Advertisement
Doza inspiracije

Andrea Solomun, Ana Kuhanec i Martina Pavlović: Sve je ples i ples je sve

Odličan trening, ali i vrsta terapije koja čisti emocije, motivira i nadahnjuje – što za njih znači ples objašnjavaju nam naše sugovornice Andrea Solomun, Ana Kuhanec i Martina Pavlović

Andrea Solomun, Ana Kuhanec i Martina Pavlović: Sve je ples i ples je sve
 





Ples, i pokret kao takav, oduvijek je bio dio ljudske kulture, u vidu rituala, ceremonija i proslava. Plesni su rituali obilježavali prelazak iz jedne faze sazrijevanja i života u drugu, pratili svetkovine posvećene božanstvima i prirodi te omogućavali komunikacije sa zajednicom. Pored toga, ples je način izražavanja kreativnosti i osobnosti, vrsta umjetnosti te najosnovniji način komunikacije između tijela i emocija, kojim izražavamo ono što je teško pretočiti u riječi.

Plesni trening

Ples se često smatra rekreativnom aktivnošću, zbog čega se ponekad previde njegove pozitivne tjelesne, emocionalne i socijalne kvalitete. Kod plesa je ključna njegova integracija tijela i duha, u čemu se krije velika moć plesa kao jednog od temelja zdravog života, koji vodi do tjelesnog, mentalnog i emocionalnog blagostanja.

Prije svega, ples je odličan kardiovaskularni trening za koji vam treba samo – vaše tijelo. Tjelovježba koju dobijete od plesa može varirati ovisno o vrsti pokreta koji se izvode. Tako će balet dobro istegnuti određene grupe mišića te pridonijeti ravnoteži i gracilnosti, a razbacivanje na svadbi ili u klubu dobrano će ubrzati rad srca.

Andrea Solomun, Ana Kuhanec i Martina Pavlović: Sve je ples i ples je sve

Gracilnost tijela i uma


Od plesa svi mogu imati koristi, a posebno osobe starije dobne skupine. Jedna od velikih prednosti plesa je poboljšanje fleksibilnosti i ravnoteže – budući da zahtijeva brze pokrete i dobro držanje, često plesanje pridonosi boljoj stabilizaciji i kontroli tijela, što može biti važno u poznijim godinama kad je veća mogućnost opasnih padova. Prema studiji iz 1996. godine, zahvaljujući plesnoj terapiji osobama starijim od 74 godine poboljšane su motoričke sposobnosti, razina socijalne interakcije, energije te općenito dobro raspoloženje.

Ples ne samo da potiče gracioznost, već pridonosi gracioznom starenju. Prema studiji objavljenoj u časopisu The New England Journal of Medicine, ples može poboljšati pamćenje i pridonijeti prevenciji demencije. Također je odličan način za eliminaciju stresa i otpuštanje negativnih emocija, a kad zatrebate mentalni odmak, zaplešite na svoju omiljenu pjesmu – i to onako od srca, kao da vas nitko ne gleda.

Andrea Solomun: Na vršcima prstiju

Za Andreu Solomun prvi susret s plesom počeo je već u petoj godini upisivanjem na klasični balet. Ljubav prema plesu oduvijek je bila tu, kaže, ali balet ju je samo usmjerio. Danas je Andrea voditeljica plesnog centra Dance Center Andrea's Room i vlasnica Dance Company &M, za koju ujedno i koreografira i pleše, te radi kazališne predstave s Emom Janković.

Disciplina baleta

Andrea je školovana balerina, ujedno kreatorica programa za rekreativni balet, baleta za odrasle &Ballet, koji okuplja oko 150 polaznika i polaznica Andrea's Rooma. Osim što se profesionalno može učiti u državnim baletnim školama, balet se pleše i rekreativno, neovisno o predznanju, predispozicijama i sposobnostima, u Andreinom plesnom studiju.

Balet je vrlo konkretan i sada, nakon 29 godina njegovim bavljenjem (uz isprobavanje niza sportova i drugih plesova), mogu reći da mu nema ravna kada se radi o fizičkoj zahtjevnosti, motoričkoj angažiranosti, vrhunskoj zahtjevnosti mehanike tijela, kao i požrtvovnosti i predanosti u odnosu na količinu odricanja u svakodnevnom životu. Zaista je poseban i vrlo težak za tijelo, ali kudikamo više za um – otkriva.

S obzirom na disciplinu koju zahtijeva balet, Andrea priznaje kako je školski primjer zdravog života jer se tako najbolje osjeća u svome tijelu. – Najzdravija navika koji sam stekla proteklih godina je moj "me-time". Vrijeme kada u jutro sama sa sobom odradim neki trening osluškujući svoje tijelo i radeći ono što mu taj dan odgovara – objašnjava Andrea.

Andrea Solomun, Ana Kuhanec i Martina Pavlović: Sve je ples i ples je sve

Foto: Tomislav Marić

Oruđe za iskazivanje emocija

Za Andreu je pokret sve što nas okružuje. A ples je sjajno je oruđe za iskazivanje emocija na jedan vrlo zdrav način, dodaje. Ples potiče kolanje energije pa svaku emociju koju negdje sprema ili zadržava, ples pokrene i usmjeri ili još jednostavnije – o(t)pusti.

Ljudi često ples vežu uz učenje istog i školovanje, ali unatoč tome što sam i ja profesionalno educirani plesač, smatram da je svako kretanje oblik plesa, dok god mu se pridaju tempo i dinamika. Zato takav vid gledanja na ples smatram iskonskom terapijom jer predstavlja potpunu slobodu postojanja. U današnje vrijeme kada, unatoč svim mogućnostima, imamo manje slobode nego ikada, ples nas sve može činiti slobodnima, jer sloboda zaista jest stanje uma, a um koji se kreće slobodan je u svojoj srži – zaključuje Andrea.

Andrea Solomun, Ana Kuhanec i Martina Pavlović: Sve je ples i ples je sve

Foto: Ivan Brezovec

Ana Kuhanec: Ples na šipci za emocionalno buđenje

Ana Kuhanec je kineziologinja koja je odbacila zrcaljenje tijela u ogledalu i pristupila tijelu na jedinstveni način, spajajući pokret i emociju. Kao promotorica knjige S faktor poznate američke glumice Sheile Kelley, 2005. godine je završila njenu trenersku školu u Los Angelesu te prva u Hrvatsku dovela ples na šipci. Vlasnica je Ana’s Sensual fitness studija te već niz godina brojne djevojke, žene i majke upoznaje s harmonijom uma, emocija i tijela.

Transformacija emocija

Sport je bio sastavni dio mog života još od malena, ne profesionalno već rekreativno, a plesni rekreativni programi oduvijek su mi se najviše sviđali. Obožavam plesati, kako na plesnom podiju tako i u dvorani. Iako sam započela kao instruktorica aerobika i fitnessa te sam podučavala Kick boxing aerobic i Tae bo na svojim počecima, moja osobna emocionalna i fizička transformacija posljedice su baš plesa na šipci – otkriva Ana, a svoja će iskustva podijeliti u knjizi koja izlazi početkom veljače.

Višegodišnje edukacije i godine rada sa ženama obogatili su S Factor dodatnim vježbama za buđenje ženstvenosti, a kao rezultat nastali su Anini autorski programi koji se zasnivaju na inovativnim metodama vježbanja. Ana's Sensual fitness, Am metoda (ballet barre) i Am metoda za trudnice (ballet barre) revolucionarne su tehnike kojima žene usklađuju psihu i tijelo s emocionalnim bićem.

Andrea Solomun, Ana Kuhanec i Martina Pavlović: Sve je ples i ples je sve

Foto: Marina Paulenka

Ples kao terapija

Za Ana’s Sensual fitness kažu da je doista poput terapije jer pomaže ženama pobijediti nelagodu i sram, ali i strah jer često žene tjelesno neaktivne, a takvih je u Hrvatskoj veliki postotak te, nemaju povjerenja u svoje tijelo. Pritom su osmislili jedinstvenu tehniku Body Empathy koja kombinira tjelesno iskustvo i psihološki rad.

Kružne kretnje pobuđuju senzualnost i ženstvenost te razvijaju pozitivan i potpuno drukčiji osjećaj za vlastito tijelo, a sam proces tjelovježbe ovim način postaje zadovoljstvo. Ovim jedinstvenim tjelesnim iskustvom osim što budite vlastitu ženstvenost, podižete razinu samopouzdanja, opuštate um te se emocionalno uravnotežujete, što je u konačnici i cilj. Takav terapeutski učinak na tjelesnoj i psihološkoj razini ima i Body Empathy tehnika, što je pokazalo i naše preliminarno istraživanje s članicama Udruge žena oboljelih od karcinoma “Sve za Nju” s kojima volontiramo punih godinu dana – otkriva Ana.

Andrea Solomun, Ana Kuhanec i Martina Pavlović: Sve je ples i ples je sve

Foto: Marina Paulenka

Martina Pavlović: Akrobacije na traci svile

Iako je zaposlena u KBC-u Zagreb kao tajnica predstojnika, Martina Pavlović ima nesvakidašnju strast – u slobodno vrijeme vodi Udrugu Traumatic Arts koja se bavi umjetnošću suvremenog cirkusa. Od različitih vještina koje su zastupljene u udruzi, Martinina je najveća ljubav ples na svili, kojim se bavi 9 godina.

Spoj suprotnosti


Ljubav prema plesu javila se u božićno vrijeme 2009. godine, kada sam prvi puta vidjela izvedbu plesa na svili. Fluidnost pokreta u zraku naprosto me oduševila. Poželjela sam uživati u tome i kao izvođač pa sam se raspitala za treninge i krenula – otkriva Martina. Iako je tada imala 25 godina i nimalo plesnog iskustva, to je nije spriječilo.

Po meni ples na svili na osobit način objedinjuje element ženstvenosti i elegancije pokreta i element zastrašujućih akrobacija. Daje mogućnost da istovremeno uživate u plesnom zanosu par metara iznad zemlje i adrenalinu kada se odlučite na jedan od mnogih salta. Upravo ta, na prvi pogled dva suprotna elementa, daju jedinstvenu cjelinu u izvedbi i osjećaju onoga koji je izvodi – objašnjava Martina. Ples na svili može se naučiti u više različitih grupacija u Zagrebu, a Martinina udruga trži treninge u Centru za kulturu i informacije Maksimir (dječja i odrasla grupa) te u Velesajam XXL teretani (dječja i odrasla grupa).

Andrea Solomun, Ana Kuhanec i Martina Pavlović: Sve je ples i ples je sve

Ples je inicijativa

Ples na svili kombinacija je plesnog umijeća, umjetničkog performansa i naleta adrenalina koji vam pruža gubitak kontakta s čvrstom površinom – iako zahtijeva nešto više treninga, za Martinu je to strast od koje se ne misli odvojiti tako lako i, prije svega, prilika za izražavanje vlastite kreativnosti.

Ples je za mene osobnošću obojana inicijativa. Svaki je pokret pokret prema nečemu – a ples je rezultat potrebe da pokret ima osobnost, boju i kvalitetu. Mislim da ples pruža slobodu i budi kreativnost. Kao takav predstavlja i bitan aspekt "terapije" za suvremenog čovjeka koji u svakodnevnim obvezama gubi taj kreativan dio sebe – kaže.

Međutim, baviti se ovom vrstom plesa zahtijeva i češće treninge, objašnjava Martina. – Kondiciju održavam redovitim vježbanjem, do tri treninga tjedno za sebe te još dva za grupu koju vodim. No, uz posao te organizacijski dio vezan uz Traumatic Arts, nastojim sve uklopiti u tjedan, koji ipak traje samo sedam dana – dodaje Martina.

Andrea Solomun, Ana Kuhanec i Martina Pavlović: Sve je ples i ples je sve

 

Pročitaj i ovo:

VIDEO: Ples koji je ujedno i tjelovježba? Može!
Terapijska svojstva plesa

 

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se