Nutricionizam

5 zakona niskog glikemijskog indeksa

Što više vlakana te dobrih šećera i masti - one loše jedostavno izbacite iz svoje prehrane

5 zakona niskog glikemijskog indeksa

Glikemijski indeks (GI) kategorizira namirnice koje sadrže ugljikohidrate prema skali od 0 do 100. Što je viši broj to je i brža probava hrane što uzrokuje velike fluktuacije razine šećera u krvi. Namirnice s indeksom nižim od 55 podrazumijevaju sporiju razgradnju i postepene, umjerene promjene razine šećera u krvi.



Tijekom gotovo 30 godina, glikemijski indeks je bio učinkovito oružje u medicini koje je omogućivalo znanstvenicima da utvrde određene ugljikohidratima bogate namirnice i prouče njihov utjecaj na fiziologiju čovjeka.

Iako su osobe na dijeti i dijabetičari ovo mjerilo počeli koristiti u svoje specifične svrhe, nije potrebno slijepo pratiti brojeve - dovoljno je pridržavanje ovih 5 jednostavnih smjernica:

• Jedite mnogo povrća koje obiluje vlaknima (zeleno lisnato povrće je dobro, dok kukuruz i nije toliko dobar). Također, svakodnevno unosite voće; jabuke, kruške, breskve i bobičasto voće koje ima niži GI indeks od tropskog voća kao što je mango i papaja.

 

5 zakona niskog glikemijskog indeksa

 

• Ograničite unos krumpira na male porcije kao prilog jelu.

• Koristite cjelovite žitarice, što su manje obrađene - to bolje. To znači da zamijenite bijeli kruh crnim, bijelu rižu basmati ili smeđom rižom. Umjesto rafiniranih žitarica u obliku cornflakesa, za doručak odaberite one koje sadrže barem 4 grama vlakana po tanjuru. Također, slastice poput krafni ili kolača pretvorite u tek povremenu naviku - za njih ne postoje zdravi nadomjesci.

• Izbjegavajte zaslađena pića - i gazirana i voćne sokove.

• Uravnotežena ishrana pomaže održavanju razine šećera u krvi i tako kontrolira vaš poriv za hranom. Povrće i namirnice životinjskog podrijetla (uključujući mlijeko) predstavljaju najbolji izvor proteina. Maslinovo ulje, orašasti plodovi, avokado, sjemenke i maslaci također su izvor dobrih masnoća. Izbjegavajte zasićene masne kiseline u potpunosti.

 


 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.