Solgar vitamini i minerali

10 znakova koji upućuju na nedostatak magnezija

Simptomi manjka magnezija mogu uključivati grčeve u mišićima, tikove lica i probleme sa spavanjem. Muče li i vas ovi simptomi?

10 znakova koji upućuju na nedostatak magnezija

Osim što je gotovo sveprisutan u prirodi, magnezij je esencijalni sastojak ljudskog i životinjskog organizma – sudjeluje u funkciji oko 300 različitih enzima zbog čega se ubraja među najznačajnije minerale našeg vremena. Čovjek prosječno sadrži oko 24-30 grama magnezija. Oko 60 % ukupnog sadržaja magnezija nalazi se u kostima, 35% se nalazi u skeletnom i srčanom mišiću, a ostatak se nalazi u jetri, bubrezima i mozgu.

Iako magnezij sadrže brojne namirnice (soja, lisnato zeleno povrće, sjemenke, orasi, bademi, banane, žitarice, smeđa riža), preporučeni dnevni unos magnezija često se ne može namiriti iz hrane. Znakovi koji upućuju na manjak magnezija uključuju slabost, grčeve u mišićima (tetanija i tremor), poremećaje rada srca, razdražljivost i glavobolje. Nedostatak magnezija također se povezuje s nastankom angine pektoris i oštećenjima srca. Pa, kako znati ako vam prijeti manjak magnezija?

>> Što nokti govore o tvom zdravlju?

Jedna od metoda procjene razine magnezija je posjet liječniku i detaljno testiranje magnezija putem ispitivanja krvnog seruma. Međutim, budući da se samo 1 % magnezija u tijelu zapravo nalazi u krvi, a svega 0,3 % u krvnom serumu, kliničko ispitivanje krvnog seruma možda neće uspješno identificirati nedostatak magnezija.

Srećom, moguće je procijeniti unos magnezija odgovaranjem na nekoliko pitanja o vašem životnom stilu te uočavanjem određenih znakova koji upućuju na niske razine magnezija. Ako ste na bilo koje od ovih pitanja odgovorili potvrdno, moguće je da ste izloženi riziku od manjka magnezija.

1. Pijete li redovito gazirana pića?

Većina napitaka tamne boje sadrži fosfate, koji se vežu s magnezijem unutar probavnog trakta što ga čini nedostupnim tijelu. Dakle, čak i ako jedete uravnoteženu prehranu, ako uz svoj obrok konzumirate gazirana pića, jednostavno ispirete magnezij iz vašeg sustava.

2. Jedete li redovito kolače, kekse, bombone i druge slatke namirnice?

Rafinirani šećer nije samo proizvod koji uopće ne sadrži magnezij već i uzrokuje izlučivanje magnezija kroz bubrege. Nadalje, namirnice kao što su slatkiši zapravo troše više hranjivih tvari tijekom procesa probavljanja nego što ih osiguravaju. Budući da sva hrana zahtijeva određenu razinu vitamina i minerala kako bi se uopće potaknuo proces probave, važno je odabrati hranu koja "vraća" vitalne nutrijente i ostavlja ih u suvišku unutar organizma.

3. Jeste li često pod stresom, ili ste nedavno prošli opsežan medicinski zahvat?

Stres može biti uzrok nedostatka magnezija, a nedostatak magnezija može pojačati našu reakciju na stres, pogoršavajući problem. Studije su pokazale kako su adrenalin i kortizol, nusproizvodi bori-se-ili-bježi reakcije, zapravo povezani sa smanjenim razinama magnezija.

Budući da stresne situacije od tijela zahtijevaju veću uporabu magnezija, svi takvi uvjeti mogu dovesti do njegovog nedostatka, uključujući psihološke i fizičke oblike stresa kao što su kirurški zahvat ili kronična bolest.

>> Koliko umora je previše umora?

4. Pijete li svakodnevno kavu, čaj ili druge kofeinske napitke?


Razina magnezija u tijelu u velikoj se mjeri kontrolira putem bubrega, koji filtriraju i luče višak magnezija i drugih minerala. No, kofein potiče bubrege na izlučivanje magnezija bez obzira na stanje u organizmu. Redovito konzumiranje napitaka poput kave, čaja i drugih kofeinskih napitaka povećava rizik od manjka magnezija.

5. Uzimate li lijekove za srce, lijekove protiv astme, kontracepcijske pilule ili hormonske nadomjestke?

Pokazalo se da diuretski učinak pojedinih lijekova smanjuje razinu magnezija u tijelu povećanim izlučivanjem magnezija putem bubrega.

6. Pijete li više od sedam alkoholnih pića na tjedan?

Učinak alkohola na razinu magnezija sličan je učinku diuretika – snižava razinu magnezija njegovim izlučivanjem putem bubrega, zbog čega istraživanja pokazuju klinički nedostatak magnezija u 30 % alkoholičara. Povećani unos alkohola također pridonosi smanjenoj učinkovitosti probavnog sustava, kao i nedostatku vitamina D, što može pridonijeti niskoj razini magnezija.

7. Uzimate li kalcij bez dodatka magnezija?

Tijelo ima tendenciju zadržati kalcij u slučaju manjka magnezija - niske količine magnezija povezane s visokim unosom kalcija u tom bi trenutku mogle uzrokovati abnormalni porast razine kalcija unutar stanica, uključujući stanice srca i krvnih žila, što dovodi do povećanog rizika od arterijske kalcifikacije. S obzirom na osjetljivu ravnotežu između kalcija i magnezija u stanicama, nekoliko istraživača preporučuje 1:1 omjer kalcija i magnezija za zdravlje kostiju i smanjen rizik od bolesti.

8. Imate li poteškoća sa spavanjem?

Problemi sa spavanjem, kao i anksioznost ili razdoblja hiperaktivnosti, mogu biti neurološki znakovi nedostatka magnezija. Magnezij je potreban za normalno funkcioniranje živčanog sustava, a niske razine magnezija mogu biti povezane s promjenama osobnosti i ponekad s depresijom.

>> Ubrzaj metabolizam – prehranom, vježbama i malim trikovima

9. Patite li od grčeva u mišićima, tikova ili trzaja oka?

Neuromuskularni simptomi poput ovih ubrajaju se među klasične znakove potencijalnog deficita magnezija. Bez magnezija, mišići bi bili u stalnom stanju kontrakcije. Magnezij je potreban za opuštanja mišića dok kalcij, s druge strane, signalizira mišićima kako je vrijeme za pokret. Magnezij i kalcij zapravo su dvije strane fiziološkog novčića – djeluju različito, ali funkcioniraju kao tim.

10. Jeste li stariji od 55 godina?


Starije osobe posebno su osjetljive na manjak magnezija - starenje, stres i bolesti pridonose povećanju potreba za magnezijem, no većina starijih osoba zapravo dobiva manje magnezija putem hrane nego kada su bili mlađi.

Metabolizam magnezija postaje manje učinkovit kako starimo, jer promjene u probavnom traktu i bubrezima uzrokuju slabiju apsorpciju i zadržavanje magnezija. Ako ste stariji od 55 godina i usto pokazujete simptome povezane s niskim udjelom magnezija, rizici od iznenadne hipomagneziemije (nedostatka magnezija) znatno se povećavaju.

Evo koje je voće najbolji izvor prirodnog C vitamina

Magnezij citrat

Magnezij je jedan od najvažnijih minerala u našem organizmu, koji pridonosi održavanju normalnih kostiju i zubi te normalnoj funkciji mišića. Osim toga, magnezij pridonosi normalnom metabolizmu stvaranja energije, smanjenju umora i iscrpljenosti, normalnoj psihološkoj funkciji te normalnom funkcioniranju živčanog sustava. Dolazi u keliranom obliku citrata što mu osigurava maksimalnu apsorpciju i bioraspoloživost.

Koliko umora je previše umora?
Upotreba: 1 tableta na dan, uz obrok.

>> Solgar - najkvalitetniji dodaci prehrani s vama od 1947. godine

Kalcij, magnezij plus cink

Sadrži minerale izuzetno važne za normalan rad našeg organizma. Kalcij i magnezij pridonose normalnoj funkciji mišića te normalnom prijenosu živčanih impulsa. Cink pridonosi normalnoj funkciji imunološkog sustava te zaštiti stanica od oksidativnog stresa.

10 znakova koji upućuju na nedostatak magnezija

Upotreba: 1-2 tablete na dan, uz obrok.

www.solgar.hr

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.