Zdravlje žene i muškarca

Digitalni detox: Koliko možeš izdržati bez mobitela i laptopa?

Pronađite barem sat vremena za sebe kad ćete biti prisutni u svemu što radite, bez digitalne pomoći

Digitalni detox: Koliko možeš izdržati bez mobitela i laptopa?

Slično kao i naše fizičko zdravlje, naše "digitalno zdravlje" ovisi o izborima koje donosimo svaki dan. Ne morate se zatvoriti u samostan ili postati pustinjak da biste pronašli pravu ravnotežu kad je tehnologija u pitanju. Iako dramatična stanka može biti koristan pristup za vaš digitalni detox, dugoročna promjena često dolazi iz sitnih pomaka. Portal MindBodyGreen donosi svakodnevne trikove koji vam mogu pomoći stvoriti život s malo manje gledanja u ekran i više vremena za druge aktivnosti.

Navinite budilicu

Način na koji odlučite započeti jutro određuje ostatak dana. Zato uložite nekoliko kuna u dobru staru budilicu umjesto pametnog telefona da vas budi svako jutro. Na taj način ne spavate s telefonom tik do glave i imate nekoliko minuta između buđenja i prvog provjeravanja mobitela.

Sat vremena za sebe

Odvojite 60 minuta u komadu tri puta tjedno te ignorirajte sve elektroničke uređaje: telefone, računala, tablete i sve ostalo. Ispunite taj sat aktivnošću po svom izboru, od meditacije (bez aplikacije) i yoge (bez video streaminga) do čitanja na pravom papiru (pustite e-čitač na miru). Budite prisutni u svemu što radite, bez digitalne pomoći. Sjećate se kako je to? Stavite svoje uređaje negdje izvan dohvata i utišajte ih tako da vas ne ometaju.

Napravite sami inspiracijsku ploču

Umjesto provođenja sat vremena na Pinterestu (ili dva ili više...), napravite vlastitu inspiracijsku ploču od obične šperploče. Ovo je dobra prilika da pregledate stare časopise prije nego što ih bacite na hrpu za recikliranje. Odaberite slike koje predstavljaju ono što želite privući u svoj život, malo pribadača, i voila. Postavite ploču na mjesto gdje ćete ju često moći vidjeti i pripremite se na iznenađenje kad shvatite koliko se stvari koje ste tako vizualizirali s vremenom ostvarilo.

Stavite olovku na papir

Istraživanja pokazuju kako tipkanje na elektroničkim uređajima ne nudi iste fiziološke, emocionalne i mentalne prednosti kao pisanje olovkom. Postavite običnu bilježnicu uz svoj krevet i započnite novu zdravu naviku. Svaku večer neposredno prije spavanja zabilježite svoje misli, popis obaveza ili refleksije na dan koji je za vama. Kao prvu stvar ujutro, posegnite za istom bilježnicom pa zapišite snove, postavite ciljeve ili jednostavno pišite. Oslobodite ruku i um pa vidite što izlazi na vidjelo. Petominutna vježba pisanja nekoliko puta dnevno može se pretvoriti u meditativno iskustvo kad prestanete biti kritični prema napisanom. Malo manje osuđivanja u našem životu - bez komentara, bez kritika - svakako je dobrodošla promjena.

Pročitaj i ovo:

Mobilni aparati - potencijalno kancerogeni
Pametno korištenje mobitela smanjuje rizik od raka mozga
Djeca i televizija - više štete nego koristi
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.