Nema zime s Naturalom

Češnjak - otjerat će i najhladniju zimu

Češnjak smeta samo onome tko ga ne jede

Češnjak - otjerat će i najhladniju zimu

Češnjak, bijeli luk ili Allium sativum svima je dobro poznata biljka koja se u kuhinji našeg područja koristi gotovo svakodnevno. Međutim, češnjak je i mnogo više od toga - predstavlja jedan od najraširenijih tradicionalnih lijekova.  

U narodnoj medicini se već tisućama godina koristi za prevenciju infekcija, liječenje prehlada, gripe, probavnih bolesti kao i srčanih tegoba.

Što o češnjaku kaže znanost?

Češnjak sadržava veliki broj komponenti, ali do danas je alicin pronađen kao najaktivniji sastojak pri normalnom obujmu korištenja. Alicin ima antimikrobno djelovanje, smanjuje kolesterol, sprečava nastajanje krvnih ugrušaka i ima značajno antioksidativno djelovanje. Uz to, prilično uspješno odbija insekte, djeluje antifungalno te ima i antitumorske karakteristike. 

Češnjak - otjerat će i najhladniju zimu 

Kliničke studije provedene na ljudima pokazuju kako češnjak pozitivno djeluje na probavne tegobe koje za posljedicu imaju nadutost, grčeve i mučninu. Također, snižava krvi tlak, reducira krvne lipide i kolesterol te sprječava nastajanje krvnih ugrušaka.

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) te njemačka Commission E, potvrdile su da umjerenim korištenjem češnjak ima brojne pozitivne utjecaje na organizam te da smanjuje razinu lipida u krvi, preventivno djeluje na razvoj arterioskleroze uzrokovane starenjem, poboljšava cirkulaciju i pozitivno djeluje na liječenje infekcija gornjeg dišnog sustava.

Također, netom navedene zdravstvene organizacije obznanjuju da konzumacija češnjaka, pogotovo u pretjeranim količinama nosi i određene rizike po zdravlje; u rijetkim slučajevima češnjak može uzrokovati iritacije probavnog trakta. Osim toga, spominje se ˝isparavanje˝ neugodnog mirisa češnjaka iz dahom kao i kožom. Svjetska zdravstvena organizacija preporučuje konzumaciju 2 - 5 g svježeg češnjaka dnevno, ili 400 mg do 1.2 g dehidriranog češnjaka u prahu, odnosno 2 - 5 mg ulja češnjaka.

>> pogledaj što o češnjaku kaže monografija na Naturala.hr 

Kako odabrati dobar češnjak?

U supermarketima, kao i na tržnicama, mogu se naći različite vrste češnjaka koje variraju u kvaliteti. Naše tržnice preplavljene su češnjakom iz Kine koji iako je oku ugodan, nema ljekovita svojstva kao onaj pravi domaći. Kao i za svaku drugu namirnicu, i za češnjak se preporučuje kupovati ga iz organskog uzgoja ili od lokalnih uzgajivača koji koriste kvalitetno sjeme i primjeren uzgoj - bez pesticida i umjetnog gnojiva.

Ukoliko ste u potrazi za suplementima na bazi češnjaka, odaberite proizvode koji predstavljaju ekvivalente preporučljivim dnevnim dozama češnjaka. Kada se radi o proizvodima s alicinom, odaberite one koji u sebi sadrže više od 1% tog spoja.
 

 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.