Fitness i joga

4 razloga zašto je svakodnevni odlazak u šetnju odlična ideja

Jednostavan odlazak u šetnju (pogotovo ako to činite redovito i u prirodi) podcijenjena je, ali pristupačna aktivnost niskog intenziteta i velikih koristi za zdravlje

4 razloga zašto je svakodnevni odlazak u šetnju odlična ideja
 

 

 

Ako mislite da morate ići u krajnosti (jer "no pain, no gain") kako biste iskoristili sve prednosti tjelovježbe, to ne mora biti slučaj, prvenstveno zbog aktivnosti koju bez razmišljanja obavljate svakodnevno, piše portal Health.

Jednostavan odlazak u šetnju (pogotovo ako to činite redovito i u prirodi) podcijenjena je, ali pristupačna aktivnost niskog intenziteta i velikih koristi za ostvarivanje mnogih zdravstvenih prednosti. To može biti vrijeme lagane tjelovježbe i oslobađanja od stresa, vrijeme provedeno u samoći ili u društvu prijatelja, na suncu i svježem zraku. No odlazak u šetnju isplati se i zbog sljedeća četiri benefita, za koje nije potrebno članstvo u teretani.

Poboljšava raspoloženje


Već i sam čin hodanja – aktivnost koju ste vjerojatno radili bez ikakvog razmišljanja još otkad ste bili dijete - može poboljšati raspoloženje, čak i u okruženju u kojem vas čekaju stresni ili zahtjevni zadaci, pokazalo je jedno istraživanje iz 2016. godine.

Osim toga, hodanje vam daje razlog da se tijekom dana maknete sa stolice. Ako ste u mogućnosti izaći van u prirodu, umjesto u radnom prostoru ili na traci za trčanje, prednosti su još izravnije. Studije pokazuju da hodanje na otvorenom može pomoći u eliminaciji stresa - u istraživanju objavljenom u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, sudionici koji su šetali 90 minuta na otvorenom manje su se bavili negativnim mislima, a pokazali su i manje aktivnosti u područjima mozga povezanih s mentalnom bolesti.

Pridonosi zdravlju srca


Aktivnosti tijekom kojih hvatate dah nisu jedine koje se broje kao aerobna tjelovježba - umjereno hodanje također može pomoći da iskoriste jednake zdravstvene prednosti za srce.

Samo 30 minuta pješačenja dnevno poboljšava krvni tlak i smanjuje rizik od koronarnih bolesti i moždanog udara, savjetuje American Heart Association. To se može postići jednostavnim odlukama poput parkiranja dalje od vašeg stvarnog odredišta, birajući stepenice umjesto dizala i koračanjem dok razgovarate telefonom.

Smanjuje želju za slatkim

Sljedeći put kada poželite uzeti slatki zalogaj, izađite na kratku šetnju. Kao što je pokazalo istraživanje objavljeno u časopisu Appetite, odlazak na 15-minutnu brzu šetnju pomoglo je ispitanicima smanjiti potrošnju čokolade za 50 % na radnom mjestu.

Poboljšava zdravlje mozga

Odlazak na redovite šetnje povezan je s povećanom plastičnosti mozga, odnosno sposobnošću stvaranja i širenja novih neuronskih veza u mozgu.

Može čak pomoći u sprečavanju kognitivnih poremećaja, demencije i Alzheimerove bolesti kasnije u životu. Jedna je studija časopisa Neurology proučavala razinu aktivnosti starijih osoba, a oni koji su hodali između 10 i 15 km tjedno imali su više sive tvari u mozgu, čime se smanjuje rizik od kognitivnih poremećaja i do 50 %.

Pročitaj i ovo:

Evo zašto trebaš hodati barem sat vremena dnevno
Krenite u akciju i počnite s tjelovježbom!
10 razloga zbog kojih tvoje tijelo jedva čeka sljedeći trening


 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.