Nutricionizam

7 namirnica koje je uvijek dobro imati u hladnjaku – po preporuci nutricionistice

Dobro opskrbljeni hladnjak krije tajnu brzih, ukusnih i hranjivih obroka, a uz ovih sedam namirnica njihova je priprema tim lakša

7 namirnica koje je uvijek dobro imati u hladnjaku – po preporuci nutricionistice

 

 

 

Jeste li od onih koji u kupovinu namirnica odlaze s popisom u rukama? Ili svoj frižider opskrbite u naletu inspiracije među redovima supermarketa? Uz planiranje kupovine lakše se pridržavati plana prehrane, a dobro popunjeni hladnjak bit će odličan saveznik u pripremi zdravih obroka.

Kao nutricionistica i dijetetičarka, Nathalie Rhones s portala Healthline često se susreće s pitanjem što je na njezinu popisu za kupovinu. Kako biste zakoračili u trgovinu i iz nje izašli opremljeni sa svime što je potrebno za zdrave i ukusne obroke, savjetuje da na svoj popis za sljedeću kupovine ubacite i ove namirnice.

Baby špinat

Ovo zeleno lisnato povrće bogato je vitaminima, mineralima, fitonutrijentima - karotenoidima i flavonoidima, koji pružaju zaštitu od slobodnih radikala - i vlaknima. Špinat je također jedna od bitnih namirnica za ljepotu, s vitaminom C koja je potreban za stvaranje kolagena i vitamina A koji pridonosi mladenačkoj koži i lijepoj kosi. A ako ste mislili da je to sve, špinat sadrži i vitamin K, koristan za jake kosti i zdravu probavu, magnezij, koji je potreban za kemijske reakcije u tijelu, i željezo.

Ideje za posluživanje: Svježi ili kuhani špinat, sve prolazi. Ubacite sirovi špinat u smoothie, prirodni sok ili kao bazu za salate. Pripremite ga u maslinovom ulju s češnjakom kao prilog ili ga kombinirajte u različitim umacima uz tjesteninu.

7 namirnica koje je uvijek dobro imati u hladnjaku – po preporuci nutricionistice

Kelj

Kelj je iznimno zdrava namirnica s detoks efektom. Bogat je vitaminima i mineralima koji pridonose zdravlju kože, očiju, imunološkog i probavnog sustava te kostiju. Sadrži aminokiseline, vitamine A, C i K, a usto je odličan izvor kalcija te ostalih minerala kao što su željezo, kalij, fosfor i mangan.

Ideje za posluživanje: U različitim varijantama, sirov ili kuhan, kelj je ključan sastojak zelenih sokova, smoothieja, salata, variva i juha te odličan dodatak tjesteninama, žitaricama i jajima.

Avokado

Nisu sve masti iste, a avokado - opskrbljen zdravim nezasićenim masnoćama - pridonosi zdravlju mozga i srca. Te korisne masti, zajedno s prirodnim visokim udjelom vlakana u avokadu, pomažu smanjiti LDL kolesterol, stabilizirati razinu šećera u krvi i pomoći u regulaciji težine. Zahvaljujući vitaminima K, C, E i A, vitaminima B kompleksa i kaliju, redovito konzumiranje avokada može poboljšati zdravlje kože, imunološku funkciju i ravnotežu spolnih hormona.

Ideje za posluživanje: Avokado se lako može uklopiti u različite recepte, može se jesti uz gotovo svaki obrok. Dodajte avokado u smoothie za kremastu teksturu, ubacite komadiće avokada u salatu, kombinirajte ga s jajima ili rajčicom na tostu, u ukusnom guacamole umaku, pa čak i u čokoladnom desertu.

Bobičasto voće

Svako je bobičasto voće dobrodošlo u hladnjaku - borovnice, kupine, jagode, maline, brusnice i crvene ribizle posebno su bogate antioksidansima, krcato vitaminima i vlaknima. Po mogućnosti, kupujte organske bobice jer u bi u suprotnom mogle biti sadržavati velike količine pesticida. Ako ste zabrinuti zbog njihovog čuvanja u hladnjaku, kupite zamrznute plodove koji imaju istu nutritivnu vrijednost i zdravstvene prednosti.

Ideje za posluživanje: Svježe bobice odlično pašu uz doručak, kao dodatak zobenoj kaši, pudingu ili smoothiejima, a u svoj smoothie-to-go uvijek možete ubaciti i one smrznute.

7 namirnica koje je uvijek dobro imati u hladnjaku – po preporuci nutricionistice

Limun

Čaša tople vode s limunom probudit će probavni sustav i započeti dan s antioksidansima, uključujući i vitamin C koji stimulira imunitet. Iako limun sadrži prirodne kiseline koje pomažu u probavi hrane, u organizmu djeluje lužnato. Kad ove kiseline dođu u probavni sustav, djeluju kao sredstvo za čišćenje i pomažu u uklanjaju toksina. Ostale prehrambene koristi limuna uključuju dozu vitamina (vitamini E i B), minerala (magnezij i kalij) te antioksidansa (beta-karoten).

Mnogi od antioksidansa nalaze se u žutoj kori, tako da kad god dodate sok od limuna u vodu, uključite i koru. Za umake i juhe, naribajte koru kao dodatak.

Ideje za posluživanje:  Limun možete koristiti od jutra do večeri u pićima i salatama, te preko kuhanog povrća, ribe i umaka.

Bademovo mlijeko

Kao zdravi izvor masnoća, bjelančevina i hranjivih tvari, bademi čine čuda za promicanje glatku i sjajnu kožu. Bogati su magnezijem, koji pomaže u opuštanju mišića, smirivanju živčanog sustava i održavanju zdravlja probavnog sustava.

Prilikom izrade bademovog mlijeka, prethodno namočite bademe kako biste poboljšali dostupnost hranjivih tvari i olakšali proces probave. Ako nemate vremena za pripremu bademovog mlijeka, grickajte bademe kao brzinski snack između obroka.

Ideje za posluživanje: Domaća verzija bademovog mlijeka ukusna je alternativa mlijeku životinjskog podrijetla kao sastojak jutarnje kave, ili kao baza za smoothie ili puding. Sirove bademe ubacite nasjeckane u zobenu kašu ili povrtnu salatu, što je sjajan način da dodate dozu proteina svom obroku.

7 namirnica koje je uvijek dobro imati u hladnjaku – po preporuci nutricionistice

Jaja

Jaja su odličan izvor proteina životinjskog podrijetla, a kad god je to moguće, birajte ona iz organskog ili slobodnog uzgoja. Jedno jaje sadrži 7 grama visokokvalitetnih proteina, a može vam osigurati sve esencijalne aminokiseline, 5 grama zdravih masti i širok raspon vitamina i minerala, uključujući željezo, kolin, vitamin B-12 i vitamin D. Uvijek jedite cijelo jaje, jer je žumanjak najhranjiviji dio koji sadrži većinu vitamina i minerala te 40 % ukupnog postotka proteina.

Ideje za posluživanje: Ovisno o preferencijama, mnogo je načina – omlet, kajgana, meko ili tvrdo kuhano, poširano, kao dodatak salatama ili sendvičima.
 

Pročitaj i ovo:

Zeleno lisnato povrće – hrana koja čuva mozak
Priuštite tijelu dozu zelenog zdravlja
Revolucija zelenog: Zeleno za zdravlje


 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se