Sunčana Seletković

Čučnjevi - bilo kad, bilo gdje

Piše: Sunčana Seletković. Znate li zašto bi sve žene trebale vježbati čučanj?

Čučnjevi - bilo kad, bilo gdje

Čučanj je sigurno jedna od najizvođenijih vježbi za noge i stražnjicu, ako ne i najizvođenija. Po mom mišljenju, to je apsolutno najbolja vježba za donji dio tijela i uvrštavam je u gotovo svaki program treninga. Svaka žena bi trebala raditi čučanj ako želi poboljšati izgled svojih bedara, bokova i stražnjice. Čučanj koristi najveću mišićnu skupinu u tijelu, to jest mišiće nogu a najzastupljeniji su quadricepsi (prednja strana bedara), stražnja loža (stražnja strana bedara) te gluteusi (mišići stražnjice).

Osim gore navedenih mišićnih skupina kao primarnih mišića, čučanj koristi i druge skupine mišića koji služe kao stabilizatori pri izvođenju a to su leđni i trbušni mišići te listovi. Zbog toga što se izvedbom čučnja koristi više mišićnih skupina, a čučanj je složena vježba koja sagorijeva više kalorija od ostalih vježbi.  

Postoje razne varijante čučnjeva - s utezima, bez utega, s prednjim, stražnjim i bočnim udarcima, skokovi iz čučnja ili jednonožni čučnjevi i drugi, ali prije no što se krene u izvođenje ijedne od gore navedenih vježbi, potrebno je savladati pravilnu tehniku izvođenja običnog čučnja. 
 
Kako se pravilno izvodi čučanj? 
 
Stojimo uspravno s opuštenim ramenima, uvučenim trbuhom a stopala su paralelna i u širini ramena (može i malo šire). Polako spuštamo stražnjicu dolje i otraga, kao da sjedamo na stolicu. Težina mora biti na petama, a potkoljenica je skoro okomita na pod. Leđa je potrebno držati u neutralnom položaju, a pogled je uprt prema naprijed. Prilikom spuštanja stražnjice moramo voditi računa da su nam koljena u širini stopala ili šire. Nije dobro približiti koljena. Potrebno se spustiti što niže. Kad se vraćamo u početni položaj pete guramo u pod i stišćemo mišiće stražnjice. Prilikom spuštanja udahnemo, a prilikom dizanja izdahnemo. 
 
Čučnjevi - bilo kad, bilo gdje
 
 
Koje su prednosti redovitog izvođenja čučnja?
 
1. Mršavljenje - kao što sam već prije spomenula, čučanj koristi više mišićnih grupa i više zglobova pa je prema tome potrebna veća količina energije koja će se iskoristiti za izvođenje čučnja, što znači više potrošenih kalorija.
 
2. Rast mišića – čučanj, osim što primarno utječe na rast mišića nogu i stražnjice, čučanj pospješuje razvoj ostalih mišića. To je intenzivna vježba koja utječe na otpuštanje hormona koji su važni za rast mišićnog tkiva. Jednostavno rečeno, čučanj jača donji i gornji dio tijela.
 
3. Celulit - ako čučanj uvrstite u svoj program treninga, ubrzo ćete primijetiti pozitivne promjene u smislu nestanka celulita. Kontrakcija mišića prilikom izvođenja čučnja ubrzava cirkulaciju krvi kroz cijelo tijelo. Dobra cirkulacija jednako je  više kisika i hranjivih tvari koji dolaze do vitalnih organa pa tako i kože.
 
4. Praktičnost – čučanj možete raditi bilo gdje i bilo kada. Točka.
 
Za sva pitanja u vezi treninga kao i za vaše potrebe i želje javite mi se s povjerenjem na info@budifitmama.hr ili zavirite na stranicu www.budifitmama.hr.
 
Budite mi zdrave i fit! 
Vaša Budifitmama Sunčana
 
 
 
 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.