Relaksacija i meditacija

Budite uvijek cool: Vježba disanja koja vraća mirnoću u samo 30 sekundi

Iznervirao vas je šef, plaća nije sjela na tekući (iako ste to očekivali), a troje se vaših anđela danas ne prestaje svađati i vrištati? Ne brinite, pravilnim disanjem, i to već kroz 30 sekundi, možete vratiti svoj mir

Budite uvijek cool: Vježba disanja koja vraća mirnoću u samo 30 sekundi

Iako je disanje proces koji provodimo svakodnevno i bez kojega ne bi bilo niti života - rijetko kada uistinu dišemo svjesno. Ako obratite pažnju na svoje disanje tijekom dana, najvjerojatnije je da, ako ste u stresu, dišete plitko, isprekidano i nepravilno pa vjerujemo kako ste već čuli da postoje odlične vježbe disanja o kojima smo već pisali i koje će vam dugoročnim vježbanjem vratiti mir. No, postoji i mali trik kojim ćete vratiti mir i zadržati strpljenje u onim situacijama kada se osjećate kao da ćete zakipjeti - i to za samo 30 sekundi.  

Korak 1: udahnite brojeći do 4, računajući ravnomjerno.

Provjerite širi li se vaš trbuh dok udišete.

Korak 2: Zadržite dah ponovno brojeći do 4, računajući istim tempom kao što ste to činili prilikom udisaja.

Vaš bi trbuh sada trebao biti u potpunosti raširen.

Korak 3: Izdahnite čitavim dahom brojeći do 8, održavajući isti tempo koji ste koristili prilikom udisaja i čekanja.

Provjerite približava li se vaš trbuh kralježnici tijekom izdisaja.

Ponovite to tri puta - cijela bi vježba trebala trajati oko 30 sekundi.

Pa, u čemu je tajna?

Ovaj jednostavan trik donosi gotovo trenutnu mirnoću i omogućuje nam razmatranje opcija koje nam stoje na raspolaganju umjesto naglog reagiranja. Evo kako funkcionira:

U prvom koraku, svjesnim disanjem dijafragmom stavljamo fokus na sebe. To nam pomaže da se na trenutak odvojimo od stresa koji je pred nama, bilo da naš mališan vrišti zbog graška i mrkve koji se dodiruju na tanjuru ili je protutnjao kućom u blatnim cipelama. Možda vas je šef danas iznervirao, honorar nije sjeo ili brinete kako ćete podmiriti ogromni račun na kartici. Svima su nam ove situacije poznate, zar ne? 

U drugom koraku, zadržavanjem daha kisik temeljitije prolazi kroz našu krv. To uzrokuje fizičku reakciju mira, što zauzvrat omogućuje da vidimo naše dijete s više empatije i jasnije sagledamo cijelu situaciju.

U trećem koraku, izdahom zraka duljim nego udahom oslobađamo ustajali zrak koji je bio zarobljen u našem tijelu uslijed svog onog plitkog disanja kojeg inače radimo. Produljivanje izdisaja podsjeća nas da je više prostora i opcija u našem svakodnevnom životu, što nam daje priliku da promotrimo naše mogućnosti i odaberemo promišljeni odgovor.

Pročitaj ovo:

Disanje: preduvjet zdravlja i opuštenosti
Jesmo li zaboravili disati?

 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.