Dario Mišković

3 joga položaja koji tope kilograme

Lako je jogijima govoriti o mršavljenju, ali kako da se viška kilograma riješi obična osoba koja ne može dubiti na glavi? Na sreću, joga ima i neke posve praktične odgovore, i to u savjetima o prehrani i joga-položajima koje može napraviti svatko

3 joga položaja koji tope kilograme
 

 

 

 

Vježba specifičnog položaja jezika (Khechari Mudra) omogućavala je drevnim jogijima s obronaka Himalaje da mjesecima ili godinama žive bez apsolutno ikakve hrane, samo od nektara što im ga je proizvodila Bindu Chakra. Indijski fakir Haridas preživio je 1935. godine živ zakopan 40 dana bez hrane i vode, literatura govori o Indijki imenom Sati Mata koja navodno 55 godina ništa nije jela, kažu da i u Tirolu živi jedna takva žena, a Hrvatsku je svojedobno posjetila Australka Jasmuhin, koja tvrdi kako može godinama živjeti od prane ili svemirske energije.

Lako je, dakle, jogijima govoriti o mršavljenju! Kako da problem suviška težine riješi prosječni stanovnik ovog našeg podneblja? Joga ipak daje i neke posve praktične odgovore.
 
Joga ne poznaje dijete
 
Suština velikog broja promašaja i neuspjeha s kojekakvim dijetama najčešće je posljedica nedostatka volje da se određeni režim prehrane dosljedno održi tijekom duljeg razdoblja. Ako, pak, mršavimo rekreacijom, neuspjeh je uglavnom posljedica nestručno programiranog treninga. Na svakom nas putu, dakle, čeka poneka zamka...
 
Zanimljivo je da u jogijskoj teoriji i praksi pojmovi „dijete“ ili „skidanja težine“ kao takvi ne postoje i nigdje nisu posebno obrađeni. Postoji i samo učenje o pravilnoj prehrani i zdravom životu; ostalo, kažu drevni jogiji – dolazi samo po sebi. 
 
Osnova svega je redovito izvođenje jogijskih vježbi, asana. Da bi asane u razmjerno kratkom roku (recimo, 1-3 kilograma na mjesec ako se kombiniraju s pravilnom prehranom i meditacijom) osjetno djelovale na definitivno i trajno reguliranje tjelesne težine, potrebno ih je izvoditi svakodnevno, ili barem pet puta na tjedan. Sadhana ne bi smjela biti kraća od 45 minuta ni dulja od 75 minuta. 

Ono što je najzanimljivije – premda, na žalost, znanstveno i najmanje objašnjeno – jest činjenica da asane same po sebi dovode do promjena u našoj svijesti te odbacivanja teške i preobilne, masne hrane, kao i slatkiša, a s druge strane, organizam počinje sve izrazitije „zahtijevati“ laganu hranu, voće, povrće i čistu vodu.
 
Asanama do vitkog tijela 
 
Kad se postavi pitanje „idealnih asana“ za regulaciju težine, ponajprije bismo mogli izdvojiti asane koje djeluju na štitnjaču (pa preko nje, prema učenju jogija, na cjelokupni metabolizam), a to su plug (halasana) i svijeća (sarvangasana), no većina iskusnih voditelja slaže se da se najbolji rezultati postižu kombinacijom većeg broja asana, uz udovoljavanje brojnim drugim zakonitostima jogijskog života. U čemu je tajna učinkovitosti asana?
 
Prije svega, one aktiviraju cjelokupnu muskulaturu, poboljšavaju kondiciju, osvježavaju organizam i potiču cirkulaciju u cijelom tijelu djelujući na tom planu kao i svaka rekreacija, samo što mišićna aktivnost nije toliko intenzivna pa ne dolazi do umora, nakupljanja laktata, opterećenja srca, zglobova i kralješnice te je joga upravo zbog toga idealna tjelovježba za starije osobe, rekonvalescente, srčane bolesnike, visokotlakaše, invalide i slično.
 
Asane, nadalje, izrazito učinkovito djeluju na probavni sustav, točnije na pospješenje probave i pravilne razgradnje masnoća te bolju eliminaciju otpadnih tvari iz organizma (koje su često uzrok osjećaja tuposti, bezvoljnosti i nepokretnosti). Uza sve navedeno, joga-asane nas dugoročno čine zdravijom i sretnijom osobom i, najvažnije, poboljšavaju opće životne navike i daju dugoročno zdravo tijelo. A u zdravom je tijelu, zna se, i zdrav – duh!
 
Čudesno djelovanje asana

Osim što aktiviraju cjelokupnu muskulaturu i poboljšavaju kondiciju, joga-asane djeluju i na poboljšanje probave – što je način na koji joga, polako, ali sigurno, daje svoj doprinos skidanju kilograma
 
Torzija „jaje“
 Ležimo na leđima, ruke su raširene u visini ramena dlanova okrenutih prema gore. Uz udisaj savinemo noge u koljenu i privučemo ih na prsa. Uz izdisaj spustimo savinute noge na jednu stranu, a glavu okrenemo na drugu.
 
3 joga položaja koji tope kilograme

Kobra s podizanjem kukova
(Bhujangasana – varijanta)
Ležimo na trbuhu. Dlanovi su postavljeni ispod ramena, a noge su razmaknute i oslonjeni smo na nožne prste. Uz udisaj podignemo najprije samo glavu, zatim prsa pa trbuh (kobra).  Uz izdisaj podignimo kukove. Uz udisaj spustimo kukove (kobra), pa uz izdisaj spustimo tijelo obrnutim redoslijedom, prvo trbuh, pa prsa i na kraju glavu.
 
3 joga položaja koji tope kilograme
 
Sunožni čučnjevi
(Malasana)
Stojimo s razmaknutim nogama i rukama opuštenim uz tijelo. Uz udisaj podignemo ruke iznad glave i spojimo dlanove, pa uz izdisaj čučnemo na puna stopala istodobno postavljajući laktove s unutarnje strane svakoga koljena. Dlanovi su spojeni ispred prsne kosti. Nastavimo s pokretom i ponovimo ciklus.
 
3 joga položaja koji tope kilograme

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se