Medicina i farmacija

12 malih promjena koje će poboljšati tvoje zdravlje - u samo jednoj minuti

Od istezanja cijelog tijela do dubokog udaha iz dijafragme, ovi mali potezi donose veliku korist po vaše zdravlje

12 malih promjena koje će poboljšati tvoje zdravlje - u samo jednoj minuti

Ne, ne morate posvetiti svaku minutu svog života da biste živjeli zdravo. Ponekad će biti dovoljna samo jedna minuta. Sve što je potrebno za usvajanje novih dobrih navika je malo kreativnosti i spremnosti da ih napravite kad god i gdje god možete. Postoji mnogo toga što možete učiniti za svoje zdravlje upravo sada – to je zato što čak i sitne promjene (ubacivanje zdravih grickalica ili dodatni plank) mogu pomoći da postanete zdravija i sretnija verzija sebe. Portal Health ima nekoliko prijedloga kako najbolje iskoristiti trenutke „praznog hoda“ za zdravstvene dobrobiti.

Nanesite SPF na uši

Stavili ste kremu za sunce na vaše lice - sada trebate tri sekunde za nanijeti je na vaše uške. Istraživanja pokazuju kako je non-melanom rak kože koji se nalazi na uhu agresivniji jer su takvi tumori veći i dublji od onih koji se pojavljuju na licu. Iako oni obično nisu smrtonosni, mogu dovesti do ozljede živaca i mišića. Zbog oblika uške i činjenice da ne možete vidjeti sve njezine dijelove, može biti teško uočiti potencijalne promjene koje bi ukazivale na rak kože.

Nadogradite svoj smoothie


Uz kurkumu, koja je česti sastojak smoothieja, u svoj napitak ubacite mljevene sjemenke korijandera. Sjemenke korijandera sadrže mješavinu ulja koja pomažu u smirivanju probave, što će ublažiti nadutost i izravnati trbuh. Koristite četvrtinu čajne žličice za jedno serviranje.

12 malih promjena koje će poboljšati tvoje zdravlje - u samo jednoj minuti

Započnite nešto veliko

Zapitajte se sljedeće: Koji mali korak mogu sada poduzeti kako bi me približio jednom od mojih ciljeva?. Recimo da želite redovito vježbati. Možete preuzeti aplikaciju za vježbanje, pozvati prijatelja da vam se pridruži na treningu ili s prijateljima dogovoriti planinarenje. Ponekad je početak najteži dio, stoga taj prvi korak možete iskoristiti kao odskočnu dasku za uvođenje nove navike.

Izvucite zubni konac

Znamo, znamo - posljednja stvar koju želite raditi na kraju dugog dana. No, čišćenje zubnim koncem - uz četkanje dvaput dnevno i posjet stomatologu najmanje dva puta godišnje - bitno je za uklanjanje bakterija te održavanje zuba i zubnog mesa zdravima. Čak vam može pomoći da živite duže - prema istraživanju iz 2011. godine koje je obuhvatilo starije odrasle osobe, oni koji nikada nisu koristili zubni konac imali su 30 posto veći rizik od smrti tijekom trajanja studije od onih s dnevnom navikom čišćenja zubi zubnim koncem.

Pritisnite pauzu


Prije nego što dođete do popodnevnog snacka u obliku čokoladice ili uronite u vrećicu čipsa, pričekajte 25 sekundi. To bi moglo biti dovoljno vremena da nagovorite sebe na zdraviji izbor, prema novom istraživanju Sveučilišta Rush u Chicagu, koje je proučavalo navike prilikom korištenja automata za hranu.

Orašasti plodovi su izvrstan izbor: dodavanje jedne šake dnevno u vašu prehranu moglo bi smanjiti rizik od dijabetesa za 39 posto, srčanih bolesti za 21 posto i raka za 15 posto, sugerira istraživanje objavljeno u BMC Medicine. Ubacite paketić orašastih plodova u torbu, ladicu stola ili opremu za teretanu, tako da uvijek imate zdravu opciju pri ruci.

12 malih promjena koje će poboljšati tvoje zdravlje - u samo jednoj minuti

Napravite plank

Ova ultimativna fitness pozicija cilja vaše trbušne mišiće i mišiće donjeg dijela leđa. Može vam pomoći izbjeći ozljede zato što jačanje vaše jezgre pridonosi stabilnosti kralježnice. Započnite s izdržajem od 20 sekundi dok ne dosegnete jednu minutu.

Istegnite stres

Imate jedan od onih dana? Tada je vrijeme za joga pozu psa, s licem prema dolje – ova vježba istezanja cijelog tijela posebno cilja mišiće na vašim ramenima i leđima, koji imaju tendenciju da zadržavaju stres. Poza psa jedna je od poza iz Pozdrava suncu, ali je korisna i sama za sebe jer smiruje, smanjuje glavobolju i bol u leđima te pomaže tijelu da se oslobodi stresa.

Nabavite biljku

Osim što pročišćavaju zrak i pomažu da bolje spavate, biljke u vašem domu ujedno pridonose osjećaju sreće i vašem mentalnom zdravlju. Briga za živo biće može pomoći ako se osjećate depresivno i usamljeno, dajući vam svrhu u životu.

12 malih promjena koje će poboljšati tvoje zdravlje - u samo jednoj minuti

Provjerite WC školjku


Nakon što ste obavili veliku ili malu nuždu, bacite pogled u WC školjku - vaša mokraća i stolica mogu vam otkriti puno toga o vašem zdravlju. Ako je vaš urin tamnožut, to je znak da pijete premalo vode (idealna je boja bistra ili vrlo svijetložuta). Ružičasta ili crvenkasta mokraća mogla bi signalizirati infekciju mokraćnog trakta ili drugi zdravstveni problem, zato je najbolje rješenje posjetiti svog liječnika.

Obratite pažnju i na tragove iz vaše stolice. Stolica koja je tvrda ili teško prolazna znak je zatvora - konzumiranje dovoljno vode i najmanje 25 grama vlakana dnevno (navalite na voće, povrće i cjelovite žitarice) pridonijet će pravilnoj probavi. Ako su vaše velike nužde izuzetno mekane ili vodenaste, razgovarajte s vašim liječnikom koji će htjeti isključiti poremećaje kao što je sindrom iritabilnog crijeva. Crna stolica može ukazivati na krvarenje u gastrointestinalnom traktu, što je još jedan razlog da dogovorite posjet liječniku.

Sjedite uspravno

Uspravno sjedenje s dobrim držanjem (ravna kralježnica, ramena zabačena unatrag) pomaže ljudima sa simptomima depresije da se osjećaju zadovoljnijima i manje umornima, pokazala je nedavna studija objavljena u časopisu Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry. Druga istraživanja sugeriraju da dobro držanje može povećati aktivnost mozga.

Duboko dišite

Kada stvari krenu krivo, dišite iz trbuha. Spori, duboki udisaji smanjuju broj otkucaja srca, snižavaju krvni tlak i šalju signal ostatku tijela da se opusti. Evo kako to učiniti - udahnite kroz nos, zadržite do tri i izdahnite, promatrajući kako se trbuh širi i spušta sa svakim dahom. Pet takvih udaha može pomoći ublažiti napetost i tjeskobu.

12 malih promjena koje će poboljšati tvoje zdravlje - u samo jednoj minuti

Zamijenite kuhinjsku krpu

Kuhinjske se krpe ubrajaju među najprljavije stvari u vašoj kuhinji. Prema istraživanju iz Food Production Trends, gotovo 90 posto uzoraka kuhinjskih krpa sadržavalo je koliformne bakterije (vrsta pronađena u izmetu), a 25 posto njih sadržavalo je E. Coli. Da biste izbjegli širenje klica, svakodnevno mijenjajte kuhinjske krpe.

Pročitaj i ovo:

9 pravila vježbanja koja biste trebali prekršiti
Kako postati sretna? Vježbanjem!
Budite uvijek cool: Vježba disanja koja vraća mirnoću u samo 30 sekundi

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.