Mršavljenje

Predstavljaju li tvoje jutarnje navike prepreku mršavljenju?

Po jutru se poznaje dan - vrijeme je dovedete svoju jutarnju rutinu u red i konačno počnite gubiti na težini

Predstavljaju li tvoje jutarnje navike prepreku mršavljenju?

 

 

 

O načinu na koji počinjemo dan mnogo toga ovisi, a čini se i gubitak kilograma. Slijedi već poznata priča - obvežete se da ćete izgubiti nekoliko kilograma, ali čini da se oni ne daju tako lako. Eliminirali ste glavne krivce – prevelike porcije, brzu hranu i ponoćne zalogaje, pa u čemu je onda problem?

Najveća pogreška koju ljudi čine kada pokušavaju izgubiti na težini je započinjanje svog slobodnog dana na krivoj nozi, navodi dr. Phillips Thompson, direktorica ustanove Institute for Sustainable Weight Loss. Ti prvi trenuci u danu postavljaju temelje za odluke koje ćete donijeti ostatak dana - i svaki dan poslije - tako da je od vitalnog značaja uspostaviti dobre navike na koje se možete osloniti dok ste još bunovni i neraspoloženi od jutarnjeg buđenja. Portal Women's Health donosi neke uobičajene pogreške koje mogu pokvariti mnogo više od samog početka dana - otkrij kako ih izbjeći.

1. Često prespavate

Već znamo kako nedostatak sna može uzrokovati debljanje zbog povišenih razina kortizola u krvi, jednog od hormona koji stimulira apetit. Ali vrijedi i suprotno - možda vam ni od previše sna neće biti puno bolje. Studija objavljena u časopisu PLOS One otkrila je da spavanje više od 10 sati tijekom noći može povećati rizik od povišenog BMI indeksa, u usporedbi s ispitanicima koji su spavali sedam do devet sati tijekom noći. Dakle, izgleda da dulje spavanje tijekom vikenda baš i nije tako dobra ideja - držite se radije mjere od sedam do devet sati.

2. Spremate se u mraku


Ako držite navučene zastore ili spuštene rolete nakon što se probudite, mogli biste propustiti prednosti sunca za jutarnje razbuđivanje, navodi drugo istraživanje, također objavljeno u časopisu PLOS One.

Autori istraživanja sugeriraju kako ljudi koji su rano ujutro proveli malo vremena na suncu imaju znatno niži BMI indeks od onih koji to nisu činili, bez obzira koliko jeli. Prema studiji, samo 20 do 30 minuta jutarnje dnevne svjetlosti dovoljno je da utječe na BMI, čak i kada je oblačno. To je zato što vaše tijelo naštimava vaš unutarnji sat, uključujući i metabolizam odgovoran za sagorijevanje kalorija, pomoću plavih svjetlosnih valova ranojutarnjeg sunca kao vodiča.

3. Ne slažete krevet

Istraživanje koje je provela National Sleep Foundation pokazuje kako osobe koje ujutro slože krevet imaju 19 posto veće šanse za dobivanje kvalitetnog sna u usporedbi s onima koji to ne čine. A budući da je san vezan uz BMI indeks, zašto ne biste odmah usvojili ovu naviku? Može zvučati čudno, ali Charles Duhigg, autor knjige The Power of Habit, piše kako jutarnje slaganje kreveta može potaknuti druge dobre navike, poput pakiranja zdravog ručka. Istodobno, Duhigg naglašava kako se osobe koje redovito slažu svoj krevet bolje drže određenog proračuna, a to pokazuje disciplinu koja se proteže i na pridržavanje određenog kalorijskog unosa. Osim toga, krevet složen ujutro znači da je navečer sve spremno da se samo bacite u njega i sklopite oči, zar ne?

4. Preskačete vaganje

Kada su istraživači sa Sveučilišta Cornell pratili 162 pretile osobe u razdoblju od dvije godine, otkrili su da su oni koji su se svakodnevno vagali bili uspješniji u skidanju kilograma i zadržavanju nove težine. A najbolje vrijeme za stati na vagu je odmah ujutro, kada vam je težina na najnižoj razini, navodi Lisa Jones, glasnogovornica za Pennsylvania Academy of Nutrition and Dietetics. Ne samo da će mjerenje biti točnije (jer će vaše tijelo zadržati manje vode nakon prospavane noći), već ćete moći napraviti sitne prilagodbe u svom danu ako je vaga pokazala malo više od očekivanog.

5. Preskačete doručak


Istraživači sa Sveučilišta u Tel Avivu otkrili su da su ispitanici koji su jeli uravnotežen doručak od 600 kalorija s bjelančevinama, ugljikohidratima i slatkom nagradom na kraju, izvijestili o manjem osjećaju gladi i napadima želje za hranom tijekom ostatka dana, u usporedbi s onima koji su jeli doručak od 300 kalorija s niskim udjelom ugljikohidrata. Također su se lakše pridržavali određenog unosa kalorija, a imali su i nižu razinu hormona gladi, grelina, nakon obroka. Istraživači sugeriraju kako je moguće da zadovoljavanje vaše želje za određenom hranom odmah ujutro može zauzdati osjećaj kao da si nešto uskraćujete i spriječiti da navalite na hranu kasnije tijekom dana.

Pročitaj i ovo:

Začarani krug kilograma - zašto se debljamo?
Kako skinuti kilograme kada te emocije vode do frižidera?
Ovih osam hormona upravlja tvojim apetitom – nauči kako ih dovesti u ravnotežu



 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.