Nutricionizam

Hrana za koncentraciju

Namirnice koje hrane mozak i jačaju sposobnost koncentracije

 Hrana za koncentraciju

Veliki broj ljudi dan započinje ispijanjem kave koja nas razbuđuje i tako povećava sposobnost koncentracije. Međutim, unos kofeina u većoj mjeri donosi brojne kontraefekte kao što su rastresenost, nemir i hiperaktivnost. Nasreću, postoji veći broj namirnica koje hrane naš mozak i također mogu pomoći da ojačamo sposobnost koncentracije. 

 

Kofein
Ne postoji čarobni napitak od kojeg ćete biti pametniji, ali određene supstance poput kofeina mogu nas nakratko energizirati i pomoći nam da se lakše koncentriramo. Kofein nalazimo u kavi, čokoladi, energetskim napitcima i nekim lijekovima. Predoziranje kofeinom može nam naštetiti i prouzrokovati neželjene posljedice.

Šećer 
Šećer je najdraži izvor energije za naš mozak, ali ne obični kristalni šećer već – glukoza. Upravo zbog toga nakon konzumacije čaše slatkog soka kratkoročno lakše pamtite i razmišljate. Ponovno, u prevelikim količinama šećer može umanjiti našu moždanu aktivnost.
 
Doručak
Često preskačete doručak? Istraživanja su pokazala da doručkovanje pozitivno utječe na kratkotrajnu memoriju i pozornost. Studenti koji doručkuju ostvaruju bolje rezultate od onih koji preskaču doručak. Idealan doručak za mozak treba sadržavati integralne namirnice bogate vlaknima, mlične proizvode i voće.
 
 
 Hrana za koncentraciju
 
 
Riblje meso
Riblje meso bogato je omega-3 masnim kiselinama koje su ključne za razvitak mozga i njegovo funkcioniranje. Redovitom konzumacijom omega-3 masnih kiselina može učiniti čuda za vaše pamćenje, pogotovo u starijoj dobi.
 
Orašasti plodovi i čokolada
Orašasti plodovi i crna čokolada su dobar izvor antioksidansa i vitamina E. Osim toga sadrže i prirodne stimulanse poput kofeina koji poboljšavaju moć koncentracije. 
 
Avokado i cjelovite žitarice
Konzumacijom ovih namirnica smanjujete rizik od kardiovaskularnih bolesti i snizujete razinu kolesterola u krvi. Cjelovite žitarice, poput kokica i integralne pšenice, bogate su dijetalnim vlaknima i vitaminom E.
 
 
 Hrana za koncentraciju
 
 
Borovnice
Istraživanja su pokazala da borovnice mogu pomoći u zaštiti mozga od oštećenja nastalih slobodnim radikalima, Alzheimerove bolesti i demencije. 
 
Zdrava prehrana
Zvuči banalno ali je istina: nedostatak esencijalnih hranjivih tvari u vašoj prehrani može smanjiti sposobnost koncentracije. Prejedanje ili gladovanje također negativno utječu na moć koncentracije. Nahranite svoj mozak uravnoteženim i raznovrsnim načinom ishrane.
 
Vitamini, minerali i njihovi nadomjesci?
Police dućana prepune su nadomjestaka i dodataka prehrani koji bi trebali ojačati vaše zdravlje. Iako se pokazalo da su dodatci poput vitamina B, C, E, beta-karotena i magnezija ponekad i korisni, trebali bi ih koristiti samo osobe čija ishrana ne može nadomjestiti sve potrebne nutrijente. 
 
 
Još nekoliko trikova...
 
Dobro se naspavajte
Pijte dovoljno tekućine
Redovito vježbajte
Opustite se uz meditaciju
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.