Ljetujte s Naturalom

Deset namirnica za zaštitu od sunca

Od sunca se može zaštiti i iznutra

 Deset namirnica za zaštitu od sunca

Spoznaja da brojne namirnice koje svakodnevno koristite mogu pomoći u zaštiti vaše kože od štetnog utjecaja sunca iznenadila je mnoge. Dakle, zaštita od sunca ne mora dolaziti samo izvana. Konzumiranjem određenih namirnica koje su bogate antioksidansima povećavate svoj ˝zaštitni faktor˝ iznutra. Biljke proizvode različite antioksidanse kako bi zaštitile vlastita tkiva i stanice od oštećenja zbog izlaganja vrućini, svjetlosti, atmosferi i općenito - starenja.

 
Kada hranom unosimo te antioksidanse biljnog podrijetla, od negativnih vanjskih utjecaja štitimo stanice cijelog tijela, uključujući i našu kožu. Određene namirnice, pogotovo intenzivno obojene, pomažu u smanjenju oštećenja na koži nastalih uslijed izlaganja štetnom UV-zračenju.
 
10 namirnica za podizanje vlastitog zaštitnog faktora od sunca
 
Paprike raznih boja
Crvene, zelene, narančaste i žute paprike izgledaju predivno i imaju odličan okus jer su obojene prirodnim pigmentima - karotenoidima. Ovi antioksidansi pomažu u stvaranju vitamina A u tijelu i štite stanice kože inhibicijom destrukcije lipidnih membrana koje okružuju svaku stanicu.
 
Mrkva
Zbog visokog sadržaja beta-karotena, antioksidansa koji dokazano djeluje u zaštiti kože od štetnog utjecaja ultraljubičastih zraka - konzumacija mrkve štiti kožu za vrijeme izlaganja suncu.
 
Dinja
Narežite ih i poslužite uz bilo koje jelo, a možete od njih napraviti i salatu. Dinje također duguju svoju intenzivnu boju zaštitnim pigmentima karotenoidima. Osim što je vrlo ukusna, dinja učinkovito štiti naš organizam od sunca.
 
Zrele crvene rajčice
Prirodni antioksidans, pigment likopen, daje karakterističnu crvenu boju zrelim rajčicama. Ovaj antioksidans poznat je po zaštitnom djelovanju na prostatu i smanjenju rizika od razvoja raznih bolesti ove žlijezde. Kao i drugi antioksidativni sastojci hrane, likopen također štiti stanice kože za vrijeme izlaganja suncu.
 
Lubenica
Lubenica također obiluje likopenima, koji su zaslužni za njenu crvenu obojanost. Osim što pružaju osvježenje za vrijeme ljetnih vrućina, rehidriraju tijelo štite te rashlađuju i stanice kože kad im je to najpotrebnije.
 
Zeleni čaj
Što sve zeleni čaj čini za naše zdravlje! Jača kardiovaskularni sustav, ima anti-kancerogeno djelovanje, jača imunitet, pročišćava tijelo, pomaže u kontroli tjelesne težine te štiti stanice od izlaganja UVA i UVB zrakama. Tajni sastojak je antioksidans koji se naziva polifenol katehin. Zbilja ne možete pogriješiti ako redovito konzumirate zeleni čaj.
 
Kakao
Kakao je nakon vode vjerojatno najzdraviji sastojak kojeg možete staviti u usta. Sadržava 712 različitih spojeva od kojih većina ima antioksidativno djelovanje i pomaže u zaštiti od sunca. Flavonoli u kakau pružaju učinkovitu zaštitu srca, smanjuju rizik od srčanog udara i reguliraju krvni tlak. Isti sastojci pomažu u jačanju stanica kože. Dobre vijesti vezane uz djelovanje kakaa brojnije su svakim danom. Jedite tamnu čokoladu, organski kakao i još pritom i uživajte.
 
Plavo i ljubičasto bobičasto voće 
Što je zajedničko borovnicama, crnom ribizlu, brusnicama, acai-u, kupinama i malinama? Obilje moćnog ljubičastog pigmenta antocijanina. Antocijanini predstavljaju jedne od najmoćnijih prirodnih sastojaka za zaštitu cijelog organizma, pomažu u smanjenju rizika od mnogih kroničnih i degenerativnih bolesti te pružaju odličnu zaštitu od sunca. Jedite ih jer su izvrsnog okusa i nose brojne blagodati za cijeli organizam.
 
Korijen kurkume
Ovaj žuti korijen sadržava vrijedan i blagotvoran sastojak - kurkumin koji je poznat po svom učinkovitom protuupalnom djelovanju, jačanju imuniteta, poboljšanju rada mozga i zaštiti kože od štetnih vanjskih utjecaja. Divno je što kurkumu možete koristiti kao začin, dodavati ga gotovo svakom jelu ili ga konzumirati u obliku suplemenata.
 
Riba
Omega-3 masne kiseline dokazano pružaju izvrsnu zaštitu srca te također učinkovito štite i stanice kože. Također, bitne su za zdravlje cijelog organizma jer pomažu stanicama da održe svoje zdravlje. Omega-3 masne kiseline dostupne su i u obliku dodataka prehrani.
Bitno je napomenuti da iako ove namirnice učinkovito i sigurno pružaju zaštitu od štetnog djelovanja sunca, to ne znači da možete pojesti malo voća i povrća i zatim se bezbrižno izležavati na suncu po cijele dane. Prirodni antioksidansi iz ovih namirnica pomažu u očuvanju vašeg zdravlja i zaštiti stanica od oštećenja zbog štetnog djelovanja sunca.  U svakom slučaju, sunčajte se odgovorno. Prije boravka na otvorenom nanesite zaštitne kreme za sunčanje i uživajte u suncu na siguran način.
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.