Hrana za dojilje

Što jesti kada dojite? Pročitajte ove kratke prehrambene upute kako biste bili sigurni da činite sve najbolje za sebe i za bebu.

Ovo je opis
Objavljeno: 03.09.2011.


Čak i ako vam se žuri izgubiti kilograme nakupljene tijekom trudnoće – za vrijeme dojenja najvažnija je redovita i pravilna prehrana koja će vam podići energiju i dati podršku organizmu iscrpljenom od poroda. Svakoj novoj majci je važno znati da, bez obzira na to što majka jede, njen će organizam zadržati kvalitetu mlijeka – nepromijenjenom. To znači da će kvaliteta mlijeka uvijek osigurati najvažnije nutrijente za razvoj vaše bebe pa makar organizam potrošio VAŠE zalihe hranjivih tvari. 

 
Dakle, što jesti kada dojite?
 
1. Losos
Teško da postoji hrana koja bi se mogla nazvati savršenijom za zadovoljavanje potrebi majki dojilja od – lososa. Losos je prepun omega-3 masnim kiselinama koje su važne za razvoj djetetovog nervnog sustava. DHA, vrsta omega-3 masne kiseline, ionako je sadržana u mlijeku dojilja, ali koncentracije DHA su značajno više kod majki koje dodatno uzimaju DHA hranom. DHA iz lososa pomaže i kod promjena raspoloženja – neke studije predlažu njeno korištenje i kod postpartalne depresije - baby bluesa.
 
2. Mliječni proizvodi s niskim udjelom masnoće
Bilo da volite jogurt mlijeko, sir ili druge mliječne proizvode – oni igraju važnu ulogu u osiguravanju proteina, B i D vitamina i kalcija. Ako dojite, vaše je mlijeko bogato kalcijem koji sudjeluje u razvoju kostiju vaše bebe – iz tog je razloga važno nadoknaditi kalcij organizmu dojilje. 
 
3. Meso 
Nemasna, organski uzgojena govedina, podići će razinu energije i  osigurati dovoljno željeza organizmu mlade majke. Ako ste vegetarijanka predlažemo da željezo nadoknadite iz nekog drugog izvora (cikla, crno bobičasto voće, morske alge itd).
 
4. Borovnice i drugo crno bobičasto voće
Majke koje doje trebale bi pojesti dvije porcije svježeg voća dnevno. Borovnice, kao bogat izvor antioksidansa, izvrsna su hrana za dojilje – prepune su vitamina i minerala i dati će vam dovoljne doze ugljikohidrata koje zadovoljavaju povišene potrebe za energijom.
 
5. Smeđa riža
Ako namjeravate što prije izgubiti kilograme dobivene u trudnoći – nemojte slučajno prekidati unos ugljikohidrata. Prebrzi gubitak kilograma i isključivanje ugljikohidrata iz prehrane može značiti i manje mlijeka za vašu bebu. U svakom je slučaju bolje u prehranu uvrstiti cjelovite žitarice, kao što je smeđa riža, koja će osigurati dovoljno kalorija i zadržati kvalitetu mlijeka, a pomoći vam u skidanju kilograma.
 
6. Naranče
Naranče su, kao i sve drugo citrusno voće, prepune vitamina C i osigurati će dovoljno energije dojiljama. Preporučujemo, u svakom slučaju, svježe iscijeđeni narančin sok ispred kupovnoga, pasteriziranoga i obogaćenoga sintetskim C vitaminom.
 
7. Jaja
Žumanjak je jedan od najboljih prirodnih izvora D vitamina koji sudjeluje u izgradnji koštanog sustava. Osim toga, jedno jaja dnevno će djelomično osigurati i vašu potrebu za proteinima koji su jako važni za vrijeme dojenja.

8. Kruh od cjelovitih žitarica
Folna kiselina je važna u trudnoći, u ranim fazama razvoja djeteta. Međutim, njena važnost ne prestaje samo trudnoćom jer je folna kiselina važan čimbenik očuvanja i vašeg i zdravlja djeteta. Kruh od cjelovitih žitarica je, iz tog razloga, odličan izbor koji će vam uz folnu kiselinu, osigurati i dovoljno vlakna i željeza za dojenje.
 
9. Zelenolisno povrće
Dugačak je popis korisnih hranjivih tvari i mikronutrijenata koje ćete i vi i vaša beba osigurati konzumacijom zelenolisnog povrća – špinata, blitve, kelja….
Ovo je povrće bogat izvor antioksidansa, prepuno vitaminom A, kalcijem, vitaminom C i željezom.
 
10. Voda 
Za vrijeme dojenja ne zaboravite na vodu – dehidracija je vrlo opasna za majke koje doje. Organizam možete hidratizirati i mlijekom, svježim sokovima i juhama, samo ne pretjerujte s kavom ili čajem koji imaju kofein. Kofein prelazi u mlijeko i može izazvati iritaciju i ekscitiranost djeteta.
 
 
Izvor: National Institutes of Health (NIH)
 
 
 
Naturala.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Nokia | Twitter | Facebook





Komentari
Da biste mogli komentirati članke morate biti registrirani korisnik. Registrirajte se ovdje.

Zdravlje muškarca

Čudotvorno sjeme bundeve čuva
Mala sjemenka povoljno djeluje na hiperplaziju prostate... više
 
Movembar je: nabaci brk,
Prije 384 dana Neke studije pokazuju kako bi prehrana, ali i antioksidans likopen mogli smanjiti... više
Prehrana je važan faktor
Prije 594 dana Rak prostate najčešće pogađa starije muškarce, ali zdravim načinom života i redovitim... više

Njega i zdravlje djeteta

Tjedan posvojenja prvi put
U Zagrebu će se uskoro održati Tjedan posvojenja – edukativna manifestacija za... više
 
Dobro drvo – vrtić
Prije 18 dana Novoosnovani dječji vrtić Dobro drvo nastao je kombiniranjem elemenata različitih odgojno-obrazovnih pristupa... više
Održan stručni skup o
Prije 21 dana Stručni skup okupio je domaće stručnjake s područja dermatovenerologije i pedijatrije... više
Da li netko od vas ovdje pati od tjeskobe, pretjerane bri...
14.03.2014. | 19:21 | by Indigont
Evo da vam napišem ponešto o željezu. ...
14.03.2014. | 12:01 | by Indigont
Škola samoostvarenja ...
04.03.2014. | 13:29 | by romanadekic
Kolumne
Vaši članci
Pošalji svoj tekst i objaviti ćemo ga na portalu u rubrici Vaš kutak
pogledaj sve
Naturala Anketa

Pripremaš li prirodne sokove sam kod kuće?