Nutricionizam

Zašto je himalajska sol dobra za tebe?

Bez obzira na visok udio prirodnih minerala, prevelika konzumacija himalajske soli također može biti opasna po zdravlje

Zašto je himalajska sol dobra za tebe?

Himalajska kamena sol poznata je i kao ružičasta kamena sol zbog karakteristične blijedo ružičaste boje. Vađena u Pakistanu, himalajska sol je sol prirodno bogata brojnim mineralima. Može biti vađena u obliku velikih blokova, od kojih se kasnije izrađuju ploče za kuhanje ili svjetiljke od kamene soli, ili se može lomiti u srednje i male komadiće koji se koriste prilikom kuhanja. A kako navodi Marie Dannie s portala Livestrong.com, uz to donosi i određene zdravstvene prednosti.

Visoki udio minerala

Prema riječima dr. Helen Smith iz Auckland Holistic Center, visok udio minerala u himalajskoj soli razlog je zašto mnogi ljudi vjeruju u njezine brojne zdravstvene prednosti. I dr. Smith navodi kako je prirodna soli poput himalajske bolji izbor u usporedbi s običnom kuhinjskom soli, koja se tretira kemikalijama i sastojcima protiv zgrušavanja. Osim natrija, himalajska sol sadrži visoke količine fosfora, kalcija, kalija, željeza, magnezija, cinka, selena, bakra, broma i joda.

Prirodni izvor natrija

Kao prirodna sol, himalajska kamena sol sadrži visoku razinu natrija koji je potreban za normalno funkcioniranje tijela. Osim što regulira krvni tlak, natrij sudjeluje u osiguravanju normalne funkcije živčanog, mišićnog i kardiovaskularnog sustava. Iako je natrij prirodno dostupan i u drugim namirnicama, najčešće se konzumira u obliku soli kojom dodatno solimo hranu. Dnevna preporučena gornja granica za natrij je 2 300 miligrama kod zdravih odraslih osoba, a 1 500 miligrama za srčane bolesnike i osobe starije od 51 godine.

Polako s tom soljenkom

Većina unosi previše natrija kroz prehranu, tako da prevelika konzumacija himalajske soli može biti opasna za zdravlje, bez obzira na visok udio minerala. Previše natrija u prehrani može dovesti do niza zdravstvenih komplikacija, uključujući zatajenje srca, osteoporozu, bolesti bubrega i hipertenziju. Prema istraživanju Colorado State University, natrij je prisutan u velikim količinama u procesiranoj hrani i konzervansima, a često se obilato dodaje u začinjavaju hrane.

Uporaba u kulinarstvu

Himalajska kamena sol može se koristiti u kuhanju u cijelim komadima ili usitnjena za finije baratanje. Zbog svoje veličine, grumen himalajske soli najbolje je dodati u juhe, variva i umake gdje im visok udio tekućine omogućuje da se polako otapaju. Kako biste kontrolirali unos natrija, izmjerite količinu soli koju koristite jer jedna četvrtina žličice soli sadrži 500 miligrama natrija po porciji.

Pročitaj i ovo:

Sve prednosti himalajske soli
Provjeri jedeš li previše soli u jednom danu

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.