Nutricionizam

9 razloga zbog kojih biste trebali jesti više ribe

Pojačava moždanu aktivnost, smanjuje rizik od srčanog udara, prevenira astmu i pomaže tijekom trudnoće – treba li više?

9 razloga zbog kojih biste trebali jesti više ribe

Riba je jedna od najvažnijih namirnica koje pomažu u očuvanju zdravlja i vitalnosti organizma. Sadrži dvije važne omega-3 masne kiseline koje ljudsko tijelo ne može proizvesti, a to su eikozapentaenska kiselina (EPA) i dokozaheksaenska kiselina (DHA) koje čine ribu nezamjenjivom namirnicom u prehrani.

Ako još niste upoznati s blagotvornim učinkom konzumacije ribe na vaš organizam, slijedi devet razloga zbog kojih biste ovu namirnicu trebali učiniti dijelom svakodnevne prehrane:

1. Čuva zdravlje vaših očiju

Francuski su istraživači prilikom velikog istraživanja otkrili kako je konzumiranje hrane bogate omega-3 masnim kiselinama snažno povezano sa smanjenim rizikom od makularne degeneracije – degenerativnog stanja u kojem dolazi do oštećenja središnje mrežnice, jednog od najčešćih uzroka gubitka vida kod starijih ljudi.

2. Smanjuje rizik od smrtonosnog srčanog udara

Bolesti srca ubrajaju se među vodeće uzroke smrti u svijetu. Konzumacija ribe bogate masnim kiselinama može smanjiti rizik od bolesti i njezinog tragičnog završetka. Najnovije studije otkrile su kako konzumiranje ribe koja sadrži minimalno 2 grama omega-3 masnih kiselina bar jednom ili dvaput tjedno smanjuje rizik od srčane smrti za 36 posto, a od smrti nekog drugog uzroka za 17 posto.

3. Povećava moždanu aktivnost i kognitivne vještine

Vodeći znanstvenici savjetuju konzumaciju ribe prije polaganja ispita ili većeg mentalnog napora. Također, pronašli su dokaze koji potvrđuju kako nedostatak omega-3 masnih kiselina u organizmu može smanjiti zalihe neurotransmitera dopamina koji je povezan s radnom memorijom.

4. Smanjuje rizik od reumatoidnog artritisa za 50 posto

Jedna porcija masne ili četiri porcije nemasne ribe mogu smanjiti rizik od razvoja kroničnih autoimunih bolesti i reumatoidnog artritisa.

5. Pomaže razvoju fetusa tijekom trudnoće

Zdrava prehrana bogata omega-3 masnim kiselinama od velike je važnosti tijekom trudnoće za razvoj mozga i živčanog sustava fetusa.

6. Produžuje život

Prema rezultatima novijih istraživanja, redovita konzumacija ribe može vam pomoći da živite duže i kvalitetnije. Znanstvenici su otkrili kako su sudionici studije, koji su u krvi imali visoke razine masnih kiselina koje se nalaze u ribljem ulju (DHA, EPA), živjeli u prosjeku dvije godine duže od sudionika koji su imali niske razine tih zdravih masti.

7. Olakšava disanje

Konzumiranje ribe u ranom djetinjstvu može biti dobar način za prevenciju astme – ustvrdili su rezultati nizozemskog istraživanja na 7 210 djece. Reuters je izvijestio kako su znanstvenici otkrili da djeca u dobi između šest i dvanaest mjeseci koja redovno jedu ribu imaju 36 posto manji rizik od otežanog disanja u dobi od 4 godine u usporedbi s djecom koja su jela ribu tek nakon prve godine.

8. Smanjuje nastanak bora

Jedna komponenta ribljeg ulja, EPA, jako je blagotvorna za kožu te ima sposobnost regulacije proizvodnje vlastitih masnoća kože. Postoje znanstveni dokazi da konzumacija masne ribe štiti stanice od slobodnih radikala uzrokovanih sunčevim UV zrakama te pomaže u očuvanju kolagena u koži koji sprečava nastanak bora i zadužen je za vitalnost kože.

9. Pomaže plodnosti i povećava broj spermija

Prema nedavnom istraživanju Sveučilišta Harvard provedenom na 156 muškaraca koji su se liječili od neplodnosti u Massachusetts General Hospital centru za plodnost, 25 posto ispitanika koji su najviše jeli masne vrste ribe, poput lososa i tune, imali su 34 posto veći broj spermija od onih koji su jeli najmanju količinu.
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.