Komplementarna medicina

Uz ovih devet koraka zaboravi na stres!

Uz biljne preparate poput pasiflore i ginsenga, vitamine B kompleksa, l-teanin te meditaciju i hidrataciju - stres će ubrzo postati prošlost

Uz ovih devet koraka zaboravi na stres!

Stres je po definiciji reakciju ili podražaj koji ometa našu fizičku ili psihičku ravnotežu, a zahvaljujući modernom načinu života, svakodnevno se susrećemo sa sve više i više takvih „okidača“. Posao, pogotovo nagomilan, može izazvati stres, odnosi na poslu ili obitelji također su izvor stresa pa čak i svakodnevne, rutinske aktivnosti poput odlaska na posao ili vraćanja u toplinu svog doma mogu predstavljati jedno stresno iskustvo.

Nažalost, nitko od nas nije imun na stres jer ćemo se uvijek susretati sa stresnim situacijama, ali se naša reakcija na njega, naš osobni odgovor može promijeniti. No, kako bismo mogli promijeniti našu reakciju na stres, „neprijatelja“ treba, za početak, dobro upoznati. 
 
Što je stres?
 
Stres, odnosno stresna situacija utječe na okidač niza reakcija u organizmu koje bismo mogli svesti pod zajednički nazivnik „bori se ili bježi“. Te su reakcije ukorijenjene u naš genetski materijal od pradavnih vremena i koristile su tijelima naših predaka da brzo reagiraju u opasnoj situaciji. Kada se nađemo u situaciji koja nam uzrokuje stres, hormonska ravnoteža se trenutno narušava i tijelo preplavljuju hormoni poput adrenalina, noradrenalina i kortizola, koji se izlučuju kao reakcija povišenog tonusa simpatikusa (simpatički živčani sustav je grana našeg živčanog sustava koji se aktivira ako osjećamo emocije poput straha i tjeskobe).
 
Mala količina akutnog stresa može biti stimulirajuća, dok kronični, dugotrajni stres djeluje negativno, čak razorno na zdravlje. Posljedice kroničnog stresa mogu biti razne i izazvati različite posljedice - od tjeskobe, uznemirenosti, depresije, preko kožnih oboljenja, visokog krvnog tlaka, kardiovaskularnih bolesti, određenih gastrointestinalnih sindroma i stanja do astme, a javljaju se i migrene, fluktuacije razine šećera u krvi kod dijabetičara, smanjuje otpornost organizma na prehlade, gripe i druge akutne infektivne bolesti. Snažan i kontinuirani psihološki stres, kojeg karakteriziramo kao traumu, može izazvati trenutne ili dugotrajne, kronične simptome ozbiljnog psihičkog stanja poznatijeg kao PTSP. Stoga, donosimo čak 9 načina za borbu protiv stresa.
 
Uz ovih devet koraka zaboravi na stres!
 
 
5. minuta meditacije ujutro. Za početak, uvedite zdravu rutinu svakoga jutra. Prije no što se otuširate ili obučete odvojite 5 minuta za meditaciju ili vizualizaciju. Zapamtite, to vrijeme pripada samo vama. Isprva to ne izgleda kao mnogo vremena, no ako meditirate svakodnevno, učinci ovih kratkih meditacija će se umnožiti i osjećat ćete se sve bolje i bolje… 
 
10 minuta laganog vježbanja za bolju cirkulaciju i motiviranost. Ako vam nedostaje inspiracije pretražite Naturalu i pronaći ćete jednostavne i zanimljive vježbe koje možete vježbati kod kuće. 
 
Dobro se hidrirajte. Hidratacija je odličan način za dobar početak dana, bez obzira na to što namjeravate raditi kasnije. Za jutarnju okrjepu tijela, preporučujemo čašu tople vodu s limunom.
 
Ne pretjerujte s alkoholom, kofeinom i šećerom. Oscilacije šećera u krvi iscrpljuju organizam pa je najbolje da odustanete od slatkih krafni, buhtli, peciva i tjestenine, barem na neko vrijeme. Zamijenite ih proizvodima od cjelovitog, integralnog, brašna i organizam će biti zahvalan. Također, i stimulansi mogu negativno djelovati na osobu koja je pod stresom te se ne preporučuje popiti dnevno više od šalice kave, čaše vina ili pive. Energetski napitci nisu preporučeni.
 
Uzmite pasifloru. Pasiflora (Passiflora incarnata) je biljka porijeklom iz Brazila i Perua, čiji se nadzemni dijelovi (lišće, prabiljka i cvijet) koriste u medicinske svrhe. Pasiflora smiruje, opušta i uravnotežuje centralni živčani sustav. Pasiflora se koristi kod problema spavanja, kod problema povezanih s anksioznošću i nervozom, te generaliziranog anksioznog poremećaja (GAD). Kemijski spojevi sadržani u biljci Pasiflora imaju smirujući i relaksirajući efekt te opuštaju mišićne spazme. U njenom su sastavu, od najvažnijih spojeva, indolni alkaloidi β-karbolinskog tipa i flavonoidi koji su zaslužni za farmakoterapijsko djelovanje. Pokazalo se da bioaktivni sastojci kao maltol i etil maltol imaju sedativni učinak na centralni nervni sistem, pokazuju i antikonvulzivnu aktivnost (u višim dozama), te smanjuju spontane motoričke aktivnosti. Pasiflora se upotrebljava za ublažavanja simptoma epilepsije, astme, visokog krvnog tlaka, srčanih palpitacija, poremećaja pažnje (ADHD), fibromijalgija, te kao lijek protiv bolova.
 
Uz ovih devet koraka zaboravi na stres!
Passiflora incarnata Foto: Wikimedia Commons 
 
Pojačajte unos triptofana. Triptofan je esencijalna aminokiselina koju ćete pronaći najviše u purećem mesu, sjemenkama suncokreta i bundeve, a u organizmu služi kao prekursor serotonina i melatonina. Triptofan je poznat po svom povoljnom djelovanju na raspoloženje i ublažavanju stresa. Osim u prirodnim izvorima, može se naći i kao dodatak prehrani. 
 
Uzmite L-teanin. L-teanin je neesencijalna aminokiselina i analog glutaminske kiseline. L-teanin je prirodno sadržan u visokoj koncentraciji u biljci zelenog čaja (Camellia sinesis) koja raste u Kini, Indokini, Burmi i Indiji, a specifičnost ove aminokiseline jest u tome da prolazi moždanu opnu i stoga posjeduje psihoaktivna obilježja. Snižava nivo stresa, popravlja raspoloženje i pomaže kod fokusiranja pažnje. L-teanin potiče stanje relaksiranosti bez osjećaja tromosti, pospanosti i ostalih negativnih nuspojava koje prate neka druga sredstva za smirenje. 
 
Potražite preparate ginsenga. Ginseng se u fitoterapiji koristi  kao adaptogen koji umanjuje utjecaj stresa na organizam. Koristi se kod neurastenije, neuralgije, nesanice, hipotonije, depresivnih stanja povezanih s impotencijom,  kao stimulans, tonik, stomahik i diuretik. U Kini gdje se koristi stoljećima postoje dvije vrste upotrebe: kratkotrajna (za povećanje otpornosti na stres, kao pomoć procesu ozdravljenja, za povećanje koncentracije i sposobnosti za rad) i dugotrajna (za povećanje opće dobrobiti što je povezano sa smanjenjem rizika od bolesti uzrokovanih starošću).
 
Ne zaboravite na vitamine B kompleksa. B vitamini su neophodni za normalnu funkciju živčanog sustava i mogu biti najvažniji pojedinačni čimbenik za zdravlje živaca. Prijeko su potrebni za tonus mišića u gastrointestinalnom traktu i za zdravlje kože, kose, očiju usta i jetre. Usprkos uravnoteženoj prehrani, organizam može imati manjak ovih vitamina te ih je potrebno nadoknaditi. 
 
U slučaju da vitamina B1 ili tiamina nema dovoljno, osoba se lako umara, javlja se gubitak apetita, razdražljivost i emocionalna nestabilnost. Pri većem deficitu se pojavljuje zbunjenost i gubitak pamćenja, praćeni želučanim poremećajima i nepravilnostima u radu srca. Nedostatak vitamina B2 ili riboflavina uzrokuje pomanjkanje izdržljivosti i živosti, usporen rast, probavne smetnje, gubitak težine, umor očiju, osjetljivost očiju na svjetlost, ljuštenje kože oko nosa, čela i ušiju. Deficit vitamina B6 ili piridoksina može uzrokovati općenitu slabost, nesanicu, razdražljivost, promjene u osobnosti, ali i grčeve, probavne smetnje i različite probleme s kožom, oslabljen imunitet. Nedostatak vitamina B12 ili kobalamina može doprinijeti osjećaju umora, povećanoj živčanoj razdražljivosti, blagom gubitku pamćenja, nemogućnosti koncentracije, duševne potištenosti, nesanice i gubitka ravnoteže. 
 
 
Uz ovih devet koraka zaboravi na stres!
 
Natural Stress Off
 
Biljni proizvod na bazi teaninaekstrakta pasiflore i B vitamina namijenjen ublažavanju napetosti, stresa i uznemirenosti. Namijenjen je osobama koje su izložene velikim psihičkim napetostima i stresu tijekom dana. 
 
Uz ovih devet koraka zaboravi na stres!
 
Cijena: 30 kapsula, MPC 65,00kn.
Način primjene: Popiti 2 puta dnevno po 1 kapsulu.
Kapsule su neutralnog okusa i mirisa, 100% iz biljnog izvora, primjerene i za vegetarijance.
Proizvedeno u Hrvatskoj.
 
Zdravstvene tvrdnje:
 
  Vitamini B1, B2, B6, B12  doprinose normalnom  funkcioniranju živč. sustava   
  Vitamini B2, B6, B12 doprinose smanjenju umora i iscrpljenosti
  Vitamini B1, B6, B12 doprinose normalnoj psihološkoj funkciji
  Vitamin B2 doprinosi zaštiti stanica od oksidativnog stresa 
 
Sastojci u 1 kapsuli/ 2 kapsule (dnevna doza):
 
Sastojak  u 1 kapsuli: u 2 kapsule (dnevna doza):
Teanin  250 mg 500 mg
Suhi ekstrakt biljke Pasiflore(Passiflora incarnata) 150 mg 300 mg 
Vitamin B2  1,4 mg (100% RDA) 2,8 mg (200% RDA) 
Vitamin B6 1,4 mg (100% RDA) 2,8 mg (200% RDA) 
Vitamin B1  1,1 mg (100% RDA)  2,2 mg (200% RDA) 
Vitamin B12  2,5 µg (100% RDA) 5,0 µg (200% RDA) 
 
 
Hug Your Life proizvode pronađi u specijaliziranim trgovinama, ljekarnama i webshopovima diljem Hrvatske: bio&bio, Bio Terra, Lavanda Mia, Malči Viola, Sonesta, Suban, Zdravi bili, Zdravi đir, Likarija, Ecostell, Eko stil, IP Bio, Bio Svijet, Gospina Trava, Kadulja...
 
>> Popis svih prodajnih mjesta u Hrvatskoj pogledaj ovdje!
 
 
Darujemo Natural Stress Off  
 
Želiš li biti jedan od tri (3) sretnika koji će isprobati Natural Stress Off, prijavi se na naše darivanje! Sve što trebaš je napisati nam zašto bi baš tebi trebao ovaj preparat.  
Svoj komentar pošalji na igra@naturala.hr, a da bi osvojio/la dar, moraš biti registrirani i punoljetni korisnik stranice Naturala.hr. Dodatni uvjeti su da budeš fan Facebook stranice Naturala.hr  i fan Facebook stranice Hug Your Life. U prijavi je obavezno navesti ime, prezime, nick na Naturali, adresu i broj telefona/mobitela. Pravila darivanja pronađi ovdje. Prijaviti se možeš do 24. veljače 2014. 
 
Tvoja Naturala.hr  
 
Objava rezultata darivanja 
 
Dar osvajaju Biljana Baranašić (bbi), Valentina Župančić Valter (kisssissi) i Leo Karner (Leo9999). Čestitke dobitnicima, zahvaljujemo svima na prijavama.
 
Uredništvo Naturala.hr 
 
 
 
 
 
 
 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.

  • Uz ovih devet koraka zaboravi na stres!- komentira vesmar vesmar

    Mislim da trebam osvojiti i osloboditi se stresa jer imam multiplu sklerozu i nekako se moram nositi s time ali najgore me pogađa to što moja mlađa seka ima isto multiplu i treba nam nešto protiv našeg najgoreg meprijatelja stresa.

    Svi smo mi pod stresom i svaka čast svakome ali ovako nešto.

    Prije smo se smijale i šetale i uživale a sada nakon par koraka stanka.