Solgar vitamini i minerali

Gripa je tu – što sad? 7 savjeta kako lakše preboljeti gripu

Visoka temperatura, groznica i bolovi u mišićima? Sve su to simptomi koji upućuju na gripu – evo kako si pomoći

Gripa je tu – što sad? 7 savjeta kako lakše preboljeti gripu

Simptomi gripe javljaju se naglo, a uključuju visoku temperaturu koja se penje i do 40°C, bolove, umor i iscrpljenost koji vas odmah bacaju u krevet. Povišena temperatura praćena je groznicom, a javljaju se i simptomi poput glavobolje, grlobolje i hunjavice. Za gripu nema lijeka, jednostavno je treba odležati, što može potrajati pet do sedam dana. Međutim, postoje načini kako da se bolje osjećate, uz palijativne tretmane koji će olakšati bolove i druge simptome.

>> Neka vas ove zime gripa zaobiđe u širokom luku

1. Ostanite kod kuće i odmarajte

Prvi dan kad primijetite simptome gripe, ostanite kod kuće – na kraju krajeva, bolesni ste i zarazni. Osigurajte svom tijelu prijeko potreban odmor dok se bori protiv zaraze, smjestite se u krevet, čitajte, pogledajte omiljeni film ili jednostavno drijemajte i čuvajte snagu.

2. Pijte dovoljno tekućine

Pobrinite se da konzumirate dovoljno tekućine. Ne mora biti voda – birajte čajeve, prirodne voćne sokove i bistre juhe (poput pileće juhe) jer će oni pomoći hidratizirati vaš dišni sustav te razgraditi gustu sluz, olakšavajući njezino iskašljavanje i izbacivanje iz organizma. To je dobro - ako se nakuplja u vašim plućima, može doći do razvoja infekcije.

Gripa je tu – što sad? 7 savjeta kako lakše preboljeti gripu

3. Liječite bolove i vrućicu

Imate temperaturu? To je znak da se vaše tijelo bori protiv infekcije. Liječite vrućicu i bolove koji dolaze u paketu lijekovima koje možete dobiti i bez recepta, kao što su paracetamol i dekongestivi. Lijekovi ublažavaju simptome i skraćuju trajanje bolesti, a ujedno mogu smanjiti broj i težinu povezanih komplikacija te propisivanje antibiotika.

Nemojte na svoju ruku posezati za antibioticima - oni ovdje neće pomoći jer je gripa virusna bolest. Naravno, vaš vam liječnik može propisati antibiotike ako procijeni da se bolest zakomplicirala bakterijskom infekcijom.

4. Opskrbite se vitaminom C

Vitamin C nezaobilazan je tijekom prehlade i gripe jer pomaže skratiti vrijeme bolesti. Namirnice bogate vitaminom C, kao što je citrusno voće, rajčica ili brokula, treba jesti svježe što je prije moguće – inače gube snagu ako su predugo izloženi zraku ili se kuhaju i pohranjuju na dulje vrijeme. Budući da vitamin C postaje manje djelotvoran na visokim temperaturama, nemojte stavljati limun u vrući čaj.

>> 7 veličanstvenih nutrijenata bez kojih tvoje tijelo ne može

5. Isprobajte ispiranje nosa

Kako bi se olakšali simptomi začepljenog nosa - i potencijalno smanjio rizik od razvoja infekcije sinusa - neki liječnici preporučuju nazalnu irigaciju, tj. ispiranje nosa i sinusa. Pritom možete koristiti posebno oblikovanu posudu, zvanu neti lonac, te ispirati lagano zagrijanom fiziološkom otopinom ili čistom morskom vodom. Ulijte otopinu u lijevu nosnicu, držeći glavu nagnutu u desnu stranu, te pustite da se tekućina lagano slijeva i izlazi kroz desnu nosnicu.

6. Ovlažite zrak

Disanje toplog vlažnog zraka pomaže u ublažavanju začepljenog nosa i upale grla. Ispunite zdjelu toplom vodom u koju ste nakapali malo eteričnog ulja metvice ili eukaliptusa te dišite iznad zdjele. Jedna dobra strategija može biti odlazak pod napareni tuš nekoliko puta dnevno - ili samo uključite tuš i sjedite u kupaonici nekoliko minuta, udišući toplu paru. Možete koristiti i ovlaživač zraka, samo ga često čistite kako biste bili sigurni da nema plijesni.

7. Zaliječite grlo

Ispiranje grla slanom otopinom dobar je način za ublažavanje bolova u grlu. Morska voda ublažava oticanje i otpušta sluz pa ispirajte grlo otopinom vode i jedne čajne žličice soli nekoliko puta dnevno. Konzumiranje toplih tekućina u kombinaciji s medom i limunom također će pomoći vašem grlu da se osjeća bolje.

Evo koje je voće najbolji izvor prirodnog C vitamina

Beta glukan - imuno kompleks

Sadrži jedinstvenu kombinaciju beta 1,3 / 1,6 glukana (iz stanične stijenke prirodnog kvasca, Saccharomyces cerevisiae), ploda crne bazge (Sambucus nigra), Estera-C, vitamina D3, cinka, bakra i selena. Vitamini C i D te minerali selen, bakar i cink doprinose održavanju normalne funkcije imunološkog sustava, primjerice tijekom razdoblja u kojima tijelo ima slabije obrambene mehanizme, kao što je sezona prehlade i gripe.

Sezona alergija: Je li vaš imunitet spreman?

www.solgar.hr



 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.