina te svježe voće poput banana, jabuka i ananasa.

Kombinacije su brojne, a alternativa za nezdrave namirnice mnogo – na vama je da mozgu pružite adekvatnu hranu.

 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.