Zdravlje žene i muškarca

Ako ste često prikovani za uredski stol, pripazite na pravilno držanje

Pravilno držanje predstavlja ključ za sprečavanje bolnih mišića, napetosti u očima i slabe cirkulacije, što su tegobe koje često dolaze u paketu s čestim sjedenjem

Ako ste često prikovani za uredski stol, pripazite na pravilno držanje
 





Jeste li i vi jedni od onih uz čiji posao dolazi „privilegija“ svakodnevnog sjedenja? Predugo sjedenje svakako ostavlja traga na vaše zdravlje, a jedno ga je istraživanje čak povezalo s rizikom od prijevremene smrti.

Najbolji način da se suprotstavite ovakvim prijetnjama po zdravlje je često ustajanje i kretanje - što je češće i dulje moguće. Međutim, kada trebate biti za svojim stolom, pravilno držanje predstavlja ključ za sprečavanje bolnih mišića, napetosti u očima i slabe cirkulacije, što su tegobe koje često dolaze u paketu s uredskim poslovima.

Prema savjetima iz Cleveland Clinic, postoji jednostavan način za pronalaženje zdravog položaja za sjedenje. Uključuje četiri osnovna koraka koje, pod pretpostavkom da ovo čitate na zaslonu računala, tableta ili smartphonea, možete iskušati odmah.

Prvo, sjednite na kraj stolca (za pravilno držanje, nemojte se oslanjati samo na naslon za leđa). Pustite da vam se tijelo opusti u položaj u kojem inače sjedite. Sada, pokušajte sjesti ravno, naglašavajući krivulju leđa što je više moguće. Zadržite ovu pozu nekoliko sekundi. Zatim malo opustite pozu - Cleveland Clinic savjetuje da se ne biste trebali micati više od 10 stupnjeva. I evo ga, ovo je vaša pravilna poza za sjedenje.

Sada se pobrinite da i ostatak tijela bude u pravilnom položaju kako biste spriječili pojavu loše cirkulacije ili napete mišiće ili zglobove. Pripazite da tjelesna težina bude ravnomjerno raspoređena na stolici. Zatim provjerite koljena – preporuka je da su savijena približno pod pravim kutom, bez križanja, s nogama ravno na podu.

Ako ste u uredu, možete podesiti visinu stolca i stol tako da sjedite na primjerenoj udaljenosti od zaslona. Vaše ruke i laktovi trebali bi biti opušteno položeni na stolu ili naslon stolice, a ramena opuštena. Ako ste na stolcu s kotačima, izbjegavajte uvijanje u struku i umjesto toga zakrenite cijelo tijelo, savjetuju iz Cleveland Clinic.

Pravilno sjedenje može svakodnevno pomoći u održavanju zdrave kralježnice, zaštiti zglobova, ligamenata, kostiju i mišića te pridonijeti da se osjećate energičnije tijekom cijelog dana jer se mišići koriste učinkovitije.
 

Pročitaj i ovo:

Krenite u akciju i počnite s tjelovježbom!
Četiri joga položaja za zdravu kralježnicu
Evo zašto trebaš hodati barem sat vremena dnevno

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se