Wellness i spa oaza

Dobrobiti masaže

Masaža nije korisna samo zbog opuštanja tijela i olakšavanja boli u mišićima, znanstvene studije pokazuju da smanjuje razinu hormona stresa i jača naš imunitet

 Dobrobiti masaže
Do nedavno se dr. Mark Rapaport, voditelj odjela psihijatrije i bihevioralne neuroznanosti Medicinskog centra u Las Angelesu, čudio zašto njegova supruga toliko često odlazi na masažu. Osobno je bio na svega 10-ak masaža u svom životu, dok su njeni posjeti salonima za masažu učestali i redoviti. Pošto tretmani masaže samo u SAD-u okreću milijune dolara na godinu cijela priča ga je zaintrigirala i počeo se pitati: postoji li nešto više u toj masaži od same činjenice da pruža dobar osjećaj.
 
 
Kao kod svakog znanstvenika, znatiželja je udarila temelje istraživanju čiji su rezultati na kraju objavljeni u znanstvenom časopisu. U studiji je sudjelovalo 53 odraslih ispitanika koji su bili podvrgnuti jednom od dvije vrste tretmana koji se baziraju na dodirivanju.
 
Analiza krvi otkrila je da su ispitanici su koji bili podvrgnuti švedskoj masaži imali  manje hormona stresa i povećan broj bijelih krvnih stanica (ojačan imunitet). U međuvremenu, ispitanici koji su bili podvrgnuti nešto nježnijoj masaži, imali su povišenu razinu oksitocina - hormona koji potiče na povezivanje. Temeljem ovih otkrića, dr. Rapaport drži da masaža može biti učinkovita metoda za jačanje imuniteta i smanjenje upalnih procesa.
 
Postoji veći broj istraživanja koja ispituju povezanost različitih oblika fizičkih kontakata među ljudima i njihovog pozitivnog utjecaja na zdravlje - od masaža do rukovanja. U studiji provedenoj na Sveučilištu North Carolina rezultati pokazuju da sjedenje u bliskom kontaktu s partnerom na samo 10 minuta snižava krvni tlak kod žena. Druge studije došle su do spoznaja da fizički kontakt može potaknuti lučenje serotonina - prirodnog antidepresiva.
 
Dr. Tiffany Field, ravnateljica instituta Touch Research, preporučuje redovito dobivanje dnevne doze dodira koja bi trebala trajati najmanje par minuta dnevno. Optimalno bi ipak bilo 10 do 15 minuta provedenih u fizičkom kontaktu s drugom osobom.
 
Ova preporuka vrijedi čak i za ljude koji nisu skloni tuđim dodirima i vole poštivanje vlastitog privatnog prostora. 
 
Svi ovi rezultati samo su dali još ideja i inspiracije dr. Rapaportu da nastavi svoja istraživanja o dobrobitima masaže. Jedan od trenutnih predmeta njegovih istraživanja je utjecaj masaže na anksioznost. Zapanjujući su rezultati da dolazi do konkretnih bioloških promjena kod ljudi koji su otišli na masažu samo jednom. 
 
U svakom slučaju, masaža je zdrava za naše tijelo, olakšava brojne tegobe, a ako osim toga pomaže i smanjenu stresa, jačanju imuniteta i međuljudskoj povezanosti, onda joj zbilja nema kraja.
 
 
 
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.