Mršavljenje

Dijeta klinike Mayo – u čemu je štos?

Mnogi nutricionisti preporučuju dijetu klinike Mayo, ne samo kao dobar način gubitka kilograma, već i kao zdravi način prehrane koji se može provoditi cijeloga života.

Dijeta klinike Mayo – u čemu je štos?

Ako se cijeli život borite s viškom kilograma, ako ste isprobali sve dostupne dijete, mršavjeli i dobivali ponovno na težini – možda je vrijeme da vas upoznamo s dijetom klinike Mayo koju njihovi stručnjaci ne nazivaju dijetom, već načinom prehrane za cijeli život.

Naglasak kod ove dijete je na promjeni nezdravih životnih navika te na činjenici da mnogi od nas doista uživaju u hrani i smatraju mnoge dijete odbojnima upravo iz razloga što im ograničavaju to uživanje. Za razliku od mnogih dijeta, dijeta Mayo klinike poštuje važnost uživanja u hrani. 

Kako djeluje dijeta klinike Mayo?
 
Promjena životnih navika izuzetno je važna kod ovog načina prehrane. Prekidanje s navikama kojima sabotirate vlastiti organizam i usvajanje zdravih prehrambenih navika predstavlja ključ - ne samo za skidanje kilograma već i za održavanje idealne težine kao i za poboljšanje cjelokupnog zdravlja. 

Dijeta klinike Mayo – u čemu je štos?Dijeta se provodi u dvije faze:
 
1. faza traje dva tjedna i osmišljena je tako da ćete vrlo brzo vidjeti rezultate jer možete izgubiti između 3 i 4.5 kilograma.
2. druga faza pomoći će vam u gubitku 0.5 do 1 kg tjedno sve dok ne ostvarite svoj cilj idealne težine. Za vrijeme ove faze učite kako usvojiti i pridržavati se zdravih prehrambenih i životnih navika kroz cijeli život
 
Najvažnija stvar koju, osim motivacije, trebate usvojiti kod ove dijete je Prehrambena piramida klinike Mayo.
Njen oblik sugerira vam što stručnjaci klinike Mayo smatraju zdravom prehranom. Na samoj bazi piramide nalazi se voće i povrće koje ima malo kalorija, ali puno minerala, vitamina i vode u sebi, a kako se piramida sužuje tako biste i vi trebali sužavati izbor namirnica koje su pri vrhu piramide. 
 
Aktivirajte se!
 
Stručnjaci klinike Mayo, osim prehrambene piramide koju su osmislili, smatraju i tjelesnu aktivnost izuzetno važnom u postizanju i održavanju idealne tjelesne težine. Isto tako smatraju da, ako namjeravate postići idealnu tjelesnu težinu samo smanjenjem kalorija to može rezultirati i gubitkom mišićne mase, a ne samo masnih naslaga. 
 
Jednostavno rečeno, pod tjelesnom aktivnošću stručnjaci klinike Mayo podrazumijevaju – kretanje. Svaki pokret našeg tijela sagorjeva kalorije i iz tog je razloga značajan pri gubitku tjelesne težine. Čišćenje kuće, pospremanje, šoping, vrtlarenje – samo su neki oblici tjelesne aktivnosti koje stručnjaci klinike Mayo predlažu upražnjavati da dnevnoj bazi zajedno sa šetnjom, vožnjom bicikla ili plivanjem.
 
Kalorije se ne moraju nužno gubiti u teretani, ali treba imati na umu da što dulje traje neka tjelesna aktivnost – to ćete i više kalorija izgubiti i preporučuju između 30-60 minuta umjerene tjelesne aktivnosti dnevno.
Umjerena tjelesna aktivnost umjereno podiže broj otkucaja srca u minuti i trebala bi rezultirati laganim preznojavanjem.
 
 
Izvor: Mayo klinika
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.