Medicina i farmacija

10 zapovijedi za prekrasan osmijeh

Zdrav i blistav osmijeh nije privilegija odabranih

10 zapovijedi za prekrasan osmijeh
Za osmijeh kažu kako je jedina kriva linija koja može sve ispraviti. O njemu su pisani stihovi i skladane pjesme, njime se i „željezna vrata otvaraju“, a Bob Marley je jednom za osmijeh izjavio kako je to najljepša oblina na ženskom tijelu. Uoči svjetskog dana oralnog zdravlja 20. ožujka 2014. želimo vas podsjetiti kako zdrav i blistav osmijeh nije privilegija odabranih jer možete ga imati cijeli svoj život i to ako se pridržavate ovih deset, vrlo jednostavnih, pravila:
 
1.Nisu sve četkice stvorene iste
Četkica za zube sa sintetskim, mekanim vlaknima, zaobljenim krajevima i kratkom glavom abeceda je pranja zubi i to je jedini tip četkice koji će vam ikada trebati.

2. Nakon tri mjeseca vrijeme je za kupovinu 
Možda i vaša četkica nakon tromjesečne uporabe naoko sasvim solidno izgleda, no da je pogledate pod mikroskopom – slika bi bila poprilično drugačija i stiglo je vrijeme da je zamijenite za novi model. Osim zbog istrošenosti, i zbog kontaminacije bakterijama i gljivicama, četkicu bi redovito trebalo promijeniti svaka dva do tri mjeseca.
 
3. Ogledalce, ogledalce moje
Nikada ne četkajte zube bez ogledala. Konac za zube i interdentalne četkice kojima ćete se riješiti hrane koja je „umaknula“ četkici, zajedno s ogledalom – vaši su najbolji prijatelji i tek će uz njihovu pomoć vaši zubi biti savršeno očišćeni.

4. Zubne paste s fluorom da, ali bez abrazivnih čestica
Kada birate zubnu pastu, odaberite onu koja sadrži fluor, ali izbjegavajte zubne paste za izbjeljivanje zuba s abrazivnim sredstvima koja bi mogla oštetiti caklinu. 
 
5. Ništa ispod tri minute
Zube perite nakon svakog obroka u trajanju tri minute. Ako vam se baš i ne da odbrojavati sekunde ili koristiti štopericu – postoje mali pješčani satovi koji će vam pouzdano pokazati koliko je vremena prošlo od početka pranja zuba. Ti su pješčani satovi pogotovo zanimljivi djeci jer se uz njih pranje zubića lako može pretvoriti u trominutnu igru. 
 
6. Nikada ne zaboravite - vaši su zubi alat za žvakanje
Za zdravlje svojih zuba konzumirajte puno sirove hrane, voća, povrća i sjemenki, jedite punozrnati kruh i uživajte barem u jednoj jabuci dnevno…
 
7. Recite ne šećeru!
Znamo, volite slatko, ali ipak kontrolirajte unos šećera. Ako vam je do slatkog – uzmite radije slatkiše koji ne oštećuju zube (potražite na pakiranjima simbol da proizvod ne sadrži šećer), a zasladiti se možete i slatkišima s prirodnim sladilima poput stevije. Osim zuba ovakvim ustezanjem od slatkog, dodatni bonus bit će primjetan i na vašoj novoj vitkoj liniji. 
 
8. Žvačite žvake
Guma za žvakanje bez šećera mehanički čisti zubnu caklinu ako se intenzivno žvače 20 minuta. Žvake potiču lučenje sline, osvježe dah i smanje kiselost u ustima tako da je njihova dobrobit višestruka. Birajte žvake sa ksilitolom, šećernim alkoholom koji se naziva i „tooth friendly“ sastojakom koji bakterije, za razliku od šećera, ne mogu iskoristiti u svom metabolizmu. 

9. Redovito posjećujte stomatologa
Profesionalna profilaksa dugoročno štiti od najčešćih bolesti zuba i zubnog mesa poput karijesa, gingivitisa i parodontitisa  i štedi vaš novac. Stoga, posjetite stomatologa jednom u šest mjeseci i obavite redovni pregled i čišćenje zubnog kamenca. 
 
10. Prenosite dobre navike svojoj djeci
Usvajanje zdravih navika započinje u ranom djetinjstvu jer poznato je kako djeca uče iz onoga što vide, a ne iz onoga što čuju i stoga im uvijek svojim pozitivnim primjerom pokažite što sve podrazumijeva pravilna briga za oralno zdravlje. Time ćete potaknuti njihovu samostalnu brigu, i za mliječne i za trajne zube. 
Želimo vam sretan Dan oralnog zdravlja!
 
Ortoimplant Dental Spa
 
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.